Nejste přihlášen/a.
Mluvíš zmatečně.
Trafem se sváří obalovanou elektrodou - tzv. kyselou. Bazická je pro sváření stejnosměrným proudem.
Další sváření je v ochranné atmosféře (drát běží v bovdenu spolu s netečným plynem). To asi nemáš.
Plynem - acetylenem, kyslíkem asi taky nesváříš.
Chladit svár je prasečina - zakalí se, zkřehne.
Všechny druhy sváření se učí ve svářečské škole, skládají se zkoušky a dostaneš svářečský průkaz na určitý druh sváření.
Není to úplná sranda a vyžaduje dost zručnosti.
Trafo svářečka nesvařuje s plněným drátem.
To musí být CO-čko. Musí tam být posuv toho plněného drátu a ušetříš pouze za plyn, který tam nemusíš pouštět. Ale jestli je ta úspora za plyn při porovnání většího množství drátu a vyšší ceny drátu? To nevím. To si musíš spočítat sám.
Chladit hadrou to nemusíš. A kde bys tam vzal strusku, když svařuješ v ochranné atmosféře? Musí stačit, když povrch svaru očistíš ocelovým kartáčem.
To je laciná čínská sr. zadarmo drahá...
Mmch. na slabý plechy (auto) je CO lepší
Vařit výfuk je nesmysl (pokud teda neměníš jen ruplej vlnovec). Výfuky se rovnou mění, např. slušný levný výfuk na moje auto stojí přední + zadní díl celkem 1500,- (Polmo)
Navíc pokud neumíš vařit, tak je lepší dát to do dílny svařeči než to smrkat sám.. Obzvlášt s touhle parodií na svářečku..
Bouchaj výpary z benzínu, takže pokud v tom sudu byl tak ano mohlo řachnout.
Vem si starý výfuk někde ze servisu co házej do šrotu a cvič na něm...
Vařit na autě ti nedoporučuju - netušíš která bije. Mimo jiné můžeš buď elektrikou odpálit řídicí jednotku, diody v alternátoru i jinou elektroniku, pokud vaříš před katem tak si ho ucpat struskou, místo zavaření vypálit ještě větší díru nebo rovou zapálit celý auto
Když ten výfuk zkusíš sundat, tak nejspíš zjistíš že to je shnilý celý a hlavně u spoje se to rozsype.. Jednodušší je koupit rovnou nový.
A to tvoje trafo je fakt laciná šunka s mizernýma parametrama, něco s tim ulepíš ale zázraky nečekej..
Baterku neodpojovat (funguje jako stabilizátor napětí). Pokud odpojit, tak alternátor a řídicí jednotku.. Svařovací proud nesmí téct přes elektroniku nebo diody v alternátoru = musíš ukostřit tak aby proud tekl jen mezi svařovaným místem a kostrou a ne přes půl auta (přes elektroniku) = elektricky co nejblíž svařovanému místu.
Výfuk musí mít správný tvar = pokud napojuješ trubku tak nabodovat na autě a pak (pokud to nejde vařit na autě celý) tak si to vyndat a svařit pohodlně mimo auto. Musíš počítat i s deformací při svařování - když nevaříš trubku dokola ale jen půl obvodu tak se ohne (svar stahuje). Na díry může být lepší vyříznout obdélník a navařit ho nový (nebo přeplátovat)
Pokud vaříš u auta tak u ruky vždy hasičák + vodu (rozprašovač), okolí se chladí mokrým hadrem (plasty, kabeláž poblíž svaru apod.) Na problémové svary (vysoké teploty, pnutí - např. svody) se používaní speciální materiály, "obyč železo"brzy praskne. Ta tvoje "svářečka"je laciný čínský kepl, tak zázrak nečekej.. Pro tebe lepší invertor (Kitin, Gama) a slabý elektrody např. Böhler FOX C/...
Mělo by to stačit, pak proud teče jen "elektroda - kus vejfukem - svorka kostry" a ne někudy přes auto kde něco odpálí. Pokud není na co připnout svorku (moc velký kus nebo naopak moc malý), tak jí cvaknu na hřebík a ten si někam naboduju, po svařování se ufikne.
Levná svářečka na naučení - spíš naopak, s tím má problém vařit i profík. Začátečníkovi se líp bude vařit s kvalitním strojem.. Kvalitní invertor Gama nebo Kitin stojí ca 4k, to zas tak velký rozdíl není a kvalita je řádově jinde, stačí kouknout na parametry typu zapalovací napští, zatěžovatel, např. Gama 160 (stroj aktuálně za 3,8k) může proudem 80A vařit trvale.. Na slabý plechy nejlíp COčko nebo autogen. Obecně vejfuky je ale lepší rovnou házet do šrotu a dávat nový, vařit se vyplatí jen výměna vlnovce (pokud je součástí svodů) nebo katu... Díru zavaříš a za chvíli se udělá jinde, navíc to sr. za to nestojí, ani to pořádně nesundáš - zjistíš že u spoje to je celý shnilý a rozsype se to Musel bys ten přechod navařit novej.. Takže kolem toho šaškuješ celý den, je to oprava na chvilku a ušetříš 1500 ,-.za komplet novej vejfuk (kterej za chvíli stejně koupíš)
Poslední roky beru Polmostrow, zatim všechno pasovalo a kvalita je lepší než třeba Bosal..
Jako zábava proč ne, hlavně bacha na podpálení auta
Už dlouho jsem mimo, ale svářet výfuk a na autě je zoufalost nejvyššího řádu.
Svářeli jsme výfuky hlavně plamenem. Elektrodou je to zoufalost. CO to jde docela dobře. Ale pořizovat si svářečku kvůli opravám výfuku je podle mne blbost. Svářený výfuk nikdy nevydrží tolik co nový a podle mne je to škoda práce.
Prodloužit několikanásobně životnost výfuku jde asi takto: Obalit (obtočit) výfuk azbestovou šnůrou a to obalit staniolem, vázacím drátem staniol zajistit. Nesmějte se, opravdu to fungovalo, mám osobně vyzkoušeno. Nevím jak by se na to dívaly na STK. To STK nebyly, když jsem to měl. Tedy pod tím obalem musí být výfuk dobrý.
Když jsem před deseti lety koupil novou fabii tak jsem do zadního tlumiče zespodu navrtal dírku 1,2 mm kde mi pravidelně odkápává zkondenzovaná voda,mám najeto přes 190tkm a výfuk pořád originál .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.