Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
do poštovní schránky mi neustále chodí zásilky, které na mojí adresu nepatří- shoduje se pouze číslo popisné, ulice je jiná, adresát je také jiný.
Mám povinnost zásilky vracet? Myslím tím, fyzicky je donést na poštu?
To, že je nesmím otevřít chápu- listovní tajemství.
S ČP to řeším již několik měsíců, ale změna žádná. Vracet zásilky několikrát měsíčně, kdy pošta je otevřena pouze v době, kdy jsem v práci, je téměř nemožné a už mě to opravdu nebaví.
Díky za radu.
Tak to zjednodušme: shoduje se pouze číslo popisné, ulice je jiná, adresát je také jiný, píšete. A píšete na internetu. Tak pro vás nebude problém udělat malou službu tomu adresátovi, jehož zásilky chodí do schránky vám a podívejte se na web seznam, na mapy, jestli taková ulice vašem městě existuje, jestli u č.p. není i číslo orientační, a pokud ano, tak jste možná našel správné č.p., které je na obálce chybně uvedeno. Určitě by tam adresát byl k dohledání a byl by vám vděčný. I vás by mrzelo, kdybyste důležitý dopis nedostal. Někdy zjistíte adresáta, když ty všechny údaje z obálky, mimo tam uvedeného, ale asi chybného č.p., zadáte do vyhledávače seznam, nebo google. Pokud vám chodí více jeho zásilek, tak možná někde omylem udal chybně číslo a teď se mu to mstí. Ne, není to vaše povinnost, ale pomoci si navzájem někdy můžeme všichni, ne? On vám tady taky nemusí nikdo odpovídat, a odpovídá. To je ta vzájemná pomoc! PĚKNÝ ZBYTEK TÝDNE!
Pokud to řešíte s poštou už měsíce a je to stále stejné a pošta viditelně nemá zájem to dát do pořádku tak co? Vaše snaha a zájem to dát do pořádku byl a je. Poště to je uplně fuč.A ještě to chcete nosit na poštu nechápu.
Já bych to bez výčitek házel rovnou do koše.
Otázka je, s kým to dotyčný řešil. Nedoručování zásilek v konkrétní čtvrti je potřeba řešit s vedoucí nebo zástupkyni vedoucí dané tzv. dodejny. Nevím, kolik dodejen je v celé ČR, ale telefonní čísla na příslušné dodejny by měly být k dispozici na webových stránkách ČP. Sám jsem před letyřešil nedoručování zásilek (v celé ulici). Roznášeli to nějací brogádníci, kteří část dopisů asi vyhodili. Pokud někdo řeší nedoručování zásilek na přepážce pošty a řeknou mu, že s tím něco udělají, tak to není záruka, že s tím něco udělají. Dotyčný (á) by měl chtít tel. číslo na dodejnu.
Navíc, je solidní, oznámit někomu, že jeho zásilky "skončily" např. vyhozené mezi letáky v jiném domě, popř. na nástěnce v jiném domě. Minimálně třikrát se mně stalo, že na nástěnce v nějakém domě byla zásilka pro někoho z jiné ulice (i bankovní karta). Číslo vchodu bylo stejné ale ulice jiná. Prostě, asi když jsou zásilky tříděny, tak to přehlédnou a pak už to nikdo nekontroluje. A je potřeba si uvědomit, že zásilky doručují i jiné firmy, např. firma Mediaservis(i bankovní karty). Takže "vlítnout" na dodejnu a začít dělat "dusno", že nebyla doručena zásilka, když např. sousedovi byla, může být taky něčí trapas. Vím, že Mediaservis doručuje zásilky spořitelny a stavebního spoření. Ale asi i další. Pro ně je lukrativní, doručovat zásilky velkých firem. jenže pokud má někdo zařízen např. odnos na počtu nebo tzv. dosílku, tak např. v Media servisu tyto informace nemají. Proto si myslím, že je lepší, nechat si výpisy posílat emailem, než spoléhat se na doručování. Podobně, bankovní karty si zásadně vyzvedávám na pobočce banky, i když někde chtějí poplatek.
Nojo, ale jak to provedete? Telefon na něj nemáte, známka na dopis přijde draho a možná to zase skončí ve vaší schránce !
