Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, kvůli práci jsem si sehnal podnájem - pokoj v bytě. Kuchyň, koupelna a wc jsou společné.
Chci se zeptat jak je to se zotpovědností za ledničku, pračku apod? Pokud se pokazí jestli já mám něco platit atd.
Ptám se jelikož spotřebiče jsou starší a opotřebované, bude jen otázkou času než se na nich něco pokazí.
?
Děkuji
Dobrý den, záleží na tom, co máte o opravách a údržbě napsáno v náj. smlouvě. Jinak platí to viz článek v odkazu (resp.- Nařízení vlády č. 308/2015 Sb.). A komunikace s pronajímatelem je základ možné jiné dohody. Zdravím!
- otázkou je, zda se tazatelka vyjádřila přesně. Lidé si pletou podnájem a pronájem.
Dobrý den, vše by mělo být napsané ve smlouvě s majitelem bytu. Sami bydlíme v pronájmu a máme ve smlouvě přímo napsané, že když je porucha spotřebičů, máme oznámit majiteli a dát opravit, nebo postupovat podle jeho pokynů. Opravy do 5000.- hradíme my. Je to čistě na tom, co máte domluvené, pravidla jsou volná.
@milancukrar - Smlouvu nemá s majitelem, ale nájemníkem.
Což neznamená, že by v podnájemní smlouvě nemělo být uvedeno kdo a v jakém rozsahu bude pečovat o běžný technický stav, starat se o odstranění případných poruch/závad a jak budou rozděleny platby za tyto práce.
Klidně to může mít nějak sjednáno nájemník s majitelem, ale i v tom případě by měl být podnájemník alespoň informován kdo, co a za kolik.
Jedubabičko, já jen upozornil, že nemá smlouvu s majitelem. Nic víc, nic míň.
Jakou má, nebo jakou může mít podnájemní smlovu vůbec neřeším. Klidně tam může mít napsáno cokoliv, co neodporuje zákonu.
Vůbec si nemyslím, že by měl nájemník sdělovat podnájemci, co si dohodl s majitelem? Proč taky?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.