Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám na chatě v ložnici v podkroví malá naftová kamna, používám je v zimě v pátek po příjezdu, než se chata vyhřeje odspodu; dole v pokoji mám velká kamna na dřevo, druhý den je již chata dostatečně vytopená, takže je přirozeným prouděním teplého vzduchu nahoru již dostatečně teplo i v té ložnici, tak se tam již nemusí topit. Dávat do té ložnice malá kamna na dřevo není dost dobré řešení, jsou tam strmé schody, tak by byl problém tam tahat bedny se dřevem, nehledě na špínu a popel při vymetání kamen. V těch naftových kamnech spotřebuji za tu noc cca 2l nafty, tj.když kupuji standardní naftu u benzínky, tak mě ta jedna protopená noc stojí cca 60,-Kč. Někde jsem se dočetl, že se dá koupit i levnější topná nafta nebo lehký topný olej, která je méně zdaněná a tedy levnější, nesmí se používat v autech. Dá se někde sehnat a dá se používat v naftových kamnech? Díky.
Staré diesly šli aj na prepalený fritovací olej,tá pec by na to nešla? v podstate je to akoby topný rastlinný olej.
To nevím, jsou to taková ta naftová kamna, co se dříve v době levné nafty z Ruska používala, taky jsme s nima topili v bytě. Teď už zůstala jen v té ložnici na chatě na občasné zimní přitopení, ale jak je ta nafta čím dál dražší, tak už to leze do peněz, ale nenašel jsem zatím nic, čím je nahradit. Elektřinu tam sice máme zavedenou, ale na klasickou drahou sazbu, na přímotopnou sazbu by se asi musel natáhnout ještě jeden kabel ke kapličce kvůli ovládání stykačů a těžko říct, jestli by se to vyplatilo, za zimu spotřebuju tak 30 litrů nafty, což při současných cenách je asi tak tisícovka. Lít do nich rostlinný olej si nedovedu představit, jednak je hustý, jednak žlukne a já je používám jen pár měsíců v roce, nechce se mi pak všechno čistit od usazenin. Nevím, jaké složení má to LTO, zkusím pohledat, kdo to distribuuje a přeptám se. V nějaké diskusi jsem kdysi četl, že třeba v Německu se dá koupit normálně u benzínky do kanystru a říká se mu "červená nafta", protože je zabarvený červeným barvivem, aby se dal odhalit při silničních kontrolách, aby na něj někdo nejezdil. Ale kde se prodává v ČR jsem nezjistil, tak mě napadlo dát dotaz sem, jestli s tím nemá někdo zkušenost... Díky
do předkomůrkového dieselu RO ano do naftových kamen nee maximálně tak do dílenských určených na spalování oleje!
Možná tak ještě míchat RO a NM 1:1 nebo lépe 1:2.
Pamatuji dobu kdy jsem jako klik v 8 a 9 třídě chodil kupovat lístky na topnou naftu-litr byl za 90hal a tankovala se normální nafta která jinak stála přes 2Kčs
LTO asi jen obřích cisternách. Teplota 5st. C a níž, se v něm sráží parafín - "karburátor", či fitr v kamnech se ucpe pokud bude start při nižší teplotě. Vím o čem mluvím, náš podnik v éře LTO na něj jezdil - v teplém období Ok. Zdanění
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.