Nejste přihlášen/a.
bodo: Většinou tam bývaly odrušovací svitkové kondenzátory cca 22nanoFarad(22nF či 0,022µF) nebo obdobně i 33nF. Odrušení bylo mezi fází a nulou, u třívývodových kondenzátorů byl ještě jeden drátek připojen ke kovové kostře spotřebiče. No když nafotíš nebo připíšeš údaje z výrobního štítku nebo dáš foto nějaké svorkovnice, nebudem se zlobit..
oomlouvám se za málo informací takže dva dráty černé jak jsem podle konektorů zjistil patří ke kondenzátou. zapojení v pravo nebo levo se asi neřeší no a pak dva červený žádný hnědý žádný mdrý kam fázi a kam nulu zem je na plášti pod šroubkem (zlžl) jako lajk mam za to že je to fuk jednofázový motor se přece točí stejně chci mít jistotu že až to zapnu se slapská turbína nezastaví moc děkuji všem za rady
Tak si alespoň orientačně změř ohmetrem všechny čtyři drátky proti kostře-tomu zelenožlutému drátku nebo obdobně proti tomu hliníkovému dílu, musí mít víc než 2MegaOhmy, čím vyšší hodnota tím líp. Pokud budou hodnoty nižší, je buď vlhký motor nebo je lak na drátech vinutí někde odřený, případně spálený. Vlhkost se dá vysušit, odřeniny a spáleniny jedině nechat přemotat v servisu(motorárna/převíjení vinutí motorů) Potom změř ty čtyři drátky proti sobě navzájem. tak zjistíš, jestli jsou vinutí přerušená, oddělená apod. Pokud o tom motoru nic nevíš, můžeš s ním zajít do zmiňovaného servisu/motorárny, kde motory převinují, tam ti poví co to je, nač to je, jak zapojit(mívají i kondenzátory) a možná z dobrého srdce, nostalgie či lítosti i proměří. Potom se rozhodneš co dál, až zjistíš co to stojí v případě opravy. Motory se dají změřit nejpřesněji revizáckým přístrojem, má na výstupu 500Volt a stejnosměrných k tomu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.