Nejste přihlášen/a.
Jak vyměnit kolo u stavebního kolečka (kuličková ložiska)
Dobrý den,
prosím o radu. Zakoupil jsem stavební kolečko viz. foto. A nějak nemohu přijít na to jak vyměnit kolo, pokud to bude někdy potřeba (nebo třeba jen ložisko, hřídel apod).
1. Pokud odšroubuji obě matice z hřídele, tak kolo nejde vysunout, hřídel je jaksi příliš dlouhá. Asi bych mohl velkou silou oddálit držáky hřídele, ale nějak se mi nezdá, že by se to muselo tak natvrdo a silou dělat. Ono se zdá, že ty držáky jsou nějak navařeny pod špatným úhlem, takže ty plochy s otvorem nejsou v rovině kola (viz schematický nákres na obrázku) a proto hřídel nejde jednoduše vysunout. Nebo se mýlím? Má někdo zkušenosti jak kolo sundat?
2) Dále by mě zajímalo, pokud kolo sundám, jak vyměnit hřídel popřípadě kuličkové ložisko. Zkoušel jsem do hřídele lehce tlouci gumovým kladívkem, ale ani se nehne. Je velký problém hřídel (výrobce nabízí náhradní) popřípadě ložisko vyměnit?
Moc děkuji za odpovědi..
No to je nějaké ,,dietní´´ provedení kolečka odpovídající současnému stavu konstruktérského umu. Člověk by přitom řekl, že na tak triviální věci, jako je stavební kolečko není co zkazit.
Já mám ještě dvě kolečka, která přežila stavbu domu v devadesátých letech a dodnes slouží.
Ovšem u tohoto konstruktérského skvostu je asi jediná možnost vyjmutí kola rozehnout ty držáky. Já bych je pak srovnal do patřičné polohy, do hřídele bych na soustruhu vytočil průchozí díru a pak by to šlo jednoduše vložit mezi držáky a pak jimi prostrčit svorník (stačila by obyčejná závitovka a matice s podložkou z každé strany.
Evtl - chápu, že každý nemá doma soustruh, by bylo řešení proříznout ty otvory v držákách flexou - pak by šlo kolo nasazovat a vysazovat jednoduše.
bude tam "obyčejná" hřídel (obr),takže normálně vyklepnout-přez matku kladívkem.Ale stejně si myslím že ty držáky tam přivaří víc od sebe a stáhnou je k sobě až při montáži kolečka-proto každý jinak ohnutý
Je to dost fórová práce, držák bych vyhnul, kolo vyjmul a pak jeden z držáků proříznout, držák srovnat zpět, aby pak bylo možné kolo nasunout. Pokud je to aspoň trochu řemeslné, bude na hřídeli osazení a v trubce, kde jsou ložiska bude doraz, nebo osazení z každé strany, proto nejde vyklepnout. Až kolo dostanete ven, pak by měla jít hřídel vyrazit tak, že na jedné straně na hřídeli pak ložisko zůstane. Na hřídel klepeme pomocí tvrdého špalíku, nebo kousek hliníku, či mědi a klepeme na to kladivem.
To si jako myslíš ze s koleckem budeš tak intensivne pracovat ze to budes muset opravovat?Hlavne aby to lozisko nezrezavelo pak jo.
ne intenzivně pracovat,ale píchnout může i při 1.použití ! a bez rozborky=vyjmutí celého kolečka neopraví!
no zfušovaný je to pěkně...vidím to na proříznutí držáků nebo jejich odříznutí s tím že si vyrobíte nové a přivaříte. Jinak vyklepnout by ta hřídel měla jít přes hliník nebo měď , případně po vyjmutí kola pomocí trubky větší než je závit...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.