Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Křovinořez-hřídel se protáčí v ložisku

Od: dejv111® odpovědí: 6 změna:

Ahoj rádcové,

vlastním už asi 7 let levný křovinořez Güde (univerzální motor z Číny). Začalo protékat gufero za spojkou, to jsem vytáhl a chystal se ho vyměnit, ale všiml jsem si, že se hřídel protáčí na vnitřním kroužku ložiska a je zde, při pohybu hřídelí, patrná menší vůle. Než se pustím do rozebrání motoru na otomy, má smysl výměna ložiska, nebo už je pravděpodobně poškozena hřídel? Jaké s tím máte zkušenosti? Pokud je v háji hřídel v místě styku s ložiskem, je to na dojetí křoviňáku a vyhození. Má smysl mezi ložisko a hřídel nanést Loctite 638 pro vymezení vůle? Vydrží ty teploty na klikovce? Díky za info.


 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x
Ja sem kdysy podobnou věc řešil rozebraním hřídel sem v místě ložiska ošmirgloval odmastil nanes tenkou vrstvu tekutého kovu nechal zatvrdnout pak to osmirgloval tak aby to ložisko tam šlo na fest a složil to
Maka to do dnes
dejv111neprihl

Díky dable za tip, asi to s tím tekutým kovem zkusím. Koupím nová ložiska a uvidím, jak budou sedět na hřídeli.

 


5x

Na to existují měřidla abys průměr hřídele přesně změřil a podle naměřeného průměru se můžeš rozhodnout co dál.

Obecně: pokud se hřídel otáčí ve vnitřním kroužku ložiska, tak je ložisko nějak zaseklé. Pokud se tam hřídel otáčí na sucho, tak je to na vyhození. Pokud tam byl olej, tak to může být ještě opravitelné.

Všechno na co se ptáš si musíš rozhodnout sám. Buď to chceš opravit a potom uděláš cokoliv nebo to nechceš opravit a raději si koupíš nový křoviňák.

A ani ze sebelepší fotky tady nikdo nepozná, jak moc je hřídel odřená nebo zadřená, jaká je v tom místě teplota při provozu.

dejv111neprihl

Díky colombo za komentář. Mikrometr nemám, pouze digit. šupleru, ale ta by snad měla stačit. Ložisko zaseklé není, vnitřní kroužek se otáčí, jen je mezi kroužkem a hřídelí taková vůle, že se netočí. Ložisko je mazáno olejem ze směsi, je to 2T motor, to jsem zapomněl zmínit.

Opravit to chci, (ale fakt neudělám cokoliv, to zas nee ), ale jen do určité částky, kterou si tenhle, už docela starý stroj, zaslouží. Teď dám teda jen nové gufero a po sezoně vyměním i ložiska a pokud se bude hřídel i nadále vaklat, přilepím ji k ložisku loctitem a nebo jak psal dabel. A ta fotka neměla sloužit pro určení diagnózy, ale jen pro to, abyste tušili, o jaký motor se jedná a jestli už jste ho náhodou něměli rozebraný.

 


0x

Loctite 638 je jednoduché a dobré řešení. Snáší teploty běžných spalovacích motorů Jen další demontáž pomocí horkovzdušné pistole. loziska.com/...

dejv111neprihl

Skvěle, našel jsem doma zelený Loxeal, tak zkusím ten. Smrdí stejně jak LT 638.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]