Nejste přihlášen/a.
Na váš dotaz nelze řádně odpovědět. Příspěvky do fondu oprav jsou tvořeny komplexní částkou, která zahrnuje mnoho činitelů, vyjadřujících potřebu stavby/nemovitosti jako celku. SVJ obvykle stanoví/vypočítá potřebnou měsíční částku, z toho určí odpovídající částku na 1 m2 a po schválení členskou schůzí jsou členové povinni platit jim určenou částku do fondu oprav.
O tom sa rozhoduje hlasovanim a ked su ludia normalni a chapu argumenty, tak sa to stanovuje podla toho, co sa ma opravit (stupacky, vytah, zateplenie ...), dalej zalezi, ci je na streche antena mobilneho operatora (prijem do fondu za prenajom) alebo je dole obchod, kadernictvo (tiez prijem za prenajom).
Sadzby z okolia su od 6 Kc / m2 po 50 Kc / m2
Satam - proč je to nesmysl? Když si to to všichni odhlasují, tak je to regulerní a platí to. Nebo je pak lepší ke každýmu přijít, at vyndá ze slamníku 100000.- Kč a dá je na opravu baráku? Když bude fond na suchu, tak kde pak brát prašule? Pak se taky objeví vyč.ránci, kteří prohlásí, že mě do bytu neteče a tak to není můj problém, že. Děkuji nechci.
Přiměřená částka je taková, kterou si odhlasuje členská schůze družstva, svj apod. Uvedu příklad. V roce 1996 jsme privatizovali družstevní byt a aktuální výše fondu oprav byla 2Kč /m2. První co bylo, bylo odsouhlasení navýšení na 10 Kč/m2. Nyní bych odhadoval přiměřenou částku v rozpětí 25-45 Kč/m2.Výše částky se řídí nutností čerpaní z důvodů oprav nebo nějakého splácení úvěru např. na zateplení objektu, výměnu oken a pod. V současném bytě platím cca 35 Kč/m2
Adekvátní částka je taková, jakou jste si odhlasovali na shromáždění, vždy se hlasuje o částce na m2. Ve vašem případě tedy za 45 m krát například 30 Kč = 1350 měsíčně.
A pokud je nedostatek peněz v takzvaném fondu oprav, tak se částka zvýší a naopak, Pokud se doplatí úvěr, tak se částka může snížit, aby se zbytečně nespořilo na běžný účet společenstva. Samozřejmě výbor SVJ má často tendenci nesnížit, aby tam bylo co nejvíc peněz, na odměny a výdaje, ovšem to jde proti zájmu vlastníků často.
... obvyklá částka, co jsem také viděl je za M2 od 6 u novostaveb do 60 korun u zanedbaný ch nemovitostí, kde je potřeba splácet úvěr ...
o tom se rozhoduje na schůzi vlastníků, do fondu můžete všichni měsíčně přispívat NULOU s tím, že v případě nutnosti náhlé opravy to budete financovat bankovním úvěrem, nebo nebankovní půjčkou, splátky a úroky pak rozpočítáte na jednotlivé vlastníky...podle metrů čtverečních
Šest odpovědí a žádná částka, jen hloupé obecné kecy, vždyt je to tady anonymní, o nic nejde. Dům 32 bytů, byt tři pokoje, 1200 do fondu oprav. Výtah hotový, zatepleno a střecha téměř zplacená.
Máte pravdu, pane Daníčku, "jen hloupé obecné kecy", páč tazatel se ptal na jaká je adekvátní výše fondu oprav v bytě 1+1
Spoustu poradců mu odpovědělo.
Vy jste vlastník bytové jednotky v domě se SVJ, a platíte (Správně to je přispíváte) při různých bytech stejnou částku na správu (lidově: do Fondu oprav)?
Anebo jste nájemce A platíte pronajímateli tenhle nesmysl, tak to už je přímý rozpor se zákonem, Protože pronajímatel nemá nárok inkasovat fond oprav od nájemce vedle nájmu!
To se mi nějak nezdá, můžete napsat IČO (nebo ulici + číslo popisné), abych se podíval, co je ve stanovách?
Normálně přispívá do fondu oprav každý podle svého spoluvlastnického podílu, což je podíl podle plochy bytové jednotky,
Tedy příkladně byt 100 m2 přispívá dvakrát tolik co byt 50 m2...
