Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přerušování filmů reklamou

Od: svatopluk* odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,

kolega tvrdí, že o tom, zda bude/nebude film přerušován reklamou (např. v sobotu "Slunce, seno, jahody" na Primě),

(si) rozhoduje sama televize, nikoli tvůrce filmu či majitel práv... Má pravdu?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hm*

1x

Podle mě má i nemá. Televize samozřejmě nemusí film přerušovat, v tomto ohledu si tedy rozhoduje sama. Ale tvůrci filmu (kdysi se ke mně něco takového doneslo) mají právo nedovolit přerušování svého filmu a pak by se tím TV měla řídit a reklamu si dát jen před a po.

majsterjoe*

Tady nevěřím tomu, že tvůrce filmu může diktovat nárok na reklamu televize. Tak samo jako nemůže diktovat v kolik hodin si to televize může pustit.

 


1x

Možná májí jen jednu promítačku.A film se skládá z pěti až šesti kotouču,tak než přehodí další kotouč dají reklamu.Kdysi dávno jsem dělal promítače v rakouském pohraničí a tam to takto fungovalo.Jen než jsem přehodil díl tak diváci si venku zakouřili ,zašli na VC nebo ve vedlejším sálu hospody si dali na rychlovku pívo.Tenkrát se nikam nespěchalo.


doplněno 11.08.16 20:22:

To se skutečně dělo v městečku Slavonice. Jen v dnešní době televizní studia promítačky asi nemají. Vše je ne digitálních nosčích.Jen už se ani k vuli reklamě přepnout na jiný kanál nedá,všude ve stejný čas je reklama.Tak, že kolem půlnoci jedna dlouhá reklama za chvílku druhá začne se chtít spát a tak se slovy vlezte mi na hrb vypínám přijímač a jdu spát.

to víte že má pravdu protože reklamou je živa televize odpovězte si sám kdo komu kolik platí v tv za reklamu kolik by jste musel platit poplatek za tv kdyby reklama nebyla

Že by kotouč končil stále v tom nejnapínavějším okamžiku, to je velmi nepravděpodobné!
Také jen jedna "promítačka" je velmi nepravděpodobná. To by při občasné, třeba i malé poruše vysílali tmu...
Nejpravděpodobnější jsou zisky z reklamy, která nestátní TV společnosti živí.
rybana

zolik - dobrej fór. Já často, při reklamě vypínám, odcházím od TV, film nedokoukám.

 


0x

Tvurce filmu muže určit zda se film bude přerušovat reklamou nebo nebude

dusger*

To sice může být možné, ale pak nevěřím tomu, že by televize, jako je např. NOVA, takový film koupila, kdyby do něj nemohla umístit dostatečný počet reklam. Pak podobné filmy bez reklam můžeme vidět na ČT2 v úterý v noci v Klubu náročného diváka. Takže pode mě má pravdu kolega.

majsterjoe*
V české televizi jsou snad stále filmy bez přerušení reklamou.

 

magdalen*

0x

Nemá pravdu. Slunce, atd chodilo na Nově a vždycky bez reklam. Na Nově to byl jediný Pan režisér, kterého díla šla bez reklamy. Takže jim to prodá za podmínky, buď reklama, nebo ne. Troška je frajer, neznám nic jinýho co by z CZ šlo na komerčkách bez reklamy. Tak uvidíme, jak to dopadne ne Primě.

 

tondac*

0x

Magdalen to popsal(a) přesně.

Vedle toho bývalo omezení, po kolika minutách vysílání pořadu může být vysílána první reklama a po kolika můžou následovat další a jak dlouho můžou reklamy trvat. Ale při sledování tv mi přijde, že už to neplatí, nebo že se zákonné intervaly zkrátily a délka reklamy prodloužila.

U mě to má jen jeden efekt, že film při reklamě přepnu, pak se několikrát podívám, jestli ještě běží reklama. Když jsou ale moc dlouhé, tak na to zapomenu a po čase zjistím, že vlastně sleduju jiný film na jiném programu.

Zajímalo by mě, jak mají televize ošetřené stažení závěrečných titulků do obrazu v obraze bez zvuku nebo jejich náhradu jednostránkovým výčtem autorů. I titulky a hudba k nim jsou součástí autorského díla a mají ve filmu nějaký smysl. Je to jako bych se na vrcholu hory bez zastavení otočil a mazal zpátky ...;-/

 

krtek*

0x

Někde jsem četl a bude na tom asi něco pravdy, že existuje jistá kategorie pořadů, které nesmějí být přerušeny reklamou v žádném případě..jedná se myslím o staré filmy nebo pohádky..je to dáno zákonem

 

 

jabraka*

0x

Komerční televizní společnost je závislá na příjmech především z reklamy. Za film musí zaplatit a proto si rozhodne,kolik reklam zařadí.U starých filmů jsou autorské poplatky rozhodně menší,u zahraničních skoro neúnosné.Část financí se řeší výměnou pořadů a filmů.

JABRAKA

 


0x

Česko: Císařův pekař bez reklamy

Také v Česku řeší případný zákaz přerušování filmu reklamou smlouva televizní stanice s distributory.

"V té smlouvě jsou obsaženy všechny podmínky pro vysílání pořadu. Zákaz přerušování reklamou však součástí smlouvy bývá výjimečně," říká mluvčí Primy Ladislav Pavlík. "Reklamou nesmíme přerušovat některé starší české filmy, jako je například Císařův pekař," dodává.

 

cinematic*

0x

Neumožnění vkládání reklam do filmů může požadovat jak konkrétní držitel autorských práv k filmu (to se asi ale děje jen výjimečně) tak častěji Státní fond kinematografie u vybraných děl.

Konkrétní podmínky pro vysílání reklamy určuje Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, konkrétně § 49. zakonyprolidi.cz/...

Kontrolním orgánem je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Vzhledem k sankcím, které mohou být opravdu vysoké, si televize dodržování těchto norem dost hlídají.

Co se týká České televize, tam je vysílání reklam definováno Zákonem o České televizi rrtv.cz/...

 

vanad1*

0x

Vkládání reklam do filmů je řešeno již při nákupu vysílacích práv. Když jej TV nakupuje, bez reklam by nemohla soukromá televize fungovat a takový film si ani nekoupí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]