Nejste přihlášen/a.
funguje to takto:
Po stisku SB2.1 se dostane fáze přes sepnutý kontakt KM2.2 na A1 KM3 a přes A2 KM3 na Nulák-----KM3 přitáhne. Rozpojí se kontakt KM3.2 a brání sepnutí KM2
Jak přitáhned KM3 , sepne kontakt KM3.1 a pustí fázi na A1 KM1 –A2 ---Nula
Přitáhne KM1 Výsledek =motor jede do hvězdy
Tím že přitáhl KM1 se sepnul kontakt KM1.1 a pustil napětí na rozepnutý kontakt KM3.2 = příprava na přepnutí z hvezdy na trojúhelník
Pustíme SB2.1 a rozpojí se kontakt SB2.1 –odpadne KM3 , rozpojí se doposud sepnutý kontakt KM3.1. Současně ale sepne doposud rozepnutý kontakt KM3.2 a přes sepnutý kontakt KM4.2 pustí fázi na A1- KM2 – A2- Nula
KM2 přitáhne a přepme motor na hvězdu. Současně sepne kontakt KM4.1 a přes kontakt KM2.2 přivede napětí ma A1 KM3- A2 - Nula Výsledek=dokončeno přepínání na hvězdu
Vypnutí a brždění:
Stiskem SB1.2 přerušíme napětí pro KM1 a KM2 stykače odpadnou
Současně ale sepneme kontakt SB1.1 přes který pustíme fázi na sepnutý kontakt KM1.2 a přes něj na A1 KM4 – A2 Nula KM3 přitáhne a motor se začne brzdit přes vinutí do hvězdy
Výsledek = sepnuta brzda -- motor brzdí v zapojení do hvězdy
Uvolnením tlačítka SB se odpojí přes SB1.1 napájení pro KM4 , stykač jde do klidu , rozpíná se kontakt KM4.1 a přes sepnutý kontakt KM2.2 odpojuje napájení stykače KM3 ze svorky A1. KM3 odpadá a celý obvod je připraven k novému uvedení motoru do chodu.
Nyní jsou všechny stykače v klidu, tedy odpadeny.
hele když se to učíš, kresli obvod vždy do čistého dokumentu, pak si je poskládáš a budeš postupně drátovat:Překreslování dělá zmatky! A je to nepřehledné. Také se podle jednotlivých obrázků lépe hledá chyba.
Základy můžeš studovat tady: telefon.unas.cz/...
Dobře a když jdu do SB 1.2 Tak to vedu z SB 1.2 do SB 2.1? a potom z SB 2.1 do Km 4.2? NEbo to vedu rovnou z SB1.2 do Km 4.2...?
SB1.1 a SB1.2 jsou spřažené kontakty jednoho tlačítka, kdy po stisku jeden sepne a druhý rozepne. To spřažení je znázorněno těmi dvěmi tenkými čarami
Ajooo takhle a z SB 2.1 z kontaku 4 půjdu důle přes KM 4,1 do SB 1,1 a zárověň půjdu z SB 2.1 z kontaku přes Km 2.2 na KM 3?
napiš to pořádně, včetně šroubků na kontaktech. S takovou polovičatostí to nikam nedotáhneš.. například: KM2.2/1 jdu na----- a z KM4.1/x na ...
špatně: zapojuješ to na oba šroubky?Z SB 2.1 4/3 jdu na km KM 4.1 4/3... na který to teda půjde? nebo jen na jeden. ty jsi ten příklad nepochopil?
Podívej se dokud se to nenaučíš pořádně zapsat, nemůžeš to umět ani zapojit. Nejde to zapojovat jak by se ti hodilo, ale přesně na ten šroubek , který je tam napsaný takýe když je napsáno SB 2.1 /4 tak také ten drát na tom šrobku musím najít. Jinak nejde hledat poruchy! Chápeš?
