Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Na trhu existuje mnoho nátěrových hmot označovaných výrobci stejně s2000, s2013 atp. Bohužel z udávaných parametrů nejsem schopen vyčíst, jak se tyto barvy liší. Vynechám-li vydatnost [m2/kg], která odpovídá naředění/viskozitě barvy a dobu schnutí (~ rychlost výparu použitého rozpouštědla?), tak absolutně nevím, jsou-li všechny barvy označené "s2013" stejné čili stejné (stejně odolné/lesklé/pružné/..) nebo nejsou? Pakliže by byly stejné, tak má smysl kupovat vždy jen tu nejlevnější s2013 na trhu v přepočtu na natřenou plochu? Na plechovce se kupující dočte více informací, ale co by měl sledovat - poměr uhlovodíků, něco jiného?
Mimochodem kde se vzalo označení s2000, s2013, .. a na co odkazují? Je s2013 označení nějaké normy, kterou musí nátěrová hmota splňovat, aby mohla nést toto označení v názvu nebo lze prodávat pod označením s2013 zcela cokoliv?
Máte zkušenosti s rozdíly s2013 jednotlivých výrobců? Nebo jsou všechny stejné a má cenu kupovat jen tu s2013, kterou natřeme nejlevněji jednotku plochy?
Děkuji.
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
tu nejlevnější na jednotku plochy
Ano. Děkuji. Nejde mi o porovnání S2000 vs S2013, nýbrž o porovnání jednoho typu (S2013 např.) různých výrobců. Když už tedy barvy označují stejně, čímž naznačují, že tyto produkty jsou svými vlastnostmi stejné. Podobně jako třeba benzín na různých čerpacích stanicích.
Dobrý den,
na požádání pana Marka doplním ve stručnosti některé informace k označování barev. Blíže se můžete dočíst např. v publikaci Katalog nátěrových hmot 1 díl, vydané vydavatelstvím Merkur v roce 1983. Označení např. S2013 vychází z oborového značení , které usnadňovalo a usnadňuje orientaci v nátěrových hmotách (např. S2013 - neznamená, že jde složením o identický email od různých výrobců, ale o stejný typ nátěrové hmoty), teď budu citovat z publikace:
"Nátěrové hmoty jsou v něm označovány počátečním písmenem skupiny, která označuje základní surovinovou bázi výrobku. Jedná se o následující skupiny:
A - Asfaltové nátěrové hmoty, B - Polyesterové NH, C - Celulózové NH, E - Práškové NH, H -Chlórkaučové NH, K - silikonové NH, L - lihové NH, N - NH pro povrchovou úpravu kovových pásů (coil-coating), O - olejové NH, S - syntetické NH, U - polyuretanové NH, V - vodové a emulzní NH, P - pomocné přípravky.
Za písmenem v každé skupině následuje čtyřmístné číslo a slovní název nátěrové hmoty. První číslice čtyřmístného čísla za písmenem udává druh NH: 1000 - fermeže, bezbarvé, transparentně obarvené laky, bezbarvá lepidla, 2000 -nátěrové hmoty pigmentované (barvy a emaily), 3000 - pasty, 4000 - nástřikové a vyrovnávací hmoty, 5000 -tmely, 6000- ředidla, 7000 - sušidla, tužidla, katalyzátory, lepidla, 8000 pomocné přípravky, 9000 pryskyřice. "
Stejně tak byly označovány i odstíny (emailů a krycích barev) dle ČSN 67 3067 čtyřmístným číslem, kde první číslice udává barevný tón:0000 - bezbarvé, 1000-1999 šedé, 2000-2999 hnědé, 3000-3999 fialové, 4000-4999 modré, 5000-5999 zelené, 6000-6999 žluté, 7000-7999 oranžové, 8000-8999 červené, 9000-9999 ostatní.
tu nejlevnější na jednotku plochy
Dobrý den.
Děkuji. Má tak spotřebitel vůbec nějakou šanci se ne-náhodně rozhodnout (dle informací na obalu?), od kterého výrobce náterovou hmotu (tedy např. typu s2013) zakoupit? Nebo je odsouzen koupit zajíce v pytli v plechovce pouze na základě designu plechovky? Vše možné na trhu se porovnává, ale nátěrovým hmotám téhož typu jakoby se jakékoliv srovnávání vyhýbalo. Proto mě zajímaly zkušenosti ostatních. Něměl byste, prosím, nějaké tipy, na jaké parametry barvy (složení?) se při výběru nátěrové hmoty zaměřit? Předem děkuji.
Nesmíte to rozebírat tak filozoficky. Nátěrová hmota slouží k ochraně povrchu a na to je třeba se zaměřit. Ne na podružné věci. Co je levné, to je podezřelé, zvlášt, když to má mít např. antikorozní vlastnosti a trvanlivost na slunci. Existují už daleko lepší emaily než letitý S2013 -Industrol nebo S2000 -Primer.
tu nejlevnější na jednotku plochy
Dejme tomu, že existují lepší nátěrové systémy, než s2000+s2013. Stále však chybí metrika pro jejich porovnání. Cena je bohužel velmi zrádné měřítko. Draze prodávat jinak špatný produkt totiž není nic těžkého, není-li možnost srovnání s konkurencí. A jen velmi malé procento spotřebitelů pak veřejně přizná, že koupilo špatný produkt. Zároveň budou mít tendenci produkt hodnotit subjektivně i dle jeho nákupní ceny. Byl drahý -- musí být dobrý. To ale vůbec nemusí být pravda. Třeba vyšší prodejní ceny dosáhl jen reklamou a krásným obalem/plechovkou, což za mě bývá docela častý jev. A ani krásnou plechovku a ani reklamu sponzorovat nechci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.