Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Allegro.cz-Nákup klimatizace je bez záruky?

Od: jj* odpovědí: 12 změna:
Na Allegro.cz nabízí plno klimatizací.LG,Samsung,jiné značky.Ale po dotazu mi sdělili,že záruka platí jen na území Polska.Takže kdyby se klimatizace porouchala,tedy některý její agregát,jsem bez záruky.Klimatizaci musí u nás namontovat odborná firma,ale ta dává záruku jen na montáž,tedy když např.unikne chladivo.Není to nezákonné,něco prodávat v EU,ale záruka platí jen v Polsku?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x
Tak zrovna u klimatizace, která se servisuje u zákazníka ti přece nikdo nepojede z Polska. Nebo se pak chceš s obchodníkem handrkovat do nekonečna? Kup to tam, kde ti zajistí dodání, montáž a záruku.

 

smode2

3x
Uvedený způsob je patrně nejdražší klimatizace jakou můžete mít. Montážní firma dává záruku pouze na potrubí, sváry, kabely, propojení kabelů a potrubí a na umístění jednotky. Navíc do toho nikdo nebude chtít jít, protože se jedná o tzv. výdrb. Pokud už to někdo vezme, bude chtít za montáž jmění. Jestliže vám unikne chladivo, i v prvních dvou letech, a v 99,99% případů se tak stane na srážníku či výparníku (tj. na vnejší nebo vnitřní jednotce), jen za diagnostiku budete platit montážní firmě pálku. Opravit jednotku možná zvládnou, ale zaplatíte za to opět plnou cenu a padne záruka výrobce. Nebo můžete montážníkům říct, at porouchanou jednotku demontují a sám si ji zavézt na reklamaci. Zaplatíte za to dost. Až bude reklamace vyřízena, firma vám klimu znovu namontuje - samozřejmě o5 za plnou cenu. Podtrženo sečteno: uvedený způsob instalace klimatizace se s největší pravděbodobností hrubě nevyplatí ani kdyby se dala reklamovat v ČR a daleko levnější je si klimu objednat u firmy která jej rovnou montuje a drží záruku na vše po smluvenou dobu.

 

lmgify

1x

Máš normální 2-letou záruku, včetně bezplatné přepravy.

Záruky v EU

Časté dotazy (FAQ)

-----------------

Bydlím v Portugalsku a koupila jsem si fotoaparát ve Španělsku. Bohužel jsem zjistila, že nefunguje. Co mám dělat?

Pokud máte účtenku, můžete požádat o jeho opravu nebo výměnu. Jestliže to není možné, měli by vám vrátit peníze. Pokud vám prodejce nenabídne uspokojivé řešení, obratte se na místní evropské spotřebitelské centrum.

Prodejce ve Španělsku je ochoten porouchaný fotoaparát opravit. Kdo ale zaplatí náklady za jeho odeslání?

Do dvou let od nákupu nesmí spotřebitelům za opravu nebo výměnu vadného výrobku vzniknou jakékoli náklady. To se týká i nákladů na přepravu zboží.

jj*

No to asi nemám,když mi prodejce napsal,že záruka platí jen na území Polska...A vymontovat klimatizaci a poslat ji do Polska asi nebude možné...
lmgify

No jestli chceš záruční opravu na místě, tak pokud vysloveně řekli, že v ČR nemají smluvní servisáky, tak to pochopitelně záruku "nemáš".

Jinak normálně by sis nechala od libovolného servisáka zjistit závadu a pokud to je výrobní vada, tak to pošleš prodejci na jeho náklady na záruční výměnu nebo opravu.

Někteří výrobci to mají zařízené tak, že pro některé výrobky mají sít autorizovaných servisů po celé EU, takže koupíte třeba v Polsku, ale opraví vám to v Česku, aniž byste musel kontaktovat prodejce, postačí doklad o koupi. Tohle je ale třeba vždy před koupí ověřit a pokud prodejce tvrdí, že to možné není, tak bych od něj nekupoval.

 


1x

Ne není. teda pokud se něco nezměnilo.

mpo.gov.cz/...

Obecné platí, že výrobek zakoupený v zahraničí musí být vždy v záruční době reklamován pouze tam, kde byl zakoupen. Tzv. eurozáruka, kdy by bylo možné výrobek zakoupený např. v Intersparu ve Vídni automaticky reklamovat v Intersparu v Praze, dosud neexistuje.

Existují však výjimky, např. při nákupu nových aut či elektroniky. V takovém případě Vám, coby kupujícímu, musí prodávající při nákupu v zahraničí sdělit adresu prodejny či poskytnout seznam autorizovaných prodejen či servisů v Česku, se kterými má uzavřenou smlouvu o poskytování záručních oprav a na které se můžete v případě potřeby obrátit a kde Vám vadný výrobek k záruční opravě přijmou. Tento seznam může být např. v záručním listě či všeobecných dodacích podmínkách prodávajícího. Obvykle však stejně tato prodejna odesílá výrobek k opravě do zahraničí.

Je. Na Allegru.cz rozhodně nenakupuje "v zahraničí".

Allegro - Internetová tržiště, takzvané marketplace, která sdružují české i zahraniční prodejce na jednom místě

Čtěte a divte se.

idnes.cz/...

 


1x
Tak zrovna u klimatizace, která se servisuje u zákazníka ti přece nikdo nepojede z Polska. Nebo se pak chceš s obchodníkem handrkovat? Napíše ti,at mu to na opravu pošleš. Kup to tam, kde ti zajistí dodání, montáž a záruku.

 


1x

Chápu správně, že si chceš koupit klimu bez montáže a záruky za stejné peníze, jako u naší firmy i skomplet motnáží a zárukou na všechno?

Mně by zajímalo, co tě k tomu vede?

 

riva

0x

Pro vás je optimální kompletní servis i se zárukou od nějaké blízké firmy. Levné nabídky z ciziny jsou pro toho, kdo si to nainstaluje a servisuje sám a záruka je pro něj vedlejší.

I když takový monoblok 8 kW přes Allegro za 18 000,-Kč od místní firmy asi neseženete.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]