Nejste přihlášen/a.
jaký benzín a jaký poměr s oilem se musí nalít do nádržky motorové pily (Partner).
special nebo natural
Kubo,starší pily měly i dvoutakt,tam přišel speciál 1:50 s olejem M6AD.
Dnešní jsou vesměs čtyřtakty a olej je jen ve skříni.A na mazání řetězu jedlý olej řepkový.
JABRAKA
Nechci být vlezlý, ale tak se mi zdá, že jabraka trochu ujel. Porovnejte s tímto : ceskazahrada.cz/... A čtyřtaktní motorovou pilu jsem také ještě nevíděl.
Stafane,ještě jsi toho mnoho neviděl!A už jsi viděl dvoutakt,který by měl zvlášt nádrž na motorový olej s čerpadlem?Všechny dnes prodávané pily to tak mají.Ale je fakt,že po celém webu není ani slovo o tom,zda je pila dvoutakt či čtyřtakt.
JABRAKA
... ještě stále záleží na výrobci co předepisuje! Na Huskvarnu před rokem 1968 (ještě funguje, ale je těžká), tam patří normál, nejvýše speciál a 1:25, pokud byste ovšem měl olej do dvoutaktu z NDR pak 1:33.
Nyní jdu hledat značku čtyřtaktní motorové pily se třemi nádobkami: benzin - olej do benzinu, nebo do klikovky? - olej na řetěz.
doplněno 08.10.09 16:59:to: kjanik 112 - byl to M2T
Takže jsem se obrátil na odborníky.
Protože u firmy STROM HD ,která funguje u dcery partnera,jsou profíci.Ti používají profesionální pily.Ty jsou čtyřtakty.Pily,označované jako hobby,bývají většinou dvoutakty.Ale jsou tu i vyjímky.
Jen tak pro pořádek.
JABRAKA
jabraka neplácej a dej konkretní typové označení pily se čtyřtaktním motorem, at si to můžeme ověřit.
Pokud je pujcena, nejspolehlivejsi radu jaky benzin, dostanete od majitele. Pokud jde o pomer benzin x olej, ridte se udajem na vicku palivove nadrzky.
doplněno 09.10.09 06:42:Jinak super by bylo doplnit typove oznaceni pily, pokud je na pile jeste nekde citelne.
Makita DCS500V
Dolmar PS-
To jen pro priklad 4-taktu.
Jinak budoucnost motorovych pil je ve dvoutaktu. Alespon to tak pisou na strankach Husqvarny... a ti tomu nejak rozumeji
Vážení, jestli se ještě zajímáte o motorovou pilu 4takt, hodte čučku na tento odkaz: zahrada.cz/... pila čtyřtakt. Tímto myslím je táto otázka vyřešena. Sic nevím co na to řekne jabraka.
Benzín - obecně klasika do pily je BA95 od značkové pumpy s velkou výtočí (kvalitní benzín). Olej podle motoru, pokud je na víčku 1:40 tak ho dodržet. Záleží i na tom, na jaký olej jela předtím - pokud jela delší dobu třeba na m2t nebo m6a tak budou v motoru karbony, když dáte moderní olej (speciálně pro pily si nechává dělat Stihl, HQ, Dolmar atd.), tak se karbony rychle uvolní a vzniklá brusná pasta může i zlikvidovat motor (ztráta komprese, zadření).
Olej se v současných benzínech rychle rozkládá, takže je lepší míchat jen tolik, kolik se hned spotřebuje (max. několik týdnů). Stará směs ztrácí mazací schopnost a můžete snadno zadřít motor. Přesně míchat malé množství je dobré stříkačkou prodlouženou brčkem. Kvalitu a stáří směsi bych nepodceňoval - oprava zadřeného motoru je cca 5000,- (nový válec + píst), někdy stačí "jen" nový píst + vyčistit zbytky zadřeného pístu z válce, taky nic levného.
Prakticky všechny současné pily jsou 2t, hodně nových motorů je 2t s předvýplachem. 4t je třeba Dolmar PS500V, už několik let je ve stadiu zkušebního provozu - vychytávání much. V prodeji ještě není. (Ono použitelně nacpat 4t do pily je docela oříšek). Mmch. Dolmar laboroval i s wankelem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.