Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, píši notně vytočená, tak se předem omlouvám za případné překlepy.
Náš dům spravuje veleneschopná správcovská firma, to už víme , nicméně jsme nečekali takové hrubé pochybení. Loni v září nám vyměřili platební předpis, který jsme posctivě samozřejmě platili a podle něj také nastavili výši nájemného studentům, kteří v bytě bydleli. Ejhle, když teď volám, jak se předpis mění, když bude v bytě o jednoho člověka méně, dozvídám se, že v říjnu nám dali předpis špatný, měli jsme platit o 500/měs. víc. Za ten rok to dělá 5000, to není málo. O to bychom byli samozřejmě nájemné nastavili výše. Podle majitelky správc. firmy se přece "nic neděje", protože to doplatíme s vyúčtováním, že, tak "kde je problém"? Když jsem jí oznámila, že problém je ten, že my jsme se podle čísla řídili a nastavili výši nájmu, který bychom jinak nastavili jinak, tak mi oznámila, že mi dá potvrzení, že to bylo špatně, a já že mám po nájemnících chtít náhradu. Není to absurdní? Nájemní smlouvu plnili podnájemníci do puntíku, byli výborní, už proto bych si připadala jako debil, psát jim, at mi něco doplatí, když to není jejich vina, ale naše! Kdybych byla podnájemník s ukončenou smlouvou, kterou jsem plnila, na něco takového bych se taky vykašlala.
A teď po výlevu (omlouvám se) dotaz - mám sto chutí nic nedolpácet, není přece moje vina, že správcovská firma si něco blbě spočítala. Za chybu má zaplatit snad ona, ne? Proč já? Dostávají od nás zaplaceno za služby, které dělají špatně, a já se na ně mám jako skládat? Na jejich chyby? Proto se ptám - má na to správcovská firma právo? Nebo jí prostě můžu oznámit, že rozdíl nezaplatím, protože na to právo nemá? Podle mě na to právo nemá - stejně jako naši podnájemníci plnili smlouvu, i já jsem plnila, co mi dala správcovská firma k plnění. Že teď zjistí, že to měla špatně, není moje starost, ne?
Díky!
Aha...takže zeptat se předsedy SVJ, ok, jasně...taky mě to mohlo napadnout. Jenže v tom zatmění ze vzteku...
V tom se vám vůbec nedivím. Kdysi jsem žila v tzv. státním bytě (dnes byty obecní). Dva měsíce tam nikdo neuklízel, ale poplatky za uklízečku účtovali stále. Tak jsem napsala doporučený dopis s dotazem, proč nám účtují za úklid, když nikdo neuklízí? A když už jsem byla v ráži, rovnou jsem tam připsala dotaz, že bych chtěla specifikovat, které společné postory vchodu můžeme používat. Za to se totiž taky platilo, ale většinu různých kočárkáren apod. okupovala hrstka vyvolených. Na to mi z bytáku odpověděli: Vážená paní! Ve vašem vchodě se neuklízí, protože uklízečka je nemocná. Až se uzdraví, zase se uklízet bude. Ve vchodě můžete používat všechny společné prostory, které jsou k tomu určeny. Se soudružským pozdravem...
Podívejte se na tu smlouvu a kdyby bylo něco nejasného, dejte vědět. Držím palce.
na nedoplacení peněz bohužel zákonný nárok asi mít nebudete. Pochybení je na straně správce, který Vás má zavčas informovat novým předpisem nájemného, např. když je potřeba zohlednit růst ceny dodávaného tepla a podobně (zvláště když v některých případech jsou nárůsty enormní př až +20%). Většinou bývá také dobrým zvykem doručovat nové předpisydo vlastních rukou.Tím jsem Vám asi ale neporadil.
To ne, ale to nevadí Díky za snahu. To je jasné, zákonně peníze vymáhat nemůžu, když jsem dostávala, co jsem si ve smlouvě stanovila - a především bych si připadala jako idiot, abych po někom chtěla zpětně peníze, o kterých ten člověk (podnájemník) neměl páru! Ale stejně tak podle mě nemá nárok na moje zpětné zaplacení správcovská firma, která by na svou chybu nepřišla nikdy, kdybych jim nevolala ve snaze mít všechno v pořádku Nicméně se musíme podívat, jak to máme za dům ve smlouvě, a pak jednat dál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.