Tak znovu
A buď rád, že mám s tebou trpělivost...
v příloze máš soubor z Excelu : Soupis obvodů a máš tam vzor jak se to dělá...prostuduj a pokračuj. Vypadá to takto:
Soupis obvodů.xls | 35.84 kB |
Asi takto. Ještě si to překontroluj pžípadně si dopiš to připojení svorek A2 a vše co je úplně vpravo konce kontrolek
Pokračování když tak zítra
Soupis obvodů(1).xls | 68.1 kB |
no nepatřily tam ty šipky. Asi bude jednodušší psát každý drát na samostatný řádek Zkus to
Soupis obvodů(1).xls | 67.58 kB |
No když to zapojíš správně tak to tak bude fungovat: Fotit bez blesku! pak se nedá číst v lesklém a správně orientovat snímek před vložením, kdo to má otáčet.Popsáno je to správně:
Musíš také zapjit správně ty stykače nahoře
no on tu hledal už zapojení stykačů takže já vím: P.S. Taky jsem nebyl v prváku žádnej genius tak mám pochopení, jsem v důchodu a dělal jsem mistra na učňáku polsedních 10let.
Ano .
Funkce stykačů je následující:
KM1 zapíná motor
KM3 nastavuje motor na zapojení hvězda
KM2 nastavuje motor na zapojení trojúhelník
KM4 brždění motoru
Všechny stykače KM3 KM2 i KM4 potřebují mít sepnutý KM1
Proto nejdřív sepne KM3 aby nastavila hvězdu
Následně se přes KM1 motor spustí
Pak se nechá sepnuuté KM1 ale zruší se hvězda/KM3/ a aktivuje se trojúhelník /KM2/
Takže KM1 je na svorkách motoru U1,V1,W1
kdežto KM2 a KM3 jsou zapojeny na U2,V2, a W2
Tady je chyba: Všechny stykače KM3 KM2 i KM4 potřebují mít sepnutý KM1
Správně je :Všechny stykače KM3 KM2 potřebují mít sepnutý KM1
Tak at se zadaří. Pořádně si ujasni co odkud kam budeš tahat a na jakou špičku či šroubek nebo do svorkovniceKlidne si udělej olán tahání očíslovaný:
1. x----y
2. a...b
atd.
a odškrtávej si v dokumentaci co je hotovo: Děláme to i my profíci, viz žlutě odškrtaný seznam spojů co jsem dával do tabullky. Nafot a vytiskni si větší třeba slepený z více A4 abyjsi to měl přehledný.
No takových jako ty jsem měl na učilišti více, ale to se poddá, hlavně se tady na to nauč pořádně rozumět schematu a vyčíst z něj vše co se tam skrývá: viz můj popis
hele mám pocit že neumíš číst. četl jsi toto:
Tady je chyba: Všechny stykače KM3 KM2 i KM4 potřebují mít sepnutý KM1
Správně je :stykače KM3 KM2 potřebují mít sepnutý KM1
A mají držet současně?
Popiš to pořádně. Pokoukej jaké kontakty má v obvodu KM2 a napiš mi které tam jsou
To je tohle? Reverz?
Já nepotřebuji text, já vím jak to chodí. Ale ty se NAPIŠ, jak přitáhne KM1 a co udělají jeho kontakty, vyhledej to ze schematu. Já ti nebudu psát už co a jak, projen svůj důvtip a snahu.
Už to funguje já jsem šel z
Fa3.2 svoka 2 ⇒SB2.1 svorka 3 ⇒ na Km1.1, 3 ⇒ z 4 Km 1.1 ⇒ Km 2.2, 1 ⇒ Km 2.2, 1 ⇒ Sb 2.1 , 4
Sb2.1, 3 ⇒ Sb 3.1, 3
Km 1.1 , 3 ⇒ Km2.1, 3 ⇒ Km 1.2, 1 ⇒ Sb 3.1, 4
Km2.2, 2 ⇒ KM1 A1 a HL2
Km 1.2 ⇒ KM2 A1 a Hl3
červeně jsem to měl špatně
potom jsem proklemovat Km 1.1 a km 2.1 a už to fungovalo ⇒ modrá barva
ty jsi úplně mimo, To schema není spouštěč hvězda trojúhelník. Ale ten popis ano. Tak se zorientuj a dej sem to co potřebuješ. Na schematu je chod motoru vpřed a vzad.
