Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nechal jsem si od jedné firmy vyměnit vchodové dveře, ale omítka kolem rámu a na pár dalších místech popraskala. Můžete mi poradit, jestli mám nárok takovou to věc reklamovat popřípadě jak to opravit? Našel jsem, že by snad pomohla finální stěrka, ale nevím, jestli je to dobré řešení. Díky
Dobrý den,
předpokládám, že se jednalo o "Smlouvu o dílo". Na reklamaci samozřejmě nárok máte, ideálně reklamujte doporučeným dopisem s dodejkou.
Výtah z Obč. zák.:
§ 645(1) Zhotovitel odpovídá za vady, které má věc na zakázku zhotovená při převzetí objednatelem, jakož i za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době. Stejně odpovídá za to, že věc má vlastnosti objednatelem při zakázce vymíněné.
(2) Zhotovitel odpovídá za vady provedené zakázky, jejichž příčinou je vadnost materiálu dodaného objednatelem či nevhodnost jeho pokynů, jestliže objednatele na vadnost materiálu či nevhodnost jeho pokynů neupozornil.
(1) Záruční doba je šest měsíců.
(2) U věcí, které jsou určeny k tomu, aby se jich užívalo po delší dobu, stanoví zvláštní předpisy záruční dobu delší než šest měsíců; záruční doba přesahující šest měsíců se může týkat i jen některé součástky. Zhotovitel je povinen vydat objednateli záruční list s vyznačením záruční doby.
(3) U zhotovení stavby je záruční doba tři roky. Prováděcí předpis může stanovit, že u některých částí staveb může být záruční doba kratší, nejméně však osmnáct měsíců.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.