Přesně-už se mi jeden a týž dopis snad 5x, i přes červeně napsáno,že adresát na uvedené adrese nebydlí,vrátil.Zrčřovna v pátek někomu do schránky vložili-zásilku -je přišpendelena na nástěnce-adresát tam nikdy (od roku 1984 dodnes) nebydlel a ani adresa nesedí-tak co s tím? být to v mé schránce-letí do koše!
Nemáte sice zákonnou povinnost vozit zásilky na poštu, ale morálně je jasné, že "jednou za čas" zásilku hodíte do schránky po cestě nebo odevzdáte poštačce třeba na ulici. Celou tu věc máte řešit s nadřízeným orgánem vaší pošty, když to pracovnice nezvládnou vyřešit samy.
Netroufl bych si cokoliv chybně dodaného otevřít nebo zahodit. V případě cených věcí, balíčků - to už je i krádež. Obyčejné dopisy však někdo čeká. Zahozením nebo zamlčením zásilky můžete způsobit mnoho škod a problémů jiným lidem.
Samozřejmě máte pravdu ale tazatel to řeší už měsíce a nic ! Takže on má mít morálku? Občas honit poštačku po městě a vracet to? házet do zpět do schránky? a pošta která by tu morálku měla mít 1000 větší to má na háku a je jí to šumák.
Něco je prostě špatně
Hope nemůže? V drtivé většině může!Osobně když se to stane-házím do koše.Pošta si dělá "čochcáreň" tak proč řešit problémy jejich a adresáta!
@diesel: A může za to snad? A jak? Jakou nese adresát vinu za to, že pošta jeho dopisy hází do schránek na úplně jiné adrese? Prosím o vysvětlení...
Hope -třeba že napíše-udá schválně nebo z nepoezornosti špatně adresu. Já mám ůpovinnost to za něj řešit a za poštu? Kulový a budu klidně hovado jak píše další ... příklad1 a házet takopvé zásilky do koše. už sje s i s tím užil a když jsem to chtěl řešit,sehznal adresu,byl na poště, sdělil jim adresu dané opsoby-chtěli po mně 200kč/měsíc. sorry ale že je někdo lajdák a já mám za to plati,pošta na to kašlat a ještě po mně chtít peníze za cizí osobu? Víte co zpíval p.Kryl? "Nasrat,jó nasrat!"
Z dotazu a některých odpovědí je mi docela smutno. Každý dopis je přece pro adresáta důležitý. I "blbé" novoroční PF může být od někoho poslední v životě.
Dokud žila maminka, měla jedno z nejčetnějších českých příjmení, dostávala občas cizí poštu. Vždy jsem to poctivě nosila buď přímo správným adresátům, nebo jsem červeně a s vykřičníkem zakroužkovala ulici a dopis vhodila do poštovní schránky. Případně jsem to v zaměstnání dala do služební pošty a někdo už to na poštu s ostatní úřední poštou odnesl.
Tazateli, neustávejte ve snaze cizí dopisy vracet. Pokud správný adresát z výrazně označené obálky pozná, že dostává dopisy až na druhý doručovací pokus, jistě se i on bude snažit o nápravu. Případně se snažte adresáta sám kontaktovat. Já bych byla v podobném případě vděčná.
Ministerstvu vnitra určité ne. To by bylo podobné, jako stěžovat si třeba generální ředitelství nějaké firmy, že uklízečka v pobočce xy něco neuklidila.
Je potřeba se podívat na webové stránky ČP, jaká je hiearchie. Myslím že rozčlenění je na tzv. dodejny a depa, přičemž pod určitá depa jsou zařaueny určité dodejny.
Záleží na tom, s kým z ČP to řešíte. Je potřeba to řešit s vedoucí konkrétní tzv. dodejny a ne např.s pracovnicí na přepážce pošty. Když si představíte situaci, že někomu jinému by byly do schránky doručovány zásilky pro Vás, tak předpokládám, že by jste byl rád, kdyby Vás dotyčný na to alespoň upozornil. Myslím si, že ten adresát by Vám i rád zaplatil za vynaložený čas, když byste mu to šel oznámit a dopisy mu předal.