Tak už máš jasno? Jestli budeme řešit schena chodu vpřed-vzad, nebo schema hvězda-trojúhelník?
dFA 2.2, 2 → SB 1.2,1
sB 1.2,2 → SB.2,1 3 ; SB2.1,4 → SB 3.2, 1; Sb 3.2,1 → Sb 3.1, 3
Sb 1.2,2 → Km 1.1,3 ; Km 1.1,4 → Sb 2.1 4
Km1.1, 4 → Km 2.2, Sb3.2, 2 → Km2.2 1; Km 2.2; 2 → KM3 a HL2
...SB3.2,1
Km 1.1 3 → Km 2.1 3; Km 2.1 4 → Km3.2, 1; Sb 3.3, 4 → Km 3.2 1; Km 3.2, 2 → KM2 a HL3
...4
Km 1.1 3 → Km 2.1 3; Km 2.1 4 → Km3.2, 1; Sb 3.3, 4 → Km 3.2 1; Km 3.2, 2 → KM2 a HL3
Vidím to asi takto, říkal jsem ti aby jsi si napsané spoje v dokumentaci škrtal.
Když to ofotíš tak si to vytiskni a tam si čmárej
Tak to po mě překontroluj a sepiš ještě jednou...
nejde ta oprava umístit pod červené
vypadlo tam SB2.1, 4 ---KM1
já to vidím takto:SB1.2,2 na SB2.1,3
pak z SB2.1,4 na :
KM1 A1
a na SB3.2,1
a na KM1.1,4
a na SB3.1,3
a na KM2.1,3
A nikde nevídím SB3.3
Bavíme se o dokumentaci se třemi stykači?
vyčti z dikumentace kdy sepne KM2
já nepochybuji že dráty máš dobře, tak jinak: takže zkusíme reverzní iženýrství: to znamená že pjdeš od A1 KM2 zpět po drátech až najdeš co musíš udělat aby ti KM2 seplo.
zatím dobrý, a kam to vede ještě z KM1.2,1 to vede jen na KM1.1? odškrtal jsi si všechny natažené dráty?
ještě jednou jsem to kontroloval:
funguje to takto:
1)Po stisku SB2.1 se dostane fáze přes sepnutý kontakt KM2.2 na A1 KM3 a přes A2 KM3 na Nulák-----KM3 přitáhne. Rozpojí se kontakt KM3.2 a brání sepnutí KM2
Jak přitáhned KM3 , sepne kontakt KM3.1 a pustí fázi na A1 KM1 –A2 ---Nula
Přitáhne KM1 Výsledek =motor jede do hvězdy pod dobu držení SB2.1
2)Tím že přitáhl KM1 se sepnul kontakt KM1.1 přidrží se tímto stakač KM1 a současně pustil napětí na rozepnutý kontakt KM3.2 = příprava na přepnutí z hvezdy na trojúhelník
3)Pustíme SB2.1 a rozpojí se kontakt SB2.1 –odpadne KM3 , rozpojí se doposud sepnutý kontakt KM3.1. Současně ale sepne doposud rozepnutý kontakt KM3.2 a přes sepnutý kontakt KM4.2 pustí fázi na A1- KM2 – A2- Nula
/detail obvodu: svorka 3 SB2.1 -KM4.2 na KM1.1 - KM3.2 - KM4.2 - A1 KM2 - A2 KM2 -N/
KM2 přitáhne a přepme motor na hvězdu. Současně rozepne kontakt KM2.2 a přeruší obod pro A1 KM3- A2 - Nula Výsledek=dokončeno přepínání na hvězdu
Vypnutí a brždění:
4)Stiskem SB1.2 přerušíme napětí pro , přeruší se obvod z : / SB1.2 ,2 -SB2.1 ,3 - KM4.2 - KM1.1, 4 - ( pro A1 KM1)
ale také (km3.1, 4 -KM3.2 - KM4.2 A1 KM2) / a KM1 a KM2 stykače odpadnou.
