Nejste přihlášen/a.
Naprosto logicky a jednoduše.
Tam kde bylo staré těsnění, tak tam nainstaluješ nové.
Tam kde těsnění nebylo, tam těsnění nepatří.
A ta drážka se šipkami slouží pro zapolohování kování okna při výrobě. Aby při výrobě nemuseli ustavovat kování ve dvou osách, tak je vloží do drážky a v drážce posunují. Tím jim stačí naměřit jednu vzdálenost a kování přišroubovat do rámu.
Vzdušná vlhkost vede k orosení okna a i zvyšuje tepelnou vodivost vzduchu. Proto je lepší, aby mezi křídly bylo málo vzdušné vlhkosti. To vede k požadavku, aby vnitřní křídlo bylo vzduchotěsné a vnější má (schválně) netěsnost - malý otvor, kterým se případná vlhkost vyrovná s tou venku, protože v zimě je venku snad vždy ve vzduchu méně vody než v teplém vzduchu uvnitř.
Dle mého to s okny neudělá zhola nic. Mezera mezi křídlem a rámem je tak velká, že těsnění mezeru neuzavře. Ale pokud by uzavřelo, hrozí, že se někde vzpříčí a následně skřípne, rozsah škod od 0 do ohnutí kování (v extrému), nedokážu odhadnout. (u ostatních drážek je těsnění stlačováno v ose drážky, tady by to bylo kolmo na ni).
Pro zajímavost: Servisní zásahy na výměnu okenního kování se u nás v domě v posledním roce pohybují v hodnotách 2-5 tisíc korun, podle toho co odešlo, jak rychle to bylo třeba vyměnit a jestli to bylo skladem.
A teď se zeptám: Proč si myslíte, že něco tak promyšleného, jako je plastové okno, můžete zrovna Vy vylepšit?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.