Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektromotor-sundání řemenice

Od: kubu odpovědí: 5 změna:

Dorý den vlastním elektromotor MEZ Mohelnice ,výkon 3kw,váha 31kg.Na hřídelí elektromotoru je na sazena řemenice na dva řemeny,kterou nevim jak sundat.Řemenici zajištoval šroub s podložkou,který sem sundal a myslel,že řemenici sundám,ale ona tam drží.Nevíte někdo prosím jak jí sundat? Děkuji za odpovědi

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

1x

Budete meset použít stahovák.

raadek*
Urcite stahovak a mozna ji budete muset i ohrat. R.

 

jabraka*

1x

Okolo hřídele kápni Konkor,hlavně kolem klínku(pera).Ohřátí také trochu pomůže.Pak tam vrat ten šroub ale neutahuj,řemenici podlož na nějaké dřevěné trámky,aby motor visel volně dolů.Na šroub pak kladivem přes prkénko bouchni.Motor zůstane viset za šroub.

JABRAKA

 


0x

Zrovna minulej vikend sem sundaval remenice z dvou elektromotoru.

Hruba sila ani nejvetsi stahovak, kterej se mi podarilo nasadit nepomohl, tak sem musel prestat byt linej a pristoupit k autogenu. Za minutku remenice odskocili jako namydlene.

Takze postup je jasnej. Jak uz bylo psano nademnou. Bud hruba sila nebo teplo...

 


0x

kubu,

... to je akce ( jak vyšitá ) pro obyčejný tříramenný "stahováček", který má "po ruce" každý automechanik, či kutil, který si doma ... sem-tam ... doma kutí něco sám.

kubu, ... jak jste správně uvedl, ... šroub s podložkou slouží pouze k zajištění polohy řemenice proti posunutí ... v axiálním směru. Laicky řečeno: ... aby řemenice ... za chodu motoru ... nesjela z hřídele ... a třeba "nezasvištěla" vzduchem do neznáma.

No a pro přenášení kroutícího momentu ( tedy aby řemenice na hřídeli neprokluzovala ... a spolehlivě přenášela potřebný výkon motoru ) je řemenice na hřídeli zajištěna nejčastěji jednoduše na pero ( které je ... z části ponořené v drážce v hřídeli ...a z části v řemenici ), ... což by ale ( po uvolnění šroubu a sejmutí zajištovací podložky ) mělo být i vidět - viz drážka ve spojovacím otvoru řemenice. ( u hřídele se drážka až do čela hřídele téměř nikdy nedělá, ... snad jen při zajištování polohy rotujících součástí klínem ).

Pro snadnější demontáž by bylo nejlepší nejdříve do styčných ploch řemenice a hřídele motoru dostat nějaký uvolňující přípravek, který ( přímo ve styčných plochách ) rozpustí zbytky vzniklé např. koroze ( či vyschlé vazelíny a j. ) a tím celé spojení částečně uvolní.

Vhodným uvolňujícím přípravkem by mohla být i obyčejná brzdová kapalina, která má velmi dobré vzlínací schopnosti ... a může tedy proniknout i do těch nejtěsnějších spojení ... a toto spojení i dostatečně uvolnit.

Brzdovku bych do spojení obou součástí aplikoval tak, že bych motor nejdříve opatrně postavil tak, aby hřídel motoru s řemenicí "trčela" svisle nahoru ( pozor na deformaci krytu vrtule chlazení motoru na opačném konci hřídele motoru ) ... a do ( patrně zkorodovaných ) styčných ploch ( mezi hřídelí a řemenicí ) bych se snažil "dopravit" třeba zmiňovanou brzdovou kapalinu, která by ... u společné styčné plochy obou součástí ... měla spolehlivě rozpustit většinu nečistot ( vyschlé vazelíny, vzniklé koroze a j. ) ... a spojení tak pomoci k jeho uvolnění.

Při aplikaci brzdovky mohou v podstatě vzniknout dvě následující možnosti:

1) ... konec hřídele ( čelo hřídele ) je schovaný pod úrovní boční strany ( čela ) řemenice:

... pak stačí trochu brzdovky jenom nalít na konec "ponořené" hřídele a nechat brzdovku proniknout do těsného spojení obou součástí ( brzdovky by mělo pomalu ubývat, takže by bylo dobré tam ... sem-tam ... té brzdovky trochu dokapat ).

2) ... a druhou možností je situace, kdy čelo hřídele je v rovině s boční stranou řemenice:

... pak je třeba trochu brzdovky nalít do obvodového sražení hrany na hřídeli ... a také sražení hrany na otvoru řemenice, což vytváří malou drážku trojúhelníkového profilu ( drážku dostatečnou pro alespoň malinké množství brzdovky ), kterou je vhodné ... při "zmizení" brzdovky v těsném spojení ... třeba i několikrát zase do drážky doplnit ... a nechat působit.

Po dostatečném ( třeba i několika hodinovém ) působení brzdovky ( popř. i na druhý den ) je možné zkusit řemenici uvolnit.

Pokud to budete chtít zkusit ... i bez stahováku, tak by to mohlo jít také, ... ale podstatně méně pohodlněji, než se stahovákem.

Nejčastějším vhodným postupem je:

a) ... opakované postupné poklepávání po obvodě řemenice ... ze strany od motoru směrem z hřídele ( nejlépe se zajištěním polohy hřídele - v ose, aby ... při poklepávání po řemenici ... nedošlo k poškození ložisek ... axiálním /osovým/ rázovým zatížením při poklepu ... to ale pouze při důraznějším "domlouvání" řemenici )

b) ... nebo stejným způsobem ( tj. přiměřenými údery ze strany motoru směrem z hřídele, ... taktéž při zajištění polohy hřídele - v ose ) ... ráznějšími údery na řemenici ( nejlépe přes silonovou kulatinku ) ... současně ve dvou místech ( proti sobě ) ... řemenici z hřídele postupně jednoduše "srazit".

Pokud ale na tu "domluvu" s řemenicí půjdete třeba vypůjčeným stahovákem, pak ... během několika málo minut ... není co řešit, ... protože ... ta mrška řemenice Vám z hřídele "sleze" "skoro" sama. ... ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]