Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Silniční obrubník - seříznutí u vjezdu

Od: ja76 odpovědí: 9 změna:

Ahoj,

má někdo zkušenost se seříznutím silničního kamenného obrubníku pro nájezd autem (na parkoviště za chodníkem)? Potřebuju ho říznout cca pod 40 stupni přes úhlopříčku jeho průřezu. Na velkou ruční flexu je to skoro velký, silničářská fréza na asfalt není naklápěcí... neexistuje nějaký nástroj?

Díky Robert

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Usuzuji z Vašeho textu, že velkou ruční flexu máte, když víte, že je na to skoro malá...

Nástroje určitě existují, ale já bych napřed jen tak nanečisto vyzkoušel jeden postup: S tou flexou s diamantovým kotoučem bych podle té uhlopříčky nařezal do obrubníku zářezy třeba 2 -4 cm od sebe, a ten trojuhelník kamene tvořený vrchní a boční stranou a tím řezem bych kladivem nebo třeba i pákou odlomil... záleží samozřejmě na materiálu toho kamene, šířce těch dílků mezi řezy, pravidelnosti hloubky řezu a dalším, ale za vyzkoušení by to stálo. Je pravda, že ten lom by nebyl hladký, ale auto je zvyklé na horší cesty a přes ten zřezaný nerovný obrubník nebude jezdit tak často a dlouho, je možnost některé velké nerovnosti případně diamantovým kotoučem trochu upravit... pokud má to auto jen trochu vyšší podvozek, mohlo by stačit třeba jen vyřezat do šikma obrubníky v místech pravidelného přejíždění obrubníku, teda pro pneumatiky, a to mezi nimi nechat tak, jak je... záleží na situaci...

doplněno 02.12.10 14:01:

i osvědčenou bussovu variantu jsem měl chvíli na mysli, ale v době lítání na Měsíc?

snad ji jen doplním: kladivo, sekáč, ruce, dále ochranné brýle, lekárnička a tlumič na nadávky a klení..

 

buss

1x

Majzl, ruce, kladivo.

 


0x

Silničáři a jiné firmy zabývající se budováním cest a chodníků používají motorovou diamantovou řezačku , je to vlastně velká flexa s benzinovým motorem a ta má větší průměr kotouče než 230 elektro. Jinak se dají koupit snížené obrubníky pro nájezdy , protože nevím jestli je realné tou velkou flexou uříznout něco pod uhlem ,protože vím jak v práci řežeme silničáky na svislo a je to makačka.

 

ladinpraha*

0x

Jedině profi, zeptat se někde, kde opracovávají kámen nebo vpservis.cz/...

 


0x

Vyzkousel bych zkombinovat Hejkalovo a Bussovo. Tedy predpripravit - narezat flexou co pujde a dorazit majzlikem.

Nebo kvalitni beton a pred obrubnik udelat najezdovy trojuhelnicek.

doplněno 02.12.10 14:28:

Jeste bych doplnil, ze na ten majzlik jsou cizi ruce vzdycky vhodnejsi. Nejaky napr. UK to za par penez rad udela.

doplněno 02.12.10 14:41:

To Luigi.

Tak samozrejme by to byl trojuhelnicek zapusteny do vozovky. Je jasne, ze pouze nalit beton na asfalt by bylo k nicemu.

Myslím si že po první zimě betonový trojuhelníček odskočí (odmrzne) poté drt smeták a do popelnice.

 

kjanik112*

0x

Mnohokrát jsem dělal vjezdy. Já vždy 3 nebo 4 obrubníky rovnou vylomím ven a dám je na ležato, jinak je nájezd moc strmý.Ulomených, drahých plastových blatníků při zatíženém autě jsem viděl mnoho, včetně nadávek na umělce, kteří tu úpravu prováděli.Při konzultaci se silničáři mi tito řekli, že potřebují minimálně 3 cm vysoký rantl (vyvýšený okraj obrubníku kvůli zametacímu vozu.To vyhovuje i zedníkovi.Vše jde domluvit mezi rozumnými lidmi.

janmega*

A co takhle těch pár metrů vytáhnout, podkopat a naklonit podle potřeby? Třeba i nerovnosti zaplnit betonem.

 


0x

kamenné myslíte žulové?

nařezají se po 5 cm od sebe a sbíječkou kladivem odseknou, Kdyby nebyl sníh, klidně vyfotím...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]