Nejste přihlášen/a.
Otec občas jezdí pro uhlí s menším přívěsným vozíkem, i když vozík je vždy poměrně čistý je rozptyl váhy 5 až 15 kg, údajně pokud není digitální váha se to nedá přesně změřit a prodejce poukazuje na nános bláta, vozík pro porovnání zvážen na dig. váze 178 kg dokonce o dvě kila méně než byl nový, Jaké máte zkušenosti s uhlobarony
Jestli je váha digitální (ukazující v číslicích) nebo ručičková, či jinak odečítající, nemá žádný význam. Rozhodující je třída přesnosti váhy a ta závisí na zvoleném způsobu přenosu síly (pákové, pružinové, nebo tenzometrické). U průmyslových vah jsou nejpřesnější tenzometrické. Porovnávejte tedy s nimi. Problém asi bude, že obsluha nemívá ani páru o tom, jakou třídu přesnost ta jeho váha má, natož jakého je druhu.
Rozdíl ve váze dělá vlhkost uhlí. Mám odzkoušené, že když je v létě dlouho dobu sucho a uhlí je suché, tak se mi na vlek vejde větší hormada uhlí než když je uhlí vlhké při stejné váze. Když je suché, mám vozík plný s čepicí, že to z vozíku padá a když je uhlí mokré, tak ho mám zároveň se sajtnama při stejné váze. Na 3q uhí to dělá běžně i 20 - 30kg. I to je důvod, proč si odkryju plachtu na hromadě a lopatou obírám jen suché uhlí na povrchu. Dokud bylo uhlí za 13,-Kčs/q, tak to člověk tolik neřešil (jestli jsem dal za vozík - 3q uhlí - o 3-4Kčs víc nebo míň nehrálo takovou roli), ale při dnešních cenách uhlí už to může být rozdíl i 100,-Kč na těch 3q a to už je znát. Další důvod, proč si uhlí vozím sám, je ten, že když mi uhlí přivezli, tak to nakládají nakladačem i prachem na zemi, lopatou si naházím jen čisté kusy uhlí.
Já dotaz pochopil tak, že tazateli jde při vážení o odlišnou hmotnost prázdného přívěsu, ne o hmotnost uhlí, proto jsem se ptal jak přívěs váží...
No jednonápravový přívěs se musí vážit přeci i s autem ne? Jestli tomu tak je, tak je rozdíl daný aktuálním objemem paliva v nádrži
není, ale pochybuju, že ho naložený někdo odpřahá, pokud by byl zapojen za auto ale na váze byla jen náprava přívěsu, tak vážení není přesné záleží kolik tlačí na kouli
Minulý pátek jsem byl s přívěsem pro uhlí a tak jsem ho radši odpřáhl, auto nechal před skladem a přívěs zvážil zvlášt. Pak jsme ho naložený odtlačili na váhu a zvážili. Bylo to přesnější, než kdyby byl zapřažen nehledě na problémy s couváním a otáčením celé soupravy při cestě na váhu. Pak jsem zacouval k váze, vozík připojil a odjel. Doporučuji to každému takto udělat, protože zapřažený vozík se musí vážit společně se zadními koly auta na váze a to se nepovede vždy stejně umístit, takže může vznikat nepřesnost vážení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.