Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čím byste zaizolovali vodič 2,5mm vodotěsně trvanlivě (-40°C/+40°C)?

Od: izolace odpovědí: 11 změna:

Čím byste zaizolovali vodič 2,5mm vodotěsně trvanlivě (-40°C/+40°C)?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


9x

V zemi? Ve vodě? Na vzduchu na sloupu? Pod UV zářením slunce?

V chemickém prostředí?

V prašném prostředí?

Známe jen teplotu... -40 +40

Na něco stačí smrštovací bužírka s lepidlem uvnitř. Na jiné zase Shark svorkovnice v krabičce s gelem.

google.com/...

autos

V aute rezervni nabijeci kablik v podbehu treba.

Wagovka asi ne, do ni tece .. takze chemicke (sul) prasne (blato) i mokre (dest), ale jen 12V...

průšvih je, když to zkratne, vyhoří pojistka k baterce, a pak když to po X letech potřebujete, tak ko pojistka a musíte kladivem na okno (to stojí 300,- a hodinu práce).

Na tohle mám u O1 pod mřížkou chladiče skrytý drát, který vede paralelně s lankem k zámku haubny. Je to pojistka proti mrtvé baterce i prasklému lanku. A nehrozí zkrat.
autos

A co je lepsi, nejaky drat co zarezne nebo ho nekdo zneuzije (a ukradne baterku nebo dily motoru) anebo kabel?

To je takovy problem ten kabel zaizolovat na konci? Kabel tam mam akorat ze po 10 letech ta pojistka byla vyzkratovana, auto elektrikar to totiz zaizoloval elektrikarskou paskou!

Copak tu neni elektrikar? Anebo ty to umeji jen velkym gelovym boxem za nehorazny prachy?

Ach jo, tak asi pouziju (CoDumDal) tavny lepidlo a pres to smrstavku?

Pokud bude v podběhu stále pod proudem, tak bude na vlhkém konci probíhat elektrochemická reakce a vodič vyhnije.

Pokud nouzově potřebuješ, tak zespodu auta je nejdostupnější koenktor od termospínače ventilátoru chladiče.

Stačí rozpojit a na piny dát plus od druhé baterky. Mínus pak na blok motoru či převodovku a zámek odemkneš dálkou. pak už otevřeš kapotu a můžeš to vrátit zpět.

Právě že jsem elektrikář, a proto to raději řeším tím zdvojeným mechanickým otvíráním haubny A to přestože před autem neustále stojí fronta zlodějů autobaterií, kteří hledají, kam jsem skryl tajné otevírání.
Jinak pokud ten konec chcete na pár zbývajících let života auta zaizolovat, lze to tak, že konec drátu obalíte vrstvou lepidla z tavné pistole, a pak se přes to přetáhne smrštovací bužírku a pořádě prohřejete. V rukavici, nebo kombinačkami pak rozměklý konec bužírky přehnout a zamáčknout, když je dost teplý, prakticky sroste.
Nebo si kupte smrštovací koncovku.

Není lepší 13 pol zásuvka tažáku?

 


0x

A co to má napájet, bude to namáhané v tahu? Např. kvelektro.cz/...

autos

To je spojka, nejde to pouzit na ukonceni, zatka tam asi neni. Navic je to na cyky, na kabel a ne na vodic. Kdyby tam byla zatka, a existovalo to na male prumery treba 2mm kablik, tak by to bylo asi reseni. Otazka je, zda takovy cinsky ... (jeden nekde mam z eBay) vydrzi po 10 letech?

ps: A co tahle spojka zazdit do zdi na CYKY 3x2,5 - to by proslo?

Ja musel jednou pouzit gelovku, kdyz jsem spojoval cerpadlo s plochym kabelem a kulatou cykynu.

Mě zmátl odkaz v první odpovědi. Prostě jaká otázka taková odpověď. Tazatel se musí vymáčknout pořádně. Vodič 2,5mm2 může být i laněný. A proč nepoužije vodič s izolací.

 


0x

Vodič můžete koupit izolovaný.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]