Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odstoupení od smlouvy Centropol-Blik

Od: hakr odpovědí: 9 změna:

10.1.11 jsem uzavřela smlouvu s fi Centropol-Blik, po zjištění, že mi dodávka od této nevyhovuje jsem ji 12.1.11 zrušila. Platnost smlouvy měla nabýt platnosti 1.5.11. Dnes došel cár papíru bez podpisu a razítka od této firmy, ve které mi oznamují, že mi bude účtován administrativní poplatek 2.500,- Kč. Je to možné i když byla smlouva odstoupena po dvou dnech? děkuji Hana

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cyril*

0x

Proč se ptáte zde? Vy snad nevíte co jste sjednala a podepsala za podmínky ve smlouvě?

 

buss

0x

Ano, je to možné, číst, číst a číst ..

 

hop®

0x

Myslím, že BLIK se zde již mnohokrát řešil...

 


0x

Neznám pochopitelně obsah vaší smlouvy, je však třeba rozlišovat platnost a účinnost smlouvy. Smlouva je zpravidla platná dnem podpisu obou stran, ale účinnosti nabývá dnem, kde se má podle ní postupovat, dojít k plnění apod. Ve vašem případě je tedy smlouva patrně již platná, a účinnosti nabyde dne 1.5.2011. Podmínky jednostranného odstoupení od smlouvy bývají zpravidla ve smlouvě uvedeny. S odstoupením od smlouvy bývají spojeny určité sankce. Jestliže firma postupovala podle podmínek, se kterýmu jste svým podpisem vyjádřila souhlas, asi nic nenaděláte. Jestli chcete od smlouvy odstoupit po dvou nebo dvaceti dnech, není rozhodující.

 

strejda*

0x

Firmě Centropol naletěl i můj příbuzný. Domácnosti obcházejí lidé najatí firmou RANGER na špinavou práci a smlouvy sepisují pro Centropol, nejsou to tedy zaměstnanci Centropolu. Někdy se podvodně představují jako dominantní distributor ve vašem bydlišti (např. ČEZ a pod.). Lákají vás na 10%-ní slevu elektřiny. Formulář smlouvy s Centropolem je schválně napsaný tak, že umožňuje podvodné jednání prodejců. Vymámí z vás vaši fakturu za elektřinu a podle té sepíšou jménem Centropolu žádost-smlouvu. Jejich hlavním cílem je donutit vás podepsat se v kolonce "Podpis zákazníka" a předtím rozhodně zaškrtnou kolonku "Zákazník požaduje produkt s garancí nejnižší ceny elektřiny" (mají za to zřejmě vysokou provizi), neupozorní vás ale, co to pro vás znamená. Zprostředkovatel Centropolu vás neupozorní na některé podmínky psané mikropísmem vzadu na smlouvě, např že: 1. zaškrtnutím kolonky "Zákazník požaduje produkt s garancí nejnižší ceny elektřiny" jste se Centropolu upsali na dlouhé 3 roky a pokud budete od nich za 3 roky odejít, musíte přesně hlídat datum, kdy to udělat (což se většině lidí zřejmě nepovede) 2. Pokud budete chtít odejít v jiné době, budete muset zaplatit 2500 Kč 3. podmínky pro to, abyste dosáhli "nejnižší cenu elektřiny" jsou tak komplikované, že je možná nikdy nepochopíte a možná budete platit více než u jiných distributorů. Za několik dní po podpisu smlouvy vám zavolá obchodní partner Centropolu a smlouvu s vámi odsouhlasí (hovor je nahráván a později může být použit ve sporu s vámi), vy vše potvrdíte, protože negativní podmínky neznáte nebo si neuvědomujete jejich dosah, jste prostě rádi, že za elektřinu ušetříte. Potom vás Centropol nekontaktuje a mezitím uběhne 30-ti denní lhůta k odstoupení od smlouvy bez poplatku. Centropol vás sám odhlásí u vašeho stávajícího dodavatele elektřiny, protože podpisem smlouvy jste mu k tomu dali plnou moc (je to drobným písmem napsáno zepředu na smlouvě). Až za několik měsíců vám Centropol napíše, že vám začne dodávat elektřinu a zašle vám předpis záloh. Pokud potom levnější elektřinu mít nebudete, musíte se s nimi dohadovat podle těch jejich komplikovaných podmínek nebo můžete od Centropolu odejít se zaplacením administrativního polatku 2500 Kč (bez něj nejdříve přesně za 3 roky a pokud to netrefíte tak za 6 let). Partneři firmy Centropol obcházejí rádi důchodce, protože ti na písmo na smlouvách nevidí, komplikovaným podmínkám nerozumí, snadněji se nechají zlákat na slevu a velmi často propásnou 30-ti denní lhůtu odstoupení od smlouvy. Odstoupit od smlouvy je třeba přesně podle podmínek Centropolu, jinak vám to neuznají. S nářky, že vás někdo podvedl, že vám něco nevysvětlil, že jste zjistili, že Centropol není tak levný, že jste odstoupili od smlouvy ale jinak než je uvedeno v jejich podmínkách, že neznáte podmínky atd. u Centropolu neuspějete, je to tvrdá firma, křterá sice na dopisy odpovídá slušně, ale kdy chce a jak je to pro ni výhodné. Dopuručuji každého podomního prodejce Centropolu pokud možno slušně, ale hlavně rychle vyhodit. Pokud už s nimi něco podepíšete a chcete to zrušit, snažte stihnout 30-ti denní lhůtu, jinak to máte marné. Když už není čas na poslání doporučeného dopisu, stačí poslat mail s řádně napsaným odstoupením od smlouvy a zrušením plné moci na adresu: obchod@centropol, z této adresy dostanete ihned automatický potvrzující mail, že to přijali.

