Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně reklamace. Zakoupili jsme světlo do koupelny, stálo docela dost peněz. Světlo přestalo svítit tak jsme ho šli reklamovat. Na místě to ještě zkoušeli, avšak světlo stále nešlo. Řekli nám že to vypadá na špatné trafo, tak se vyřídila reklamace. Po 30 dnech se nikdo neozval, tudíž jsme tam volali po uplynutí této doby, a pý se na nás úplně zapomělo a že hned zjistí co a jak a hned se ozvou jak to vypadá. Žádné ozvání zpět se nekonalo, tak jsme tam opět zavolali, odpověď byla že prý zase zapoměli, ale že tedy už ví. Světlo opravit nešlo a už se prý ani nevyrábí. Chtěli jsme vrátit peníze, ale prý peníze nevrací a musíme si vybrat jiné. Pak nám řekli že ještě nemají dobropis. Chci se tedy zeptat, zda by mi někdo poradil, zda máme nárok na vrácení peněz a pokud ano, tak zda musíme počkat až jim dají dobropis, či už je to jejich záležitost a vyřídí si to dále mezi sebou. Děkuji moc za odpověď
Máte 100% nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Už po prvních 30 dnech, co reklamaci nevyřídili jste toto mohla pořžadovat. Nyní bez otálení toto požadujte. Pokud nelze vyřešit osobně, pošlete doporučenně a požádejte je s důkazy.
Nevyřízení reklamace do 30 dnů naštěstí podléha řešení ČOI, tj. můžete o součinnost požádat je a klidně jim tímto pohrozte v obchodě.
Také se mi to stalo. Jenomže já tam jela osobně jeden den po uplynutí zákonné lhůty a na žádné jejich vysvětlování jsem nereagovala a trvala na okamžitém vrácení peněz. Trvalo to hodinu, než se mezi sebou dohodli a chodil za mnou jeden po druhém a snažil se mi něco vysvětlovat. Byla jsem neoblomná, peníze mi vrátili. Je to Vaše PRÁVO. Ale jestli vycítí, že se necháte zmanipulovat, tak s Vámi vymetou. Vy nemáte co čekat na žádný dobropis, to je jejich věc, že na to zapoměli. Už kdyby mi tohle řekli poprvé, tak bych to určitě neakceptovala.
Pokud Vás obchodník neinformuje do 30 dnů od data přijetí reklamace, můžeteodstoupit od smlouvy a požadovat navrácení kupní ceny plus prokázané vlastní náklady - voz § 19 Zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 ( jmhad@ seznam.cz)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.