Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nápad - jak ho dostat do praxe

Od: ron odpovědí: 15 změna:
Dobrý večer všem v pořádně. Řešil někdo z místních realizaci technického nápadu, aby jej bylo možno průmyslově vyrábět? Rád vymýšlím a kolega z práce také, různá udělátka, nástroje či celé funkční celky. Je to trochu i prokletí,ale když dá někdo prostor a čas,tak lze vyřešit prakticky vše. Něco už jsem zkoušel prosadit, ale buď to bylo vylepšení v rámci firmy, nebo to nikdo ani nechtěl vidět, že to prý umí taky. Mám pocit, že měli strach, že jejích výrobek by byl nahrazen. Děkuji za případné rady. Byla by asi škoda si to vzít do hrobu, ale dneska je to o štěstí a penězích.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Čtěte zde Užitné vzory | Úř/..., to by vás mohlo nasměrovat.

 


2x

Na to je celý právní obor ...

Vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory a ochranné známky (práva duševního vlastnictví)

https://www.businessinfo.cz/navody/vynalezy-uzitne-vzory-prumyslove-vzory-a-ochranne-znamky-prava-dusevniho-vlastnictvi-ppbi/4/

---

Patenty a průmyslové vzory

https://patentnarozum.eu/lekce/patenty-a-prumyslove-vzory

 

kmet

0x

A o co tedy jde?

To se nikdy nedozvíme, abysme to nemohli začít průmyslově vyrábět dřív
ron

Dobrý den, děkuji za reakci. Jsou to různé manipulační, polohovací a automatizační přípravky, jedno i víceúčelové. Takže úplná blbost ne.

yarda1

To by mohlo zajímat konstruktéry přípravků, jestli ve firmě někoho takového máte.

Dřív se podobným nápadům říkalo "zlepšovací návrh" nebo "tématický úkol", pak se o tom přestalo mluvit, onehdy jsem narazil na článek, že něco takového pod jiným názvem existuje u zahraničních firem.

Veselá historka z natáčení:

Firma vypsala výzvu k řešení nějakého elektronického obvodu. Odměna za první etapu 3000Kč, za druhou etapu 7000Kč (možná ty částky byly trochu jiné, je to už dávno co jsem to četl), našel se řešitel, vymyslel schema, asi čekal, že dostane odměnu za první etapu a z těch peněz postaví vzorek. Nedostal ani halíř, protože v zadání nebylo definováno co má být předmětem první a druhé etapy.

 

yarda1

0x

Co takhle prozradit (nebo aspoň naznačit), wo co go?

Já jsem celý pracovní život pracoval v elektrokonstrukcích. Po škole v Tesle, když sklapla paraple, náhodou jsem se uchytil v jedné spíš strojařské konstrukci, chtěli do strojařského výrobku zavést i něco elektronického, ale nikdo tomu nerozuměl. Já jsem dost brzy zjistil že tam není šance to vyrábět a začal jsem (bez toho, že by mne tím někdo pověřil) hledat, kdo by se vývoje a výroby mohl chopit. A náhodou jsem někoho takového našel (že jsem se jednoho známého zeptal, jestli by neměli zájem - neměli ale znal někoho kdo by zájem měl). Setkal jsem se i s těmi co si jen mysleli, že by to taky dokázali i s vyloženými podvodníky.

Ještě v Tesle jsem naučil tenhle terminál česky:

kormus.cz/...

Nejdřív v kanclu, pak za mnou chodili i jiní, že by to taky chtěli. Tak jsem se dohodl, že když by potřebovali nějaké úpravy, podám to jako zlepšovák, oni mi ho pochválí a tři stovky dobré. Byla kolem toho i další práce. Těch terminálů tam bylo dost.

Tehdy jsem řešil podobný úkol - zpracování textové dokumentace digitálně, měly se kupovat nějaká pracoviště Text01 co uměly česky, bratru za 200 000 Kčs. Ale to jsem uměl taky a pár pracovišt už to používalo. Jednou jsem ohlásil referentovi přes zlepšováky, že jsem naučil česky další pracoviště a ušetřil jsem podniku dalších 200 kKčs - "Omyl, neušetřil jsi ani halíř, na tohle pracoviště ten Text01 neměl přijít".
Chtěl jsem po šéfovi, když to už dělám, spíš pokoutně, jestli bych to neměl dostat jako oficiální úkol, abych si na to mohl psát hodiny, fasovat materiál a zadávat práci, prý to nejde.

BTW: To bylo ještě před érou IBM PC A MS-DOS A text602 co už to uměly bez nějakých úprav.

Že něco vymyslíš, ubastlíš a doma vyzkoušíš je jedna věc a když začneš obíhat papíry aby se to mohlo vyrábět a "uvést na trh"(oficiální termín) je druhá věc, ta obtížnější. Když to má něco společného s elektronikou tak jen na různé zkoušky si připrav desetitisíce, možná statisíce.

Pokud ty tvé nápady jsou "jen taková blbost" , zkus se domluvit s nějakým soukromníkem co něco podobného dělá, ale asi na tom nezbohatneš.

 


0x

K realizaci zpravidla potrebujes vstupni kapital. Jeho nedostatek je castou pricinou, ze napad zustane jen na papire.

