Nejste přihlášen/a.
Zdravím, dostal jsem cca 10 let starý kompresor, vypustil jsem z něho olej, že ho vyměním a docela jsem se zděsil co z něho teklo za hnus. Olej se trochu třpytil a vypadal skoro jak grafitová vazelína, tak jsem to nechal přes noc vykapat, nalil do něho Selenii 10W40 co mám do auta a cca týden kompresor používal, dofukoval se cca 5x za den. Teď jsem jen tak zkontroloval přes kontrolní oko stav oleje a zase bylo vidět že má v sobě piliny. Mám to nějak řešit? Moc normální se mi to nezdá. Na fotce je to v tom proudu oleje trochu vidět. Díky za rady
Co to je za kompresor? Každopádně piliny by z něj jít neměly, to je docela průšvih. Ovšem jediným řešením by byla kompletní rozborka a kontrola kompresoru
Navíc proč tam lejete motorový olej? Pro kompresory je k dostání přímo příslušný olej :
To Cicky - sorry, ale nový vzhled poradny mě nutí psát odpověď sem - což je hodně nepřehledné. Ale k věci - k problematice olejů je dost faktů třeba tadyx
Je to nějaký Top Craft 24 litrový, kupovaný v rakousku v přepočtu tehdy za cca 3500, takže úplnej základ. Olej do auta jsem tam nalil, protože na tom nevidím nic špatného. Klikovka, píst a ložiska tam jsou Jediné co pro to můžu teda udělat je, že sundám boční víko klikové skříně, vyčistím ten prostor a vizuálně se podívám co by mohlo být v nepořádku, Vyzkouším jestli tam ojnice moc nelítá atd. Hlavu jsem měl sundanou a válec i píst vypadají v pořádku. Celková rozborka a oprava kompresoru vzhledem k jeho současné hodnotě, výrobě v číně a tím že byl zadarmo nepřipadá v úvahu. Navíc nechci riskovat že ho opravím a za týden se mi třeba spálí elektromotor.
No dobře, tak jde o malého číňana - sám jej mám doma, akorát s nálepkou Einhel. Pokud však nehodláte problém řešit, pak poněkud nechápu smysl Vašeho dotazu.
Shrnu to - máte kompresor, v oleji byl železné piliny - to není OK
Dá se to řešit rozborkou a opravou. Ta však stojí - pochopitelně- prachy.
Což se Vám nerentuje, anžto jste kompresor dostal zadarmo - OK
Takže jakou radu očekáváte?
Ano, mohl jsem z dotazu vynechat větu jestli to mám nějak řešit.. Jde mi spíše jen o to abych věděl čím to může být a popřípadě kdybych to zvládl opravit doma, tak bych to udělal. Ale do komplet rozborky se vážně pouštět nebudu. Jinak ten olej co jsem tam dal, tak je jak jsem psal Selenia 20K 10W40, leju ji do Fiata už pár roků.
Specifikaci jsem našel na netu API SL/CF
ACEA A3
No tak jste si i sám odpověděl.I ta selenia je pro něj škoda.Nevím jakou měl frekvenci provozu ale deset roků na čínu je dost a jestli tam ten olej nikdo neměnil tak tam ty piliny budou.Akorát jste ho mohl před nalitím oleje propláchnout
¨To promon: také můžu dát článek okompresorech.cz/... tím se nechci hádát ,jen že každý bude tvrdit svý.Mám dělaný dvouválcový kompresor JIKOV mě slouží už více jak 10 let a mažu tím co mě zbyde po výměně v autách.Před tím ještě naběhal mnoho tisíc hodin v Liazce a byl mazán snad ještě M6A.Takže si myslím že jestli ten kompresor odejde tak to určitě nebude olejem ale kvalitou materiálu.Vždyt je to opravdu jen ojnice a píst.
Piliny v pořádku nejsou, ale pokud nejsi nadšenec, tak rozebírání a oprava nemá smysl. Zelenina 10W40 je v pohodě, motor má náročnější požadavky než kompresor = s přehledem to umaže jakýkoliv motorák. Nechal bych to do zdechnutí resp. dokud nezačne dělat kravál.. Další výměny oleje smysl nemají, resp. držel bych se běžných termínů výměny...
Nejspíš se vydírá nějaké ložisko - ojniční, kliky, pístní čep. Když si vezmeš práci a díly, tal je lepší vzít novej kolovrátek se zárukou.
Mmch. Selenia je úplně normální primitivní olej a je dost předražený, do auta můžeš lít prakticky to samé za poloviční cenu. Smysl má spíš měnit po 10kkm/ 1 rok a dávat kvalitní filtr (Mann, UFI...)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.