Tak to asi SVJ máte
Každopádně, pokud ti to nevadí, že platíš stejně, jako někdo s větším bytem, no tak to asi nemusíš řešit. Protože koukám že vůbec netušíš, jaké právní postavení tam máš, Kolik peněz je ve fondu a tak dále. Ono totiž když chci být prodávat, tak rozhodně nemám zájem spořit do fondu statisíce, protože ty peníze už neuvidím a užitek budou přinášet kupci a nemě
Tak jsi se to dozvěděl, že okolo 30 Kč za metr Čtvereční plochy bytu zhruba tak odpovídá celostátnímu průměru.
Potom by šly za prodávajícím všechny pokuty za rychlou jízdu.
domnívám se, že z centrálního to bude dražší.
Co je to z centrálního, to může být dálkové teplo z elektrárny... Nebo taky kotelna v domě...
se budeš muset zeptat tam, kde to chceš koupit. Prodávající je povinen ti ukázat buď energeticky štítek, nebo poslední 3 roční vyúčtování!
viděl jsem byty, kde roční náklad na otop je 60.000 nebo 2.600... je to INDIVIDUÁLNÍ!
" Fond oprav" je příspěvek na správu domu, který představuje dlouhodobé zálohy na opravy spojené nejčastěji s bytovým domem či pozemkem. Výše příspěvku do fondu záleží na několika faktorech, zejména na domluvě ve společenství vlastníků jednotek, také na technickém stavu budovy.
Každý vlastník jednotky je též spoluvlastníkem celé budovy, tudíž je v jeho zájmu se o nemovitost co nejlépe starat, čímž mu právě vzniká povinnost platit stanovenou částku do zmíněného fondu.
Jaká je ideální výše příspěvku do fondu oprav?
Příspěvek do "fondu oprav"tedy běžně bývá nastaven od 10 Kč za velice udržovaný dům až po 50 Kč za m² podlahové plochy za dům, který vyžaduje veliké investice.
https://www.spravabd.cz/vyse-prispevku-do-fondu-oprav
Fond oprav - kdo ho platí a jaká je výše platby?
https://www.flatio.cz/blog/fond-oprav-kdo-ho-plati-a-jaka-je-vyse-platby
Nejčastěji zaznamenaná výše příspěvku je 15 - 50 Kč za m².
Kdo a kolik má platit do fondu oprav?
https://dostupnyadvokat.cz/blog/fond-oprav
Dům, ve kterém bydlíte má určitě více jednotek než jen tu vaši. Plocha všech jednotek se používá na propočet podílu, který připadá na vaší jednotku. Tedy pokud je v domě např. 5 jednotek (60, 65, 45, 40, 50 m2) pak je celková plocha 260 m2. Váš podíl pak činí 45/260. To je kolik z fondu oprav připadne vám platit. A teď stanovení výše částky celkem do FO. Jde hodně o to, co váš dům potřebuje opravit (někdy střecha, jindy topení atd.), takže zase př. dům potřebuje opravu střechy, protože už někde zatéká a je na ní spousta oprav, také latování je jaksi špatné. Správce nemovitosti by tedy měl zjistit kolik taková věc bude stát a teď plácnu 500 tis. Kč celkem vč. všech poplatků a DPH. A teď výpočet 500 000 / 260 = 1 924 m2. A teď je třeba stanovit, kdy nejpozději musíte střechu začít dělat, třeba za 3 roky, tak to je 36 měsíců. 1924 / 36 = tj. cca 53,-/m2 a měsíc.
Tzn., že jen na střechu budete platit měsíčně za váš 45 m2 velký byt Kč 2385,- Kč.
Takže to na čem záleží je, kolik toho a do kdy potřebujete začít opravovat, tedy priority, co přijde na řadu jako první (většinou to, co potřebuje nejvíce oprav, aby se předešlo haváriím), pak zjistit kolik to bude stát a z toho začít počítat. Jinak podíly vlastníků jednotek jsou na katastru nemovitostí - cuzk.cz. Většinou se do FO platí víc než na jednu opravu, protože nikdy nevíte, co se může pokazit, tak je dobré tam mít rezervu na nečekané situace, čili po čerpání (úhradě za opravu střechy) by Vám tam mělo určitě něco zbýt, třeba 200 - 500 tis. v závislosti na velikosti domu. Je lepší mít ve FO více, protože je potřeba také počítat s tím, že za 3 roky než naspoříte, se cena může i o 20% zvednout.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.