Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký benzín do motor. pily

Od: kubinec® odpovědí: 17 změna:

jaký benzín a jaký poměr s oilem se musí nalít do nádržky motorové pily (Partner).

special nebo natural

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kjanik112*

1x

Benzin special.Míchá se v poměru 1 :50.To znamená 20 cm2 oleje na litr benzínu.V praxi to jsou 2 polévkové lžíce oleje na litr benzínu.A nebo také 1 kávová lžička oleje na 1 decilitr benzínu.Olej do benzinu si kupte kvalitní-originální-má červenou barvu.I když se tenkrát dával motorový.

 

jabraka*

0x

Kubo,starší pily měly i dvoutakt,tam přišel speciál 1:50 s olejem M6AD.

Dnešní jsou vesměs čtyřtakty a olej je jen ve skříni.A na mazání řetězu jedlý olej řepkový.

JABRAKA


já zapoměl, je to pila víc jak 10 let stará, takže dvoutakt

a oil na maz. řetězu ten mám

díky

miljan*

Která motorová pila má čtyřtakt?

kcg

Dnesni pily jsou samozrejme z 99% dvojtakty! Separatni nadrzka na olej neni na olej do motoru, ale je na olej pro mazani listy/retezu. Z tehoz duvodu je tam i olejove cerpadlo.

 

stafan*

0x

Nechci být vlezlý, ale tak se mi zdá, že jabraka trochu ujel. Porovnejte s tímto : ceskazahrada.cz/... A čtyřtaktní motorovou pilu jsem také ještě nevíděl.

jabraka*

Stafane,ještě jsi toho mnoho neviděl!A už jsi viděl dvoutakt,který by měl zvlášt nádrž na motorový olej s čerpadlem?Všechny dnes prodávané pily to tak mají.Ale je fakt,že po celém webu není ani slovo o tom,zda je pila dvoutakt či čtyřtakt.

JABRAKA

troja*

... ještě stále záleží na výrobci co předepisuje! Na Huskvarnu před rokem 1968 (ještě funguje, ale je těžká), tam patří normál, nejvýše speciál a 1:25, pokud byste ovšem měl olej do dvoutaktu z NDR pak 1:33.

Nyní jdu hledat značku čtyřtaktní motorové pily se třemi nádobkami: benzin - olej do benzinu, nebo do klikovky? - olej na řetěz.

doplněno 08.10.09 16:59:

to: kjanik 112 - byl to M2T

 

kjanik112*

0x

Pozor,pila Partner je ze 70.tých let a je možné, že benzin tam bude mastnější.Přesně Vám to řeknou v servisu motorových pil.Omlouvám se.V té době se míchala směs do pil většinou 1:25 a používal se motorový olej M 6 A.Benzin byl special.

 

jabraka*

0x

Takže jsem se obrátil na odborníky.

Protože u firmy STROM HD ,která funguje u dcery partnera,jsou profíci.Ti používají profesionální pily.Ty jsou čtyřtakty.Pily,označované jako hobby,bývají většinou dvoutakty.Ale jsou tu i vyjímky.

Jen tak pro pořádek.

JABRAKA

miljan*

jabraka neplácej a dej konkretní typové označení pily se čtyřtaktním motorem, at si to můžeme ověřit.


dneska jsem se kouknul na tu pilu pujčenou a na víčku nádrže je napsáno poměr 1 : 40

Pokud je pujcena, nejspolehlivejsi radu jaky benzin, dostanete od majitele. Pokud jde o pomer benzin x olej, ridte se udajem na vicku palivove nadrzky.

doplněno 09.10.09 06:42:

Jinak super by bylo doplnit typove oznaceni pily, pokud je na pile jeste nekde citelne.

 

I me by zajimal ten 4takt motorava pila.

Makita DCS500V

Dolmar PS-500V

doplněno 09.10.09 09:53:

To jen pro priklad 4-taktu.

Jinak budoucnost motorovych pil je ve dvoutaktu. Alespon to tak pisou na strankach Husqvarny... a ti tomu nejak rozumeji

stafan*

Vážení, jestli se ještě zajímáte o motorovou pilu 4takt, hodte čučku na tento odkaz: zahrada.cz/... pila čtyřtakt. Tímto myslím je táto otázka vyřešena. Sic nevím co na to řekne jabraka.

 

gl

0x

Benzín - obecně klasika do pily je BA95 od značkové pumpy s velkou výtočí (kvalitní benzín). Olej podle motoru, pokud je na víčku 1:40 tak ho dodržet. Záleží i na tom, na jaký olej jela předtím - pokud jela delší dobu třeba na m2t nebo m6a tak budou v motoru karbony, když dáte moderní olej (speciálně pro pily si nechává dělat Stihl, HQ, Dolmar atd.), tak se karbony rychle uvolní a vzniklá brusná pasta může i zlikvidovat motor (ztráta komprese, zadření).

Olej se v současných benzínech rychle rozkládá, takže je lepší míchat jen tolik, kolik se hned spotřebuje (max. několik týdnů). Stará směs ztrácí mazací schopnost a můžete snadno zadřít motor. Přesně míchat malé množství je dobré stříkačkou prodlouženou brčkem. Kvalitu a stáří směsi bych nepodceňoval - oprava zadřeného motoru je cca 5000,- (nový válec + píst), někdy stačí "jen" nový píst + vyčistit zbytky zadřeného pístu z válce, taky nic levného.

Prakticky všechny současné pily jsou 2t, hodně nových motorů je 2t s předvýplachem. 4t je třeba Dolmar PS500V, už několik let je ve stadiu zkušebního provozu - vychytávání much. V prodeji ještě není. (Ono použitelně nacpat 4t do pily je docela oříšek). Mmch. Dolmar laboroval i s wankelem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]