Nejste přihlášen/a.
Zdravím,zajímalo by mě,jak dlouho zůstane nevyzvednutý balík na poště .Mám totiž objednané nějaké zboží,které má přijít asi v úterý a nevím ,zda budu mít ještě tenhle týden peníze (vím,že bych to mohl zrušit a pak až objednat,ale takhle se mi to zdá rychlejší ).Když jsem posílal nějaké komponenty na dobírku a pak si je "zájemce" nevyzvedl,tuším že přišli za 20 dní,ale nejsem si jistý.Potřeboval bych to vědět jistě,ale na webu ČP jsem to bohužel nenašel.
Díky za rady .
Na poště je zásilka standardně uložena 15 dní. Odesílatel však může požádat o zkrácení na 3 dny nebo na 10 dní. To je psano na strankach posty.
Nektere firmy vsak pozaduji ulozeni zasilky pouze 10 dni, tak na to pozor.
A já myslel,že je to na poště minimálně těch 20 dní .A to o tom zkrácení je docela blbý (opravdu to jde zkrátit jen na 3 dny?),ale pravděpodobně se berou jen dny pracovní,že?Díky
Pokud již doručovatel učinil pokus o doručení zásilky a vy si zásilku nemůžete vyzvednout do konce odběrní lhůty uvedené na Výzvě, můžete si dobu uložení prodloužit až na 1 měsíc ode dne, kdy byla zásilka k vyzvednutí připravena. Službu poskytujeme zdarma.
Příklad použití: dozvěděli jste se, že máte zásilku na poště a jste na cestách.
Jak na to...Dny jsou na netu uvedene jako kalendarni, ale 100% jista si nejsem. Skoccte se poptat na nejblizsi postu. A take zjistete v OP firmy, jak dlouho nechavaji sve zasilky na poste. Dnes uz maloktera nechava 3 dny
Já si toho na stránkách vůbec nevšiml,díky.Jinak u Obchodních balík to tedy prodlužovat nelze . Jinak,nezdá se mi ,že by ty dny byly uvedeny jako kalendární .Kdyby mi zásilka přišla v pátek a já jí nestihl vyzvednout,tak mám smůlu?! Na OP se kouknu.Ještě jednou díky.
A ještě něco ... něvíte někdo,jestli jako prodejce(fyzická osoba) mám možnost chtít náhradu za poštovné při nevyzvednutém balíki (popř. nějaké úroky)?Jsem si téměř jist,že ne,ale radši se ptám . Tuším,že firma tuto možnost asi má,pokud je tak ovedeno v Obchodních Podmínkách.
Dejte sem odkaz na firmu a uvidi se
Přestože si většina online obchodů sice v obchodních podmínkách nárokuje náhradu škody, v reálu se odškodnění málokdy dočká. Pokud totiž zákazník odmítne zaplatit, bývá podnikatel zpravidla nahraný. Naprostá většina obchodníků má neodůvodněné nevyzvednutí balíku ošetřeno v obchodních podmínkách. V nich podnikatelé zpravidla uvádějí, že odesláním objednávky zákazník uzavírá kupní smlouvu a když si zboží neodebere, má obchodník nárok na náhradu škody. "Prodávající má právo na náhradu škody ve výši odpovídající poštovnému za cestu tam a zpět a balnému. Podnikatelé někdy dávají do obchodních podmínek smluvní pokutu právě za nevyzvednutí zboží. I to je možné, pokuta by však měla být přiměřená a měla by pokrývat právě zhruba jen vzniklou škodu.
Když si zákazník zboží nevyzvedne ani nezaplatí a nereaguje ani na upomínky, měl by ho podnikatel vyzvat k náhradě škody dle obchodních podmínek a stanovit mu ve výzvě přiměřenou lhůtu k plnění. " Nebude-li zákazník na výzvu reagovat, je na místě zažalovat jej u obecných soudů. Nejdůležitější je vždy nastavení obchodních podmínek v internetovém obchodě. Pokud jsou tyto vhodně a profesionálně zpracovány, šance na domáhání se náhrady škody se samozřejmě zvyšuje,"
upozornil Štěpán Štarha, právník z advokátní kanceláře.
noone, tak s Vámi bych tedy chtěla obchodovat. Objednáte si zboží (asi tedy na dobírku), necháte si ho poslat, pak zjistíte, že nemáte peníze a zboží si nevyzvednete. Fakt dobré. Kdo myslíte že ty zbytečně vynaložené náklady na poštovné zaplatí? Ti další zákazníci v ceně zboží nebo dopravného. Karina
Asi jste to špatně pochopila.Tento týden mi měli přijít peníze z dobírky,ale zřejmě se to nestihne (mimochodem proto ,že zájemce už 7 dní nevyzvedl zásilku) a protože jsem s tím počítal ,objednal jsem si v pátek z jednoho docela velkého e-shopu nějaké zboží.Samozřejmě jsem nepsal,že si zásilku nevyzvednu ...to samozřejmě ano,ale zřejmě až příští týden . Myslíte,že bych pro zábavu objednával zásilky,které bych si pak nevyzvedl?
já myslím, že jsem to pochopila dobře.
V prvním dotazu vádíte, že máte objednanné zboží a nemáte na něj peníze a chtěl byste prodloužit úložní dobu. Dobrá.
Ale ve druhém dotazu se ale naopak ptáte, zda vás firma může pokutovat když si nevyzvednete balík. A následně se radujete, že nic v takového v OP nemají.
Nejste první a ani poslední, kdo tady shání podobné informace. A co si o tom myslím jsem už napsala.
Karina
Upřímně,už se tady bojím na něco zeptat nebo něco vysvětlit,bez toho abych byl z něčeho podezřelý :/ .Ano,napsal jsem špatně.Omlouvám se.I tak díky za některé užitečné odpovědi.Příště radši založím 2 vlákna a napíšu to co nejstručněji .Za případné chyby se omlouvám,jsem student v "prváku", i když to mě moc neomlouvá
Osobně jako FO s e-shopem začnu nevyzvednuté dobírky vymáhat. Nárok na to mám ale dosud jsem to nedělala. Pohledávku + smluvní pokutu zadám do systému vymahačské firmě, s idioty co si něco objednají a nevyzvednou mi nervy právě došly.
Ono není sranda zásilky o váze 35 kg rozdělené na dva balíky taham tam a zpět a balit atd. Spíš než peníze mě štve ta práce zbůhdarma.
Takže pokud si něco objednáte a nevyzvedenete, je šumafuk zda to má obchod v podmínkách nebo ne. V podmínkách zpravidla upravují pokutu ale nárok na vynaložené poštovné mají. A pokud jste si to neobjednal vy ale někdo jiný na vaše jméno? To nás nemusí zajímat, podejte TO na neznámého pachatele.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.