Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odhlášení elektřiny

Od: th odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

pokusím se srozumitelně popsat situaci a vás prosím o radu jak to vyřešit.

V srpnu jsem koupili nemovitost, při podpisu smlouvy jsme s bývalým majitelem vyplnili žádost o přepis elektřiny, kterou podala RK na Eon. Po několika týdnech jsem se začal pídit proč mi nedošla od Eonu smlouva, zjistil jsem, že Eon vrátil žádost zpět RK protože chybí vyplněná kolonka s místem spotřeby. Bývalý majitel byl v zahraničí, takže se čekalo na jeho návrat. Následně předal informace RK s tím, že se u toho zjistilo, že má smlouvu u nějakého zprostředkovatele. RK v telefonu říká, že se to řeší. Eon říká, že mám čekat a nově nic podaného nemají.

Mám obav, že jednoho dne přijdu k domu a bude odpojený elektroměr, my budeme bez proudu a za nový budu muset platit poplatek. Chtěl bych se přestat spoléhat na druhé a věc vyřešit sám. Můžu jako majitel nemovitosti sám odhlásit bývalého odběratele? Eon říká že ne.

Děkuji.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Před pár lety jsem přepisovala elektř. u RWE na sebe. S bývalým majitelem se nedalo domluvit,byl v cizině a nebyl k dohledání. Když jserm řekla že je v cizině služebně tak jim stačila plná moc. Počkala jsem pár dní a plnou moc s "jeho podpisem" jim předala a bývalému majiteli jak se objevil vše řekla . Tak jsem nechala přepsat i plyn.

 

skeptic

1x

Pokud už od vás RK převzala veškeré peníze a další už nedostane, můžete se spolehnout, že neřeší nic. Zajeďte do Eonu a pokuste se domluvit, můžete také naznačit, že Eon není jediným dodavatelem elektřiny. Přinejhorším vám ukážou, kde jsou dveře.

 


1x

Opatřete si plnou moc (nemusí být ověřená, stačí jen podpis) od osoby, která má smlouva na odběr elektriky, vezmete předávací protokol a přepis uděláte u EONu. Někdy stačí čestné prohlášení, že jste nový vlastník, a odběratel je mimo ČR. Pokud ale chcete jít k jinému obchodníkovi, musíte mít ověřenou plnou moc.

Takto postupuji v Pardubicích u ČEZu.

 


1x

Sice neodpovím konkrétně na dotaz, ale jen mohu konstatovat, že včera mne rozžhavil dopis z EONu do běla. Ještě, že tam nikdo nebyl podepsaný ... prodali jsme dům a nový majitel přechází k jinému dodavateli elektřiny. V dopisu jen výhružky a pak poznámka, že pokud se rozhodneme u nich zůstat, tak připraví výhodnější nabídku se kterou budeme za elektřinu platit méně. Tj mezi řádky mi říkají, ...doposud jste jako ovce platil, tak to bylo v pořádku, ale nyní když chcete odejít, tak za prvé vyhrožují a za druhé jsou schopni nabídnout lepší cenu. Tj celou minulou dobu ze mne dělali blbce. Takže asi si najdu stávající smlouvu na novém domě a začnu pátrat po lepší nabídce. Nedělám si iluze, že bych změnou mohl dosáhnout nějakých enormních úspor, ale tento přístup se mi NELÍBÍ.

Ivane, nevěřím, že Vám vyhrožují. To že si musíte pohlídat cenu, že Vám nidko nedá slevu jen tak je přeci jasné i u jiných plateb.

Telefon, pojištění vozidla, elektriky, plyt a další platby. Samozřejmě nehnete s platbou za televizi, rozhlas a jiné, zákonem určené platby.

Nakonec ještě sdělíte, že si neděláte se změnou iluze s přechodem jinam. Tak jim sdělte, at připraví EON lepší nabídku.

 

kepler*

0x

Já jsem se stěhoval před půl rokem a by nedošlo k tomu, že bych zůstal bez elektřiny, domluvil jsem se s dodavatelem, aby odpojení na starém místě nedošlo dříve, než dojde k vystěhování. Jakmile jsem znal termín vystěhování, ihned jsem dodavatele informoval. Připojení na novém místě došlo už před tím. Samozřejmě musela být sepsána nová smlouva. Vše proběhlo bez problémů.

 


0x

Napsal jste: "Eon říká, že mám čekat a nově nic podaného nemají." Myslím si, že taky záleží na tom, kdo konkrétně to řekl.
Pokud jste to řešil jen po telefonu, tak by bylo potřeba, zkusit to jít řešit přímo do pobočky. Je možné, že pracovník na pobočce ví víc, než telefonní operátor. Není jasné, co myslíte tím- má smlouvu u zprostředkovatele. Pokud má předchozí majitel domu smlouvu u jiné firmy, tak je potřeba smlouvu vypovědět tam. Nevím, proč se spoléhat na to, že nějaký pracovník realitní kaceláře to vyřeší. Měl byste se zkusit domluvit s předchozím majitelem, zda by Vám napsal plnou moc ke zrušení smlouvy (pokud tedy na něj máte tel. číslo), když se sám nehodlá "obtěžovat" to vyřídit. .

 

th

0x
Před chvílí mi napsala RK, že už mám smlouvu na cestě poštou od Lama energy(dodavatel bývalého majitele). Přitom celou dobu vědí, že chci k Eonu. Nechápu jak si můžou dovolit mi diktovat od koho budu mit elektřinu, podle mě mají asi problém s ukončením předchozí smlouvy.
Příští týden naběhnu osobně na Eon a zkusím tu novou smlouvu nějak vyžadonit. El.soustava je jejich tak to přeci musí nějak jít!

Smlouvu od Lama nepodpisujte a dořešte to s Eon.

th

Už mám smlouvu s Eonem, celá věc nabrala jiný směr když jsem Eonu řekl, že chtějí abych pokračoval s Lamou. Okamžitě mi poslali smlouvu na mail a s bývalým majitelem a Lamou si to vyřídí oni... Všem děkuji za snahu o vyřešení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]