Nejste přihlášen/a.
Zdravím srdečně. Jelikož jsem zde mnohokrát četla v různých otázkách, jaká má být v bytě vlhkost vzduchu, tak jsem si také koupila teploměr s vlhkoměrem. No, moc jsem nevěřila, že to bude fungovat, ale světe div se, ručička se opravdu posouvala a zastavila se na čísle 70. Jenomže teď nevím. Je to dobře, nebo špatně? Až do této chvíle jsem byla přesvědčena, že tady je moc suchý vzduch. Předem děkuji za vysvětlení.
70 je moc -
ještě je třeba (pokud to jde ) seřídit vlhkoměr , já to dělám podle návodu - zabalit vlhkoměr do mokrého ručníku na 5 minut a po rozbalení nastavit (ze zadu je šroubek na štelování ) na 100 % ,
ted mám v bytě 32 , na druhém 34 % vlhkosti .
doplněno 17.03.15 20:08:Ideál je 40 - 50 %
doplněno 17.03.15 20:48:hm - a co plíseň
doplněno 17.03.15 21:04:hm - seřiďte si vlhkoměr
Podle mě je 70 tak akorát. Kdysi jsem někde četl, že 60-80 je pro člověka fajn, pod 40 už je tak sucho, že mají lidi potíže. Teď tu mám 60.
Venku bylo dneska ráno asi 80, v době největšího tepla kolem 40, teď asi 70.
doplněno 17.03.15 20:51:@layborr: Plíseň? Žádná tu není a nikdy nebyla.
doplněno 17.03.15 20:59:Hehe, ale pobavilo a překvapilo mne, když jsem si pořídil reprobedny a v provozních podmínkách byla uvedena vlhkost 45-85 %. Že by si výrobce přál, aby mi repráky brzy zplesnivěly? Asi ne. Plíseň se, podle mne, objeví až při srážení vody na něčem studeném a to pak klidně i v prostředí jinak mnohem sušším. Když není něco vysloveně studené, tak to i při 75-80 % vlhkosti snadno uschne/vyschne a plíseň se nekoná.
Taky bych se přikláněl k názoru, že 70% v bytě je moc. Jde určitě o individuální pocit, ale v tak vlhkém vzduchu je člověku pocitově i víc zima.
Já mám na vlhkoměru barevná pole. Oranžová 0-35 % sucho, světle zelená 35-40, tmavě zelená 40-60 ideal, 60-65 světle zelená, modrá 65-100 % vlhko. Teď mi ukazuje 43%. Tenhle vlhkoměr s teploměrem, jsem dostala asi před dvěma lety pod stromeček a nebyl úplně levný. Holkám jsem vloni koupila u tamanů kuchyňské hodiny se dvěma malými ciferníčky, teploměrem a vlhkoměrem, taky pod stromek. Ukazovaly stejně jako ten můj. A co je zajímavé, před třemi týdny, jsem koupila také u tamanů, za 40 kč malý vlhkoměr, jako srandu pro kamaráda a ten ukazoval taky úplně stejně.
Tak mockrát děkuji. Dostala jsem se k počítači až nyní. Tak se budu snažit odpovědět všem. Právě že já v bytě žádnou plíseň nemám a mám spíše pocit, že je tady hrozně suchý vzduch, i když mám hodně zelených květin. Plnou verandu. Teď už tři dny netopím, protože je tu vedro. Přes tu zasklenou verandu sem totiž jde slunce téměř celý den. Ten teploměr jsem také koupila u číňanů. Šla jsem koupit teploměr do foliáku a měli tam tenhle, tak jsem ho vzala a ten z pokoje dala do foliáku. Stál jenom padesát korun, tak nastavovat na něm nic nejde. Ale fakticky se ta ručička posunovala, s čímž jsem teda vůbec nepočítala, myslela jsem, že je to jenom nějaká ta čínská srandička. Takže podle mne má babka pravdu. Ale já mám také ve zvyku denně větrat okny dokořán a průvanem.
Schválně koupím ještě jeden, dám ho do koupelny, jestli bude ukazovat to samé. A ještě jeden do toho foliovníku, to už mne nezabije. Jsem fakticky zvědavá, jestli bude nějaký rozdíl.
70% zjevně ukazuje na problém. Pokud máte nový dům řádně postavený nad 60% se nedostanete ani omylem. Dtto panelák. Ideál je cca 50-55%.
Nojo Miramiro, ale jaký by to měl být problém? Jak by se měl projevovat? Dům je starý, ale takový bytelný a suchý. Nikdy jsem nikde neměla vlhkost, ani plíseň. Právě říkám, že mám spíše pocit suchosti vzduchu. Tím pádem jsem si myslela, že tady mám až příliš sucho a chtěla jsem to nějak změřit. Tak jsem koupila ten teploměr. No a teď se dozvídám, že tady je až moc vlhko, tak už nevím co si mám myslet, a jestli je to měření vůbec k něčemu dobré. Čím víc v něčem člověk štourá, tím víc je z toho tumpachovej...
Ra 252, a jak jste na to přišel? Kolem dokola vysvětluji, že tady žádnou plíseň NEMÁM a že mám pocit SUCHÉHO VZDUCHU. Někdy mám dojem, že jsou odpovědi úplně mimo mísu, jen aby se něco odpovědělo. Plastová okna sice mám, ale kdo je dnes nemá a já teda větrám hodně. Ale nestěžuji si vůbec na vlhkost v bytě.
Podle naměřené vlhkosti zjevně větráte málo, jako všichni.
Pocit suchého vzduchu je pocit. Něco vadí sliznici nosu, ústní dutiny, průdušek - nebo kde to cítíte.
Tělesně to necítím vůbec, ale jelikož si balím cigarety, nebot jsem kuřák a nechám tabák volně na tácku, tak ho musím druhý den navlhčit vodou, nebot do rána vyschne a je jak troud. Také květiny musím neustále zalévat. Prostě mám dojem, že je tady nepřiměřeně suchý vzduch. A to mám na verandě velkou nádrž s deštovou vodou na ty kytky. Tak já nevím, ale něco je na tom všem divné.
doplněno 19.03.15 19:56:A ten teploměr s měřičem vlhkosti zřejmě funguje, protože dneska bylo zase teplo, tak jsem byla na zahradě a celé odpoledna jsem měla otevřená okna. A v tuto chvíli jsem se schválně šla podívat co to ukazuje a je tam 50 a půl. Tudíž to ze sedmdesáti kleslo. Tak co je vlastně správné? Okna jsem zavřela v 18 hodin a venku už bylo chladno. Tak by sem měl právě vniknout vlhčí vzduch. Já mám pocit, že to je všechno nějak špatně vysvětlováno. Nebo jsem blbá já.
Teplota vzduchu: 5.1 °C
Relativní vlhkost: 44.8 %
Rosný bod: -5.9 °C
Atmosferický tlak: 99400 Pa
Aktuální stav vzduchu změřený v Chlumci nad C. v 20:05:09 hodin
doplněno 19.03.15 20:11:Během dne stanice udávala vlhkost 40%.
Venku je vlhkost 43%. Kde by se vzal vlhký vzduch. Ten se vevnitř ještě ohřeje a vlhkost dále klesne.
Ra, psala jsem, že jsem měla otevřená okna, tedy vlhko zvenku by mělo logicky vniknout do bytu okny. A když se venku ochladilo, tak to vypadá, že je vzduch vlhčí, než když svítí slunce. Asi tomu všemu nerozumím. Otázku jsem položila proto, že vůbec nevím jak se v bytě vlhkost vzduchu má správně projevovat. Jak se projevuje suