Nejste přihlášen/a.
Ne nebude, dluh není váš.
Co dělat při odpojení elektroměru?
Pokud došlo k odpojení elektroměru, je nutné žádat distributora o jeho opětovné připojení. Před znovupřipojením elektroměru je zpravidla nutná kontrola měřicího zařízení revizním technikem. V případě dlouhodobějšího odpojení je pak nutné zaplatit i poplatek za opětovné připojení. Za takové situace se totiž na připojovaný elektroměr hledí jakoby byl připojován nově. Výše poplatku se liší podle velikosti hlavního jističe a jeho typu. U jednofázových jističů je poplatek ve výši 200 Kč za ampér rezervovaného příkonu. U třífázových je to pak dokonce 500 Kč za každý ampér rezervovaného výkonu. Pokud byl elektroměr odpojen z důvodu neoprávněného odběru, je třeba počítat s poplatkem 1 500 Kč za znovupřipojení do napětové hladiny nízkého napětí.
mnohokrát vyzkoušeno, naposledy minulý týden, po odpojení elektroměru stačí jen nová smlouva a do 14 dnů znova připojí. Bez revize.
Ne, nebude chttít po Vás doplacení dluhu, ani revizi. Bude chtít jen novou smlouvu na Vás a do 14 dnů zapojí elektroměr.
U plynu je to problém.
U plynu to problém není - jestliže od odebrání plynoměru neuplyne víc, než 6 měsíců, stačí tzv. "Zápis o ověření technického stavu". V podstatě se jen provede vizuální prohlídka plynovodu a připojení spotřebičů, zjistí se, zda nejsou někde úniky a pokud nejsou závady, sepíše se jednostránková zpráva a hotovo. Na rozdíl od revize není potřeba tlaková zkouška ani (případně) kominická revize.
jedubabičko, nevím odkud máte ingo, ale opět z vlastní zkušenosti v Pardubicích. Po odpojení jsem musel zatím vždy nechat udělat revizi a tlakovou zkoušku potrubí a vizuální kontrolu spotřebičů.Minulý týden v televizi opět ukazovali, co čeká po odpojení od DPI, u elektriky nic, u plynu revize.
Tak to sděloval nějaký pán, pod ním byl titulek se jménem a funkcí, pamatuji, žeto byl plynárenský technik.
Nebudu řešit Váš případ, ale nevěřím tomu, že to tak bylo. Páč jak já můžu řešit smlouvu a dluhy za jiného? Možná má EON jiné podmínky, ale že by to takto bylo opravdu?
V Pardubickém kraji je ČEZ a nikdy jsem nemusel hradit dluh za nájemníka, vždy do 5-10 dnů mi opět zapojili elektroměr, po uzavření nové mlouvy.
je to tak, jako majitel ručíte za nájemníka, i když smlouva je na něj psaná. Pokud na energiích máte i malý dluhy, třeba pár stovek, tak není problém se dostat do exekuce. Pokud vám dluží nájemníky desetitísce, nebo klidně přes sto tisíc, je to daleko těžší z něj vymáhat. Musí se za něj hradit i nedoplatky energií, i když smlouva byla na něj.
Jiří, můžete Váš názor něčím doložit, páč já mám několik nájemníků po odstěhování, mají dluh u Čezu a já s tím nemám žádný právní problém. Takže podle mého názoru a zkušenosti se mýlíte.
Něco jiného je u vody v Pardubicích, tam při sepisování smlouvy vody na nájemníka se musíte do smlouvy podpisem zavázat, že ručíte za dluh nájemníka.
Ale u ČEZu určitě ne.
Zažil jsem něco podobného, budu stručný. Dluh neplatiče budete muset uhradit jako majitel. Ale větší problém je, když nájemník energie občas uhradí a nechce se odstěhovat. Tj. energie mu neodpojí a pak dluh udělá až předtím, než se hodlá odstěhovat. Vystěhovat neplatiče jen tak nejde, nestačí ani soudní rozhodnutí, pak se ještě musí volat přes advokáta exekutor. Tomu musíte nejprve zaplatit. Jinak pokud by nebyla el. vedená na nájemníka, vy mu to odpojit nesmíte, naopak musíte jeho nedoplatky hradit. Jste povinen mu poskytovat služby vč. dodávky elektřiny, vody atd. Že neplatí a nemá dávno platnou nájemní smlouvu, v našem státě není problém. Práva mají nájemníci. Doporučuji příště jedině formou podnájmu, tj. přes další osobu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.