Nejste přihlášen/a.
Máš normální 2-letou záruku, včetně bezplatné přepravy.
Časté dotazy (FAQ)
-----------------
Bydlím v Portugalsku a koupila jsem si fotoaparát ve Španělsku. Bohužel jsem zjistila, že nefunguje. Co mám dělat?
Pokud máte účtenku, můžete požádat o jeho opravu nebo výměnu. Jestliže to není možné, měli by vám vrátit peníze. Pokud vám prodejce nenabídne uspokojivé řešení, obratte se na místní evropské spotřebitelské centrum.
Prodejce ve Španělsku je ochoten porouchaný fotoaparát opravit. Kdo ale zaplatí náklady za jeho odeslání?
Do dvou let od nákupu nesmí spotřebitelům za opravu nebo výměnu vadného výrobku vzniknou jakékoli náklady. To se týká i nákladů na přepravu zboží.
No jestli chceš záruční opravu na místě, tak pokud vysloveně řekli, že v ČR nemají smluvní servisáky, tak to pochopitelně záruku "nemáš".
Jinak normálně by sis nechala od libovolného servisáka zjistit závadu a pokud to je výrobní vada, tak to pošleš prodejci na jeho náklady na záruční výměnu nebo opravu.
Někteří výrobci to mají zařízené tak, že pro některé výrobky mají sít autorizovaných servisů po celé EU, takže koupíte třeba v Polsku, ale opraví vám to v Česku, aniž byste musel kontaktovat prodejce, postačí doklad o koupi. Tohle je ale třeba vždy před koupí ověřit a pokud prodejce tvrdí, že to možné není, tak bych od něj nekupoval.
Ne není. teda pokud se něco nezměnilo.
Obecné platí, že výrobek zakoupený v zahraničí musí být vždy v záruční době reklamován pouze tam, kde byl zakoupen. Tzv. eurozáruka, kdy by bylo možné výrobek zakoupený např. v Intersparu ve Vídni automaticky reklamovat v Intersparu v Praze, dosud neexistuje.
Existují však výjimky, např. při nákupu nových aut či elektroniky. V takovém případě Vám, coby kupujícímu, musí prodávající při nákupu v zahraničí sdělit adresu prodejny či poskytnout seznam autorizovaných prodejen či servisů v Česku, se kterými má uzavřenou smlouvu o poskytování záručních oprav a na které se můžete v případě potřeby obrátit a kde Vám vadný výrobek k záruční opravě přijmou. Tento seznam může být např. v záručním listě či všeobecných dodacích podmínkách prodávajícího. Obvykle však stejně tato prodejna odesílá výrobek k opravě do zahraničí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.