Nemáte po ruce/cestě schránku? ... Poštovní myslím. Já jsem takové zásilky posunula opětovně poště k doručení.
Když hodí do poštovní schránky=vrátí se mu to! mám ověřeno,s tím že jsem na obálku napsal adresát na dané adrese nebydlí !
To taky není jisté, V ČP pracují tisíce zaměstnanců, záleží na tom, komu se to "dostane do ruky".
Solidní je, jít to tomu "neštastníkovi" oznámit. Pokud je to solidní člověk tak poděkuje a "pustí korunu" za ochotu a vynaložený čas, nebo alespoň dá čokoládu nebo flašku.
Je potřeba si uvědomit, že ČP je státní podnik a nefunguje nějak 100% správně. Jsou lidi, kteří reklamovali nedoručování zásilek a stejně se ničeho "nedovolali". Pamatuju si před lety, jak byl na ČT "propírán" skandál s nalezenými stovkami zásilek v Břeclavi. Tehdejší generální ředitel pošty v interwiev sliboval, že už se to nestane. Jenže mezitím se vystřídali minimálně tři generální ředitelé.
Počkala bych si před vchodem na poštačku, nebo někoho tím pověřila a pořádně bych jí vyčinila. Dopisy bych jí předala s tím, at je správně doručí. Není vyloučené, že i vaše pošta přistála někomu v cizí schránce - díky nezodpovědné praštěné poštačce.
Obecně:
doručitelnost dopisů rozhodně není 100%. Pro jistotu je možné,občas udělat určitý "test" a s někým se domluvit na vzájemném poslání dopisů. Pokud je dopis doručen, tak je větší pravděpodobnost, že i ostatní dopisy byly/budou doručeny.
Taky je potřeba si zkontrolovat štítek na schránce, zda je dobře čitelný a dostatečně velký. Poštáci občas malé štítky přehlédnou.
Dá se to řešit s vedoucí tzv. dodejny. Před několika lety jsem s vedoucí místní dodejny řešil nedoručování zásilek.
Je otázka, kdyby se něco podobného stalo Vám, jestli by jste měl taky názor, že někdo jiný nemá ztrácet čas a jít Vás informovat o skutečnosti, že doručovatel(ka) zanedbává svoje povinnosti. Kdyby se to stalo mně, tak bych dotyčnému (který by mně to oznámil) poděkoval a zaplatil bych mu za ochotu a vynaložený čas.Jsou známy případy z celého světa, kdy doručovatel(ka) nedoručovali to co mají, např. z Japonska nebo z Itálie. V ČR byl velký případ před odhadem tak 8 lety, kdy na břeclavském nádraží byly objeveny snad stovky nedoručených dopisů z ciziny. "Ulíval" je tam bývalý zaměstnanec pošty, asi v očekávání, že někdo někomu bude posílat hotově peníze. Já si občas "otestuju", jestli jsou mně doručovány dopisy. Např. se domluvím se známým, aby mně poslal dopis, ve kterém je třeba nějaký okopírovaný papír A4.
Taky to nemusí doručovat zrovna Česká pošta.Pravidelně se mi objevovaly ve schránce cizí dopisy.Když jsem si šel stěžovat za vedoucí pošty,zjistili jsme že to roznáší místní důchodce jaku přivýdělek pro konkurenci. Asi si zapoměl brýle nebo spoléhal na to že si to lidi mezi sebou předají...
Již několikrát jsme měli ve schránce zásilku...přesná naše adresa, ale jméno cizí. Nechápu to, v našem domě nikdy nikdo toho jména nebydlel, nebydlí a asi bydlet nebude. Vždy jsem tohle vysvětlení napsala na obálku a hodila do poštovní schránky, když jsem měla cestu kolem. Pak už se to nevrátila, ale tak po půl roce se to stává zase.
Někteří doručovatelé si takto ulehčují práci. Než nést dopis zpět, tak ho hodí do nějaké schránky, jako že se spletli.
Např. v jednom domě, kam chodím, je nepoužívaná schránka, bez štítku. Přesto z té schránky vyčuhoval větší dopis. Když jsem ho vytáhl, bylo to adresátovi, který v domě nebydlí. Byla to nějaká reklamní zásilka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.