Nejste přihlášen/a.
Zdravím, jak nebezpečné je/není jezdit na kole, kde mi dnes ráno praskla jedna špice ve výplni na předním kole? Zatím to řešit nechci. V případě, že bych dal opravit, s jakou částkou (asi) prosím počítat? Děkuji a přeji hezký den
Ruplou špici vyndáš aby nemlátila kolem, protilehlou povolíš aby ráfek byl vycentrovaný a na běžnou jízdu v pohodě.
Seženeš novej drát, namontuješ, dotáhneš aby kolo bylo vycentrovaný jak na výšku tak do strany.
Přes cykloservis - to může být levnější koupit celý nový zapletený kolo nebo nějaký z bazaru Solidní cena za výměnu jedný špice je max. stovka - 5 - 20 Kč špice a práce na 15 minut i když by sundaval pneu a na zadním kole kazetu... No dobrá je inflace tak dvě stovky, víc už je rejžovačka..
Není to tak zlé, je fakt, že může prasknout další, ale ani kvůli tomu nepůjdete na asfalt, takže můžete jezdit i s prasklou špicí, ale nějak ji odstranit /např. uštípnout kleštěmi/. Nebo vytáhněte kolo z vidlice, stáhněte plášt a duši a špici vytáhněte a vezměte do cykloprodejny, tam kupte stejný rozměr /délku, poradí vám/ a nypli, to je ta matice, a špici namontujte. Je to práce na pár minut a na předním kole to je jednoduché. Na dotažení budete potřebovat klíč na nyple, stačí ten nejobyčejnější, nejlevnější. Pokud kolo není kvůli jedné špici moc rozcentrované, zvládnete to sám. Zadejte na google: výměna špice na kole a najdete to tam popsané podrobně včetně videa.
Ono je celkem těžké na tohle odpovědět.
Jasně, oficiální odpověď (ta nejbezpečnější pro mě i pro vás) je ,, okamžitě opravit, nejezdit"
Pak ale záleží jak jsou kvalitní ráfky, dráty, niple. Jak moc jsou dotažené. Jak moc hustíte duši/pneu. Jak je kvalitní a citlivá vidlice (počítám s odpruženou). A taky jak jezdíte. U Olprana z marketu bych se to bál i tlačit, na mém kole jsem s chybějícím drátem/špicí najezdil stovky, možná i tisíce km. A nešlo o nějaký předražený špičkový superstroj (i když pro mě to byl a bude navždy "superstroj").
Pravda, ničemu to neprospělo, časem vznikla osmice, ale tot má zkušenost. Asd1 napsal super poznatky, na ty já přišel až spolu s poučením se z chyby, takže jste o krok napřed.
Pokud bylo kolo dobře vypletené a vycentrované, pak po prasknutí jedné špice praskne druhá tak po cca 80 i více kilometrech. Potíž může nastat v případě, že kolo bylo vypletené špatně, to potom po prasknutí jedné špice může nastat "řetězová reakce"...a špice budou praskat jedna za druhou (nestává se to ale často).
Nicméně vyměnit špici (zejména na předním kole) je otázka jednotek minut a zpravidla to lze i bez demontáže pláště. Proč s tím tedy čekat...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.