Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrtačka Narex EV 313D

Od: monteropravar odpovědí: 10 změna:

Dobrý den měl někdo z vás tuto vrtačku rozebranou? Potřeboval bych s tím poradit, jde mi o to, že po dlouhých letech služby se již projevuje nadměrná radiální vůle hřídele sklíčidla (prostě se hřídel viklá). Chtěl bych jí opravit, ale nevím jak tu převodovku rozebrat, zejména jak vyndat hřídel sklíčidla a jak tam jsou ty ložiska, snad tam má být jedno kluzné.

Děkuju.

doplněno 26.10.16 10:10:

Na fotce z internetu je podobný typ, ale moje má sklíčidlo napevno, tady na fotce je vyndavací na kužel.


 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

111®

0x

sklíčidlo není napevno, sklíčidlo je na závit /pravotočivý/ a je zajištěno uvnitř šroubem /levotočivým/. Takže otevřít sklíčidlo, koknou dovnitř, nalézt šroub, šroubovák a povolit tento šroub DOPRAVA, pak dát do sklíčidla nejlépe imbus klíč alespoň 8mm utáhnout a ránu kladivem na imbus tak aby se hnul Doleva! doporučuji vřeteno uchytit klíčem a do svěráku aby netrpěly zuby.

monteropravar

Takhle to je ale až u nových vrtaček s oboustranným chodem, tady je to jinak, žádný šroubek tam není. Pravděpodobně pouze závit.

Já ale potřebuju vymontovat hřídel u této konkrétní vrtačky - vřeteno z převodovky a opravit ložiska a nevím jak to tady je udělané.


doplněno 26.10.16 11:34:

Tady na fotce je trochu jiný typ, ta moje má sklíčidlo asi jen 10 mm od upínací válcové plochy na převodovce.

 


0x

Pokud si dobře pamatuji, stačí vyšroubovat ty šrouby z přední části a převodovka "skoro vypadne" směrem dopředu - je tam šnek a šnekové kolo...je odsud přístup k ložiskům...


doplněno 26.10.16 18:46:

Máte pravdu, je to vrtačka s nízkými otáčkami, tam jsou ozubená kola, u vrtaček s vysokými otáčkami, případněi s přepínačem je šnekový převod ...

monteropravar

Už jsem převodovku oddělil, šnek tam není žádný, jen ozubená kola. Na hřídeli sklíčidla je ozubené kolo zajištěné seegerovou podložkou, po vyjmutí podložky kolo ale nelze sundat z hřídele. Stahovák bohužel nemám. Bojím se do toho klepnout abych neudělal víc škody.

monteropravar

Už jsem převodovku oddělil, na hřídeli sklíčidla je ozubené kolo zajištěné seegerovou podložkou, po vyjmutí podložky hřídel ale nelze sundat z kola. Stahovák bohužel nemám.


doplněno 26.10.16 18:46:

Musím vylisovat i to červené plastové kolo, to sedí vespod na ložisku, nebo stačí hřídel sklíčidla vyklepat? Ale je tam klínek, tak aby nepoškodil to kluzné pouzdro, nevím jak to pod tím kolem vypadá

 


0x

Vyberte to vrchné ozubené koleso a potom stiahnite to spodné.Pri vyklepávaniu by klinok nemal narobit škodu,lebo sa v drážke môže pohybovat.Pod tým spodným ozubeným kolesom môže byt ešte segerka,tak preto je lepšie to stiahnút.Nemal som možnost takú veteránku rozoberat,no už som prišiel do styku s vrtačkou,čo mala výstupný hriadeľ do kónusu a vo skľúčidle mala dieru vo forme kónusu.Tak je tu taká možnost aj u vás.


doplněno 26.10.16 22:54:

Čo som pozeral po starých výkresoch typmi pred vaším a aj po vašom type,tak hriadeľ je uložená na jednom guličkovom ložisku,ktoré je poistené segerkou.Čiže musíte vybrat obidve ozubené kolesa,aby ste sa dostali k ložisku.


doplněno 27.10.16 22:07:

narexcz.cz/...

monteropravar

Takto vypadá pohled zepředu (od sklíčidla) do prostoru po odstraněné zátce. V dutině je vidět ložisko a hřídelka s levým závitem na kterou je nalisované červené plastové kolo. Plastové kolo je též na hřídelce zajištěno perem proti pootočení. Uvnitř převodovky je pod velkým červeným kolem vidět ještě jedno malé, ze stejného materiálu a pod ním je hned vidět ložisko.


doplněno 27.10.16 13:41:

Mohl byste sem prosím dát třeba foto těch výkresů - aspoň pro představu abych věděl jak by to asi mohlo být ( i když šlo o jiné typy)?

Děkuji.


doplněno 27.10.16 13:42:

Všechna ozubená kola mají šikmé ozubení.

monteropravar

Nejsem si jistý zda obě červená plastová kola (velké + malé) jsou na hřídelku a pero nalisována samostatně, nebo je to vyfrézované z jednoho kusu.


doplněno 27.10.16 14:09:

Nevím jestli mám :

- stáhnout plastové kolo z hřídelky

nebo

- vylisovat hřídelku z ložiska i s plastovými koly.

monteropravar

Ta moje vypadá úplně jinak - moc velké rozdíly v konstrukci.

jimbeem

Ahoj, mám přesně ten typ vrtačky na morse kužel. Na velkém kole je ségrovka, tu jsem dal dolů, vyrážečem pak vyklepl hřídel-pouzdro pro kužel dolů a vybral ozubené kolo. Protože když jsem chtěl vybrat malé kolečko z pertinaxu šlo to i s ložiskem a to se nedostane přes to velké ozubené kolo. To co je na 1. fotce vidět je i s vylisovanou vložkou na hřídel pro morse kužel. Ta vložka je vydřená zevnitř a zároveň i hřídel pro kužel, proto je tam vůle. To žádné ložisko nespraví. Leda šikula se soustruhem, kterej vyrobí novou vložku i s hřídelkou pro kužel - nereálné prachy za oživení staré vrtačky... Celý to pouzdro je u mě zajištěno ještě količkem. Tak mrkni, řekl bych že tam budeš mít taky stejné uložení hřídele bez radiálního ložiska.

zkl-loziska.cz/...

jen sem nekontroloval rozměry, zdali je to identické ložisko.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]