Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Žijeme s manželkou v bytě, který patří mým rodičům a každý máme trvalé bydliště u svých rodičů. Chtěli bysme trvalé bydliště sjednotit a mýt ho v bytě (patřící rodičům). Jelikož to ale bydlíme jen na základě ústní dohody s mými rodiči, jak to máme udělat na udělat na úřadech (občanka apod.)? Čím se prokázat? Sepsat nějakou nájemní smlouvu s rodiči? Děkuji
Dobrý den, myslím, že když půjde vlastník nemovitosti na radnici (evidence osob) a vlastnictví tam prokáže výpisem z KN, tak může přihlásit do své nemovitosti další osoby (které tam půjdou s ním). Potom je 15 dní na vyřízení nového OP (zase na radnici). Zdravím!
Nevím, jaký "papír" požadujete nebo zda chcete mít nějakou písemnou jistotu. Zřejmě bude stačit souhlas jednoho vlastníka. U nás OP vyřizuje jiný odbor, tak se tam zeptáte.
xxxxxx - pokud si to chcete komplikovat, tak si nejdříve sepište nájemní smlouvu (včetně výše nájemného).
Vaši rodiče potom budou mít příjem z nájemného a budou podávat daň, přiznání a platit možná i daň z příjmu. A Vy budete mít "papír", na který získáte trvalý pobyt.
A stačilo by to sepsat na papír a úředně ověřit? A jak je to v prípadě, že každý rodič vlastní 1/2 nemovitosti? Musejí tam s námi oba?
Při ohlášení změny místa trvalého pobytu je občan povinen:
vyplnit a podepsat přihlašovací lístek k trvalému pobytu,
prokázat totožnost občanským průkazem nebo, nemá-li platný občanský průkaz, jiným obdobným dokladem, který je veřejnou listinou
předložit doklad opravňující užívat byt nebo dům (např. nájemní smlouvu), anebo pokud takovýto doklad nevlastní, úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu a doklad, který oprávněnost osoby ze zákona dokazuje (např. nájemní smlouva); v případě, že je oprávněnou osobou vlastník nemovitosti, jehož vlastnické právo je zapsané v Katastru nemovitostí, úřad si oprávněnost zjistí sám.
Všechny další informace tady praha4.cz/...
Stačí mít s sebou vlastníka nemovitosti s občanským průkazem. Úřednice si vlastnictví v KN ověří samy. Současně s tebou vyřídí žádost o nový OP.
Jaký je rozdíl pro vlastníka dojít na evidenci obyvatel a tam vyřídit všechno najednou nebo někam jinam na ověření podpisu, případně shánění dalších dokladů a jejich ověřování? Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Nebo je v tom něco jiného?
Na tohle bych se pro jistotu telefonicky informoval přímo na příslušné evidenci obyvatel.
Řešil jsem toto pro syna, snachu a jeho dítě. Objednal jsem se na obecní úřad, předložil jsem občanku, starosta sdělil, že jí nechce, páč mne zná. Kouknul na internet, že je barák napsaný na mě. Sekretářka vyplnila nějaké papíry, podepsali jsme to, pak ustřihla dětem občanky. Asi po měsíci si došli na matriku vyzvednou nové doklady.
Žádná nájemní smlouva, žádná ověřená smlouva, nic není třeba.
Domek vlastním s manželkou, byla s námi na úřadě, ale stačil jeden z majitelů domu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.