5)Současně ale sepneme kontakt SB1.1 přes který pustíme fázi na sepnutý kontakt KM1.2 a přes něj na A1 KM4 – A2 Nula KM4 přitáhne a motor se začne brzdit přes vinutí do hvězdy /obvod hvězdy: Sb1.2 ,1 -SB1.1.,3-4 - KM4.1 3-4 -KM2.2 1-2 A1 KM3 A2 N /v tomto obvodu přitáhne KM3
Výsledek = sepnuta brzda -- motor brzdí v zapojení do hvězdy
6)Uvolnením tlačítka SB se odpojí přes SB1.1 napájení pro KM4 , stykač jde do klidu , rozpíná se kontakt KM4.1 a přes sepnutý kontakt KM2.2 odpojuje napájení stykače KM3 ze svorky A1. KM3 odpadá a celý obvod je připraven k novému uvedení motoru do chodu.
Nyní jsou všechny stykače v klidu, tedy odpadeny.
Řešení asi tohle:
Dočasně propoj kontakty 3-4 u SB2.1 aproti N kontroluj měřákem jestki je napětí tam kde má být.
Pokud ti přitáhlo KM1 i KM3 můžeš propjku zrušit a mělo by to po stiku a uvolnění zůstat držet.
Odpoj SB1.2 vodič ze svorky 2 mělo by odpadnout KM1 i KM3
Na SB1.1 propj kontakty 3-4 a mělo by přitáhnout KM3 a KM4
Jinak pokud tomu tak není musíš jít pěkně špička po špičce a měřit kam až se ti napětí dostává. Proti NULE
Na dálku se to blbě diagnostikuje
nemáš mezi sebou prohozený SB1.2 je rozpojovací a SB1.1 spínací!
jo protože to je už brzdění. přes co by se tam dostal? SB1.1 uvede do chodu KM4a ten kontaktem KM4.1 přes KM2.2 pak KM3, no musíš chlapče chdit počárkách a snažit se to pochopit.
časový diagram vypadá takto:
a co píši v tom elaborátu?
1)Po stisku SB2.1 se dostane fáze přes sepnutý kontakt KM2.2 na A1 KM3 a přes A2 KM3 na Nulák-----KM3 přitáhne. Rozpojí se kontakt KM3.2 a brání sepnutí KM2
Jak přitáhned KM3 , sepne kontakt KM3.1 a pustí fázi na A1 KM1 –A2 ---Nula
Přitáhne KM1 Výsledek =motor jede do hvězdy pod dobu držení SB2.1
2)Tím že přitáhl KM1 se sepnul kontakt KM1.1 přidrží se tímto stakač KM1 a současně pustil napětí na rozepnutý kontakt KM3.2 = příprava na přepnutí z hvezdy na trojúhelník
3)Pustíme SB2.1 a rozpojí se kontakt SB2.1 –odpadne KM3 , rozpojí se doposud sepnutý kontakt KM3.1. Současně ale sepne doposud rozepnutý kontakt KM3.2 a přes sepnutý kontakt KM4.2 pustí fázi na A1- KM2 – A2- Nula
/detail obvodu: svorka 3 SB2.1 -KM4.2 na KM1.1 - KM3.2 - KM4.2 - A1 KM2 - A2 KM2 -N/
KM2 přitáhne a přepme motor na hvězdu. Současně rozepne kontakt KM2.2 a přeruší obod pro A1 KM3- A2 - Nula Výsledek=dokončeno přepínání na hvězdu
Jdyby jsi to četl a rovnou to hledal v dokumentaci, dávno bby jsi ty obvody uměl zpaměti. Tak až se to naučíš tak dej vědět. dobrou noc,
JAko princip celkem už chápu, ale nevím jak to zapojit, aby to tak fungovalo, když to zapojím podle toho, že si doškrákám vešchno tak to stejně nejde.
