Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

OSB deska VS Nákladní auto

Od: mtan odpovědí: 17 změna:
Zdravím
Chtěl bych z OSB desek udělat dočasný nájezd pro kamion přes obrubník. Dám 4 desky na sebe, po okrajích spojím vruty. Vydrží?
Jsou to vlastně větší štěpky - tlakem lisované, lepené. Nezbude z nich přesto jen prach?
Děkuji za reakce...
Váha kaminou s nákladem 20 tun - 25 tun.
Pršet na desky nebude nikdy. Po akci se vždy sklidí...

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mtan

Doplňuji... Desky se položí před obrubník. Desky budou ležet celou plochou na zpevněném povrchu...

 

ben®

0x

Dobrý den, odhaduji, že to desky vydrží, ale jasno nebude, dokud se to nezkusí . Máte ty desky zadarmo nebo navíc? Tak to zkuste. Předpokládám, že spodní deska bude nejdelší a směrem vzhůru bude vždy deska kratší, aby to bylo šikmé - tam to zřejmě odnesou okraje desek. Zdravím!


doplněno 08.07.18 08:45:

mtan - ono je v podstatě jedno, co k tomu obrubníku přisunete, protože to není vjezd, který je dimenzovaný na takto těžký stroj. Ten obrubník i plochu za ním (at už je tvořena čímkoliv) ty opakované přejezdy těžkého stroje stejně poškodí (obrubník vylomí / zatlačí a do plochy vytlačí "koleje"). A obrubník, resp. chodník (pokud tam je hotový) patří obci, tak můžete mít s případným poškozením problém. Řešením by bylo nechat si tam udělat oficiálně masivní vjezd, ale to by musel někdo povolit (a Vy zaplatit).

mtan

Máte pravdu, ale tohle nebylo předmětem otázky a tak jsem to neuvedl. Jedná se o přejezd celkem 4x.

 


0x
OSB se vyrábí nejhrubší 25 mm. 4 ks na sobě dělají max. 10 cm. To není moc. Obrubníky jsou většinou vyšší.
Ale většinou obrubníky chodníků nedělají kamionu velký problém. Kola mají velký průměr a na obrubník většinou bez problémů vyjedou.
Stačilo by případně dávat vedle obrubníku dřevěný hranol seříznutý do šikma. Nakloněná rovina...

 


0x

Lepší než OSB se jeví seříznutý dřevěný hranol - klidně i měkké dřevo ( BO, SM, MD) než to bastlit z OSB, která nemá zdaleka takové mechanické vlastnosti.

 


0x

A to je problém dva kusy hranolu (50cm ) a částečně seříznout? Běžně k obrubníku dýváme proklady 10cm x10cm x1m a stačí to bohatě i bez seříznutí a věřte že když veze a Manem matroš na stavbu tak se toto využívá dosti často.

Doplním svou odpo. Pokud by šlo jen o to najen na obrubák pak stačí pod kolo hranol jak jsem psal ale pro lepší rozložení hmotnosti na druhé straně obrubníku (chodník? trávník? ) pak pár desek na přejezd by stačil aby se nevyjeli koleje!

 

jabraka*

0x

Schází rozměry obrubníku.Pokud je jednostranný,stačí kulatina polovičního průměru výšky obrubníku.Pokud je oboustranný,pak dvě stejné kulatiny,spojené spolu na krajích(čímkoliv,na to se jezdit nebude.)použil bych zednickou kramli.

JABRAKA

 

mtan

Ano, promiňte za chybějící informace.
Obrubník je vysoký 9 - 10 cm. Smyslem není pomoci kamionu na obrubník vyjet (vyjede i osobák), ale minimalizovat horizontální namáhání. Obrubníky v naší ulici nemají, zdá se, problémy se sesedáním pod vahou (vertikální zatížení = OK), ale mají problém s vyvracením. Z vnitřní strany bude štěrk (kamení) až k obrubníku v jeho výšce, a ze strany z ulice chci udělat postupný nájezd, který kola nákladního auta vynese až nad obrubník. Spíše než hranol, který má vůči kolu malou velikost (kolo se opře o hranol a ten o obrubník), stoupání pro kolo po 2 cm rozložené na asi 80 - 100 cm (dle šířky přířezu OSB) mi přijde právě jako dobrý nápad.
Ale zajímá mě, jestli z desek nezbude jen rozdrcený bordel z třísek.
Pak bych musel to samé dělat z hranolů = dražší a s pochybným spojením mezi sebou. Přeříznout hranol na 2 šikmé nájezdy je dobrý nápad, ale tak pro osobák, nebo prázdnou Avii, které obrubník nevyvrátí.

Právě že bych se bál toho rozdrobení OSB. To není dělaný na podobný záležitosti.

Trochu nerozumím téhle větě ,, Spíše než hranol, který má vůči kolu malou velikost (kolo se opře o hranol a ten o obrubník), stoupání pro kolo po 2 cm rozložené na asi 80 - 100 cm

Hranol třeba 200x100mm je vcelku běžný, navíc třeba od tesařů sehnat takový krátký kusy za pár kaček, neb z toho už krov neudělají. Co se týče ,,pochybného spojení´´ když nevěříte třeba PUR lepidlu, který je mimochodem pevnější než samo dřevo, tak přece není kumšt tam smahnout díru a spojit to k sobě závitovkou a matkama.

Ostatně - co si myslíte, že si dávají klici jeřábnický pod patky autojeřábů? Nápověda - OSB to není

mtan

No na tom něco bude...

mtan

Jo, takže

stepis.cz/...

Pokud to dobře čtu, tak v tlaku má pevnost 10 N na mm2. To je 10000 N na m2. a to je zhruba 1 tuna na m2. To je málo.

Pokud vlek poveze 15 tun, to je 3,75 tuny na kolo (nepočítám váhu vleku samotného), no a kolo ani náhodou nemá dosedovou plochu 1 m2.

Je už docela pozdě večer (nebo brzo ráno, jak chcete), moc mi to už nepálí, pokud tu mám něco blbě, prosím o opravu bez nadávek, děkuji za pochopení...

rv*

Jen k tomu převodu jednotek 10 N/mm2 = 10 * 1000 * 1000 N/m2 = 10 000 000 N/m2, po velmi staru 1 000 tun na m2.

 

mtan

Pardon, pravda...

Podívejte, rady jste už dostal. Pokud žijete v tom, že mechanicky odolnější bude ,,namletý´´ dřevo znovu pak slepený do desek, než lautr obyčejný kompaktní kus dřeva, který je už lety prověřené řešení - je to Váš boj.

Neříkám však, že to z OSB nemůže nikdy fungovat, ale přijde mi to, že si nutně chcete situaci komplikovat

 

majsterjoe*

0x

Po vašem doplnění bych se toho nebál, ale z vašeho prvotního dotazu bych do toho nešel ani náhodou. A to těch desek mohlo být i deset.

mtan

No já už se právě trochu bojim

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]