Pokud nemas vlastni dostatecne zdroje, tak v dnesni dobe muze byt nejsnazsim resenim Kickstarter a podobne platformy - zalezi, o jaky produkt by se jednalo. Kazdopadne, at budes financovani hledat kdekoliv, mel bys tam prezentovat nejenom ten dany vyrobek nebo technicke reseni, ale hlavne obchodni plan. Malo kdo zafinancuje pouhy technicky napad a obvzlast ne, pokud vyciti, ze nekomu financuje jeho konicek, ktery pravdepodobne nikdy nikam nepovede.

Chce to znat trh, odbyt, ocekavatelne naklady a vynosy...

Dalsi vec je vyroba. Kdo, kde, kdy, jak a zakolik to bude vyrabet.

Jednak prototypy a jejich testovani, jelikoz maloktery technicky napad je odladeny pro trh na prvni dobrou a jedna i seriovou produkci. Vyrobni cena je vsechno.

Z tohoto pohledu a v zavislosti na tom, o jaky produkt jde je muze byt mnohem vyhodnejsi nabizet patentovana technicka reseni firmam v oboru. Pred patentovanim je ale opet nutne znat sanci na realizaci. Patentovani je extremne draha a zdlouha a zalezitost a firmy navic vetsinou rady tyto prava vlastni. 1 prodany napad z 20 patentu lze povazovat za uspech. Je tedy potreba mit skutecne jasno v tom, cim ma a nema smysl se zabyvat.

Co je ale vzdy nakonec nejdulezitejsi je 100% vlastni nasazeni, at uz zvolite jakoukoliv cestu. Pokud si myslite, ze hodite napad na trh a pak uz jen se zalozenyma rukama budete sledovat, jak se dari, tak se darit nebude.

 

smode2

0x
Známý, vášnivý banjista, co si rád občas zahraje např. i s panem Mládkem -ale jen chvíli-pak pokračují v chlastání, vymyslel specifický nový a výhodnější typ ladění banja. Jako vš profesor se zajímal o možnosti výroby takového banja a patentování nápadu, když zjistil, že úplně stejných návrhů je podaných téměř 1600.
Výsledek je jasný: v dnešní době je dobrý a funkční nápad naprostým základem. Ale daleko důležitější je propagace a prodej.
Podívejte se na Čupra. Napadlo by vás že je dovoz potravin lidem domů autem dobrý podnikatelský nápad? Asi ne. Taková hovadina. Jenže Čupr měl přesnou vizi jak to lidem prodat. To je nejdůležitější dovednost kterou za vás nikdo nikdy nevyřeší. Možná se budete divit, ale i sehnat peníze na startup je na tom celém vždy to jednodušší. -Podívejte se třeba na Elizabeth Holmes a tehdejší theranos. Vybudovala společnost s tržní cenou 9 miliard USD na produktu, který vůbec nefungoval. Jen proto že uměla dobře kecat nesmysly a investoři jí léta sypali další miliony aniž by to poznali
bill

to je obvyklá taktika, prostě jí dali klepeta dřív než to stihla dodělat. Neboli spousta lidí má vizi a potřebuje k tomu obrovský zdroje a pak to (nějak) udělá, Jenže ne vždy se to stihne udělat dřív než se to rozsype

Jakože dneska uděláš něco bez cizích zdrojů a až potom deš shánět investory? Tak takhle už to dávno nefunguje. Ale jinak máš pravdu Marketink je nejdůležitější

 

trtr

0x

Dobrý den, díky za rady. No právě nejhorší je to prosadit a najít někoho, kdo investuje. Dnes je to tak, že když se peníze nevalí proudem nejlépe hned, tak nikdo nic nechce, nebo nechce ohrozit svou dosavadní nabídku.

 

km

0x

ti co vás odkazují na průmyslové vzory nechápou, že problém není v ochraně nápadu, ale v tom, že sháníte někoho s kapitálem, kdo bude ochotný ten nápad realizovat. a to jsou zcela odlišné dvě věci.

 


0x

Zdravím.

Píšete:

"Jsou to různé manipulační, polohovací a automatizační přípravky, jedno i víceúčelové. Takže úplná blbost ne."

Hledal bych podniky kde jsou výrobní linky, případně větší objem materiálu.

Úspora skladovacích prostorů ve výrobě je často zásadní.

Zkrátit výrobní časy jsou peníze.

Taky si rád hraju a vymýšlím "kraviny" už hodně let, naštěstí k tomu mám velký podnik.

U vás to vidím na nutnost vyrobit a prodat prototyp.

... Máte štěstí, že jdu kolem ...

 

radic

0x
Jka všude vyskakuje Nedvěd se svým
Nemanahi.cz se nato nevztahuje?

 

bill

0x

1) Do hrobu si to vzít nemusíš, můžeš nakreslit výkresy a zveřejnit to public na webu třeba... Někde, kde ta stránka vydrží hodně dlouho třeba na věky, to si musíš předplatit třeba na 50 let dopředu to asi není problém, no ale ty z toho nic mít nebudeš Než třeba slávu - Na to jsou různý licence

2) Pokud na tom chceš vydělávat no tak už je to o dost složitější, potřebuješ to vymyslet a vyrobit a prodat

Otázka je, Jestli to někdo chce kupovat a za kolik a kolik?

To je totiž základ si udělat marketingový průzkum protože rozjet výrobu stojí obrovský fixní náklady! A dělat něco v kusových sériích se většinou nevyplatí (Je to příšerně drahý a ještě když ti k tomu chceš něco přirazit tak seš úplně mimo s cenou)

Takže o co ti jde o 1) nebo 2)?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]