Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se svařuje se svářečkou s plným drátem

Od: sebast odpovědí: 20 změna:
Dobrý den,
chtěl bych se poradit jestli by mi někdo nemohl poradit postup jak se správně svařuje se svářečkou trafo s plněným drátem, kdy se odpařováním vytváří ochranná atmosféra.
Začíná se tak, že povrch musí být hodně pěkně očištěný? Pak se svařuje také obloučkama jako u elektrody nebo je to jinak?
Po dokončení sváru, mohu mokrou hadrou svár schladit a ihned oklepat strusku nebo nechat samovolně vychladnout a pak až oklepat a obrousit?
Popíše mi nějaké rady zde někdo prosím? Děkuju vám

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Mluvíš zmatečně.
Trafem se sváří obalovanou elektrodou - tzv. kyselou. Bazická je pro sváření stejnosměrným proudem.

Další sváření je v ochranné atmosféře (drát běží v bovdenu spolu s netečným plynem). To asi nemáš.

Plynem - acetylenem, kyslíkem asi taky nesváříš.

Chladit svár je prasečina - zakalí se, zkřehne.
Všechny druhy sváření se učí ve svářečské škole, skládají se zkoušky a dostaneš svářečský průkaz na určitý druh sváření.
Není to úplná sranda a vyžaduje dost zručnosti.

anonymni357

On se pta na svarovani plnenym,tedy dutym dratem,je treba cist dotazy.Nic zmatecneho na tom neni,pokud vis,tak mu odpovez !Ja jsem takto nesvaroval.

 


0x

Trafo svářečka nesvařuje s plněným drátem.

To musí být CO-čko. Musí tam být posuv toho plněného drátu a ušetříš pouze za plyn, který tam nemusíš pouštět. Ale jestli je ta úspora za plyn při porovnání většího množství drátu a vyšší ceny drátu? To nevím. To si musíš spočítat sám.

Chladit hadrou to nemusíš. A kde bys tam vzal strusku, když svařuješ v ochranné atmosféře? Musí stačit, když povrch svaru očistíš ocelovým kartáčem.

anonymni357
14.12.20 23:40

T

anonymni357

To neni pravda.Pokud svaruje svareckou na trubickovy drat bez pouziti ochranne atmosfery,takove jsou bezne,tak tam struska samozrejme je.

 

asd1

0x

tvl to jsou rady.. Plněný (trubičkový) drát strusku samozřejmě dělá a neni to COčko

Je to spíš na spec. aplikace, pro začátečníka na slabý plechy nic moc, svary patří mezi nejdražší..

= pořiď spíš slušný bazarový COčko

jinak info na webu je dost..

anonymni357

Ale on uz ji ma!Tak mu porad a odpovez na jeho otazky.Nebo to nevis?!

 

sebast

Dobrý den,
je tam v popisu opravdu Transformátorová svářečka Scheppach WSE 3200, která má posuvný drát.
Prosím o rady před svařováním.
P.S. při vaření výfuku na autě, nemůže výfuk bouchnout? Kolega mi říkal, že někdo kdysi svařovali sud a ten pak vyletěl.
Děkuji
asd1

To je laciná čínská sr. zadarmo drahá...

Mmch. na slabý plechy (auto) je CO lepší

Vařit výfuk je nesmysl (pokud teda neměníš jen ruplej vlnovec). Výfuky se rovnou mění, např. slušný levný výfuk na moje auto stojí přední + zadní díl celkem 1500,- (Polmo)

Navíc pokud neumíš vařit, tak je lepší dát to do dílny svařeči než to smrkat sám.. Obzvlášt s touhle parodií na svářečku..

Bouchaj výpary z benzínu, takže pokud v tom sudu byl tak ano mohlo řachnout.

sebast

Ano tu svářečku s drátem mám a k účelu abych se na ni naučil, proto píšu o rady ke svařování.
Může se vařit i výfuk přímo na autě? Na trubce výfuku mám totiž díru, tak bych ji potřeboval zavařit.
Chci si s tím hrát, je to jen pro mé učení.
Děkuji za pochopení
asd1

Vem si starý výfuk někde ze servisu co házej do šrotu a cvič na něm...

Vařit na autě ti nedoporučuju - netušíš která bije. Mimo jiné můžeš buď elektrikou odpálit řídicí jednotku, diody v alternátoru i jinou elektroniku, pokud vaříš před katem tak si ho ucpat struskou, místo zavaření vypálit ještě větší díru nebo rovou zapálit celý auto

Když ten výfuk zkusíš sundat, tak nejspíš zjistíš že to je shnilý celý a hlavně u spoje se to rozsype.. Jednodušší je koupit rovnou nový.

A to tvoje trafo je fakt laciná šunka s mizernýma parametrama, něco s tim ulepíš ale zázraky nečekej..

sebast

Dobrý den, dobře budu se nejprve učit vařit na špatném výfuku, který je mimo auto.
Slyšel jsem, že když se třeba musí zavařit jen trubka od výfuku, tak je potřeba výfuk nabodovat přímo na autě.
Můžete mi popsat, jak někteří vaří výfuk přímo na autě? (Jedná se o menší dírky), to musí nejdříve odpojit autobaterií?
A dále ještě něco?
Děkuji
asd1

Baterku neodpojovat (funguje jako stabilizátor napětí). Pokud odpojit, tak alternátor a řídicí jednotku.. Svařovací proud nesmí téct přes elektroniku nebo diody v alternátoru = musíš ukostřit tak aby proud tekl jen mezi svařovaným místem a kostrou a ne přes půl auta (přes elektroniku) = elektricky co nejblíž svařovanému místu.