Pokud chcete přejít k jinému dodavateli elektřiny, zjistěte si sami smluvní podmínky a ceny, ale nikdy nepodepisujte smlouvy někomu, kdo za to má (někdy asi pěkně vysokou) provizi a už vůbec ne, když u vás někdo zazvoní a otravuje. Pozn.: pokud jsem se v něčem spletl, tak mě prosím opravte.

 

pakr

0x

Hani, chtěl bych se zeptat, jestli jste platila ten poplatek, díky za odpověď

pakr

Dopadlo to tak, že jsem poplatek neplatila, protože jsem si odběr el.en. nechala u Centopolu na onu jako smlouvu s Blikem, ale až po sáhodlouhém vyjednávání. S Centropolem jsem tel. jednal snad 5x, 3x dop.dopis,s ČEZem jsem tel. 3x, pokaždé jiná odpověď a když jsem po nich chtěla zaslat kopii, kdy oni dostali od Centropolu zrušení smlouvy, tak to nešlo.Ptala jsem se i právníka, taky jsem neuspěla, prý to mají (Centropol) dokonale jištěné. a tak po posledním telefonátu s ČEZem, což mě dokonale přímo naštvalo - slušně, jsem tel. oznámila Cetropolu, že u nich zůstávám. Tím jsem tedy ušetřila ty 2.500,- Kč, ale provolala a propsala kolem 1.000,-Kč.Takže poučení pro příště, jak psal někdo před Vámi, číst,číst,číst. ČEZ mě hrozně zklamal, taky tam nejsou tak féroví lidé, zdraví Hana

pakr

Hani, díky za odpověď, dám vědět, jak to dopadlo u nás. Dobrou noc.

jarazde*

také jsem to zažil,hospodářka zahrádkářů se nechala přemluvit a mě to řekla po 2 měsících,kdy jsem se zděsil, že záloha míto 7 180 za q je předepána měsíčně,hrátky s termíny jsou popsány výše a zajímavé také je, že přeplatek Vám nevrátí,ale započítajíé do dalšího trvání smlouvy.Vyřešil jsem to jednoduše-převedli jsme odběrové místo na jinou osobu a ukončili tak odběr a vrátili se zpět k Eonu. Bez poplatků

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]