Nejste přihlášen/a.
Každý občan musí mít trvalé bydliště, to je pravda. Ovšem je to tak, že se trvalé bydliště neruší, ale pouze mění. To znamená, že dokud se trvale nepřihlásíte na novou adresu, tak je stále platná ta původní.
Toto nemá nic společného se skutečným bydlištěm, nájemní smlouvou ani s ničím podobným. Na tomto principu bylo založené nechvalně známé kupčení se stálými obyvateli na konci roku kvůli dotacím od státu. Občan se v prosinci přihlásil např, do Pardubic na ubytovnu a v lednu se přehlásil zase zpátky. Dostal za to 3 000,- a Pardubice 50 000 000. Některá státní nařízení jsou padlá na hlavu.
Buď se na to vybodnete a necháte si původní trvalý pobyt, nebo se můžete přihlásit k trvalému pobytu na radnici ve Vašem městě - tedy pokud nový majitel trvá na tom, abyste změnil adresu. Ale jestli jde o panelák, tak by to mohlo být jedno.
Hezký den.
Pokud vím, když tam přijde o své újmě - tedy sám od sebe, neprobíhá žádné správní řízení. K tomu dochází jen na popud vlastníka nemovitosti při soudním zrušení trvalého pobytu. Ale mohu se mýlit.
Hezký den.
Chvilku to trvalo, ale musela jsem si některé informace ověřit. V podstatě je to tak, jak jsem Ti napsala. Na úřadě chtějí při správním řízení vidět od nového vlastníka (nebo nájemce) bytu kupní nebo nájemní smlouvu nového vlastníka či nájemce. Většinou doklad přikládá žadatel (nový vlastník bytu) už při podání žádosti o zrušení trv. pobytu. Jestliže se osoba, která byt prodala, dostaví k řízení, prohlásí, že nenašla nikoho, kdo by mu dal svolení k trvalému pobytu, nijak zvlášt to správní orgán dále nezkoumá. Rozhodne o tom, že tato osoba bude mít trv. pobyt na adrese úřadu. Totéž se stane, jestliže se na pozvání ke správnímu řízení dotyčný nedostaví. Je jedno, z jakého důvodu. Náhradní doručení veškeré korespondence se řeší vyvěšením vyhlášky o uložení písemnosti na úřední desce úřadu. Tato všeobecná pravidla platí i v případě nájemních bytů.
Za sebe díky! Jsem na tomto super serveru moc ráda a jsem ráda, když zde udělená rada někomu pomůže. A věřím, že nejsem s takovým názorem sama. Přeji hodně štěstí!
§ 12 zák.č.133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech:
(1) Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu,
a) byl-li zápis proveden na základě pozměněných, neplatných nebo padělaných dokladů nebo nepravdivě nebo nesprávně uvedených skutečností,
b) byl-li objekt, na jehož adrese je občan hlášen k trvalému pobytu, odstraněn nebo zanikl nebo je podle zvláštních právních předpisů nezpůsobilý k užívání za účelem bydlení, nebo
c) zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.
(2) Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místě trvalého pobytu podle odstavce 1 písm. c) jen na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby uvedené v § 10 odst. 6 písm. c). Navrhovatel je v takovém případě povinen existenci důvodů uvedených v odstavci 1 písm. c) ohlašovně prokázat.
čili jako vlastník s výpisem z katastru v ruce dojít na ohlašovnu evidence obyvatel (obecní či městský úřad) a tam navhnout zrušení údaje o místě trvalého pobytu... tam Vás pak provedou úskalím tohoto šimla
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.