SVARFORUM.cz - fo/...

Výfuk musí mít správný tvar = pokud napojuješ trubku tak nabodovat na autě a pak (pokud to nejde vařit na autě celý) tak si to vyndat a svařit pohodlně mimo auto. Musíš počítat i s deformací při svařování - když nevaříš trubku dokola ale jen půl obvodu tak se ohne (svar stahuje). Na díry může být lepší vyříznout obdélník a navařit ho nový (nebo přeplátovat)

Pokud vaříš u auta tak u ruky vždy hasičák + vodu (rozprašovač), okolí se chladí mokrým hadrem (plasty, kabeláž poblíž svaru apod.) Na problémové svary (vysoké teploty, pnutí - např. svody) se používaní speciální materiály, "obyč železo"brzy praskne. Ta tvoje "svářečka"je laciný čínský kepl, tak zázrak nečekej.. Pro tebe lepší invertor (Kitin, Gama) a slabý elektrody např. Böhler FOX C/...

sebast

Dobře a když bych potřeboval vařit na autě, stačí ukostření svářečky připnout co nejblíže svařovanému výfuku, tím není potřeba odpojovat ŘJ a alternátor?
Vím, že ta svářečka není nic moc, ale snad na naučení postačí.
A co používáte na očištění materiálu? Brusný kotouč do flexy nebo stačí ocelový kartáč?
Děkuji
asd1

Mělo by to stačit, pak proud teče jen "elektroda - kus vejfukem - svorka kostry" a ne někudy přes auto kde něco odpálí. Pokud není na co připnout svorku (moc velký kus nebo naopak moc malý), tak jí cvaknu na hřebík a ten si někam naboduju, po svařování se ufikne.

Levná svářečka na naučení - spíš naopak, s tím má problém vařit i profík. Začátečníkovi se líp bude vařit s kvalitním strojem.. Kvalitní invertor Gama nebo Kitin stojí ca 4k, to zas tak velký rozdíl není a kvalita je řádově jinde, stačí kouknout na parametry typu zapalovací napští, zatěžovatel, např. Gama 160 (stroj aktuálně za 3,8k) může proudem 80A vařit trvale.. Na slabý plechy nejlíp COčko nebo autogen. Obecně vejfuky je ale lepší rovnou házet do šrotu a dávat nový, vařit se vyplatí jen výměna vlnovce (pokud je součástí svodů) nebo katu... Díru zavaříš a za chvíli se udělá jinde, navíc to sr. za to nestojí, ani to pořádně nesundáš - zjistíš že u spoje to je celý shnilý a rozsype se to Musel bys ten přechod navařit novej.. Takže kolem toho šaškuješ celý den, je to oprava na chvilku a ušetříš 1500 ,-.za komplet novej vejfuk (kterej za chvíli stejně koupíš)

Poslední roky beru Polmostrow, zatim všechno pasovalo a kvalita je lepší než třeba Bosal..

Jako zábava proč ne, hlavně bacha na podpálení auta

sebast

Jde mi spíše o naučení se vařit ikdyž to asi může být problém s tou mou obyčejnou svářečkou na plněný drát.
Možná bych měl do budoucna zvážit koupi nějakého šikovného invertoru, ale s ním se dají vařit jak silné materiály?
U výfuku budu maximálně hlavně dopasovávat spojovací trubky, které často také hnijí.

 

Už dlouho jsem mimo, ale svářet výfuk a na autě je zoufalost nejvyššího řádu.

Svářeli jsme výfuky hlavně plamenem. Elektrodou je to zoufalost. CO to jde docela dobře. Ale pořizovat si svářečku kvůli opravám výfuku je podle mne blbost. Svářený výfuk nikdy nevydrží tolik co nový a podle mne je to škoda práce.

Prodloužit několikanásobně životnost výfuku jde asi takto: Obalit (obtočit) výfuk azbestovou šnůrou a to obalit staniolem, vázacím drátem staniol zajistit. Nesmějte se, opravdu to fungovalo, mám osobně vyzkoušeno. Nevím jak by se na to dívaly na STK. To STK nebyly, když jsem to měl. Tedy pod tím obalem musí být výfuk dobrý.

sebast

Máte pravdu, uznávám, že opravovat starý výfuky nemá cenu. Když bych však chtěl jen vyměnit shnilou trubku na výfuku, mohu si jí bez obav alespoň nabodovat na autě?
Jinak jsem měnil na autě nový zadní díl výfuku, když jsem starý vyndal, byla v něm nějaká kapalina asi voda. V novém byla také nějaká kapalina, tak jsem ji vylel a zadní díl namontoval.
Chci se poradit, je to normální, že ve výfuku zůstává voda? Řeší to někdo nějak?
Děkuji
kimbert*

Když jsem před deseti lety koupil novou fabii tak jsem do zadního tlumiče zespodu navrtal dírku 1,2 mm kde mi pravidelně odkápává zkondenzovaná voda,mám najeto přes 190tkm a výfuk pořád originál .

sebast

Něco takového jsem četl také, ale kde se to navrtává? Z předního nebo zadního čela dole nebo zespodu?
Děkuji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak svářet

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]