Nechápu proč vedu z Sb 2.1, že vedu do výstupu na svorku 2 km 4.2
No a když propojím
Km1.1, 4 = KM3.2, 1
Km3.2, 2 = Km 4.2 1
Km 4.2;2 do KM2
Jestli to nemám vést z KM 3.1?
TO asi nikdy nepochopím
Nechápu proč vedu z Sb 2.1, že vedu do výstupu na svorku 2 km 4.2
Můžeš to vyznačit v dokumentaci, který spoj to je?
No a když propojím
Km1.1, 4 = KM3.2, 1
Km3.2, 2 = Km 4.2 1
Km 4.2;2 do KM2
Jestli to nemám vést z KM 3.1? A ty jsi ještě nepochopil že kontakt KM1.1 a kontakt KM3.1 jsou paralelně?
Že kontakt KM3.1 zapíná KM1. KM1 si kontaktem KM1.1 vytvoří přidržovací odvod aby neodpadl když rozepne KM3.1?
takže když jso svorky 4 obou spojeny, že je to jedno z kterého to vezmeš jestli ze 4 KM3.1 nebo ze 4 Km1.1?
TO asi nikdy nepochopím
NAzadr. Tož to rozfázujeme na obr. je:
1)oranžově sepnutí a rozepnutí kontaktů
2) béžově vazba kontaktu A STYKAČE
3) modře kudy teče proud
4) číslo v cívce stykače je posloupnost zapnutí a tomu odpovídá i posloupnost spínání kontaktů příslušného stykače
Stlačení SB2.1 a co se stane, kudy teče proud do stykačů
FA1 je tepelná ochrana a ta musí být zamáčkutá a podle toho co píšeš ji máš vyskočenou jako v poruše.
No dobře ale to na sepnutí KM2 nemá vliv, to pouští 3x400V na stylač KM1 a KM2 na kontakty.
V 8,39 máš obrázek jak přitáhne KM2
tobě nepřitahuje nebo neodpadá?
čekám na odpověď na tohle:
SB2.1 máš stisnuté nebo uvolněné?
a na co je KM3? má se rozepnout nebo nemá?
ty neimíš ani odpovědět. Odpověď má vypadat takto:
MámSB2.1 uvolněné a drží tohle... a tohle... a tohle ...ne
Dží mi samo je o nučem, a věšteckou kouli nemám..
koukám že ty máš i bordel v pojmech:Proud se nikam nedostane, protože aby tekl proud, musí bý přítomno nejdříve NAPĚTÍ.
Takže když se mi dostane napětí na A3 začne jím protékat proud a ten mi vyhodí napjení:
Je potřeba si uvědomit nebo změřit jaký odpor má cívka stykače. Odhaduji to kolem 100 - 200 Ohm. A při tomto odporu tam poteče kolem 1 ař 2A . Jestli to nenapájíš ze sítě, tak se nediv že ti to vyhazuje nějaký slabýzdroj,,a to jsi mi neřekl jaký tam máš, takže se tady asisnažíme zbytečně, když základní předpoklad napájení 230V není splněn..
nato ti to nemůže chodit, stykače na to nejsou uspůsobeny.jsou na 230V. To se musí pro ověření zapnout na 230V. Na 24 to může být jen když hledáš chybu na kontaktech ale ne na přítah a ověření funkce.
To se tu snažm 2 dny úplně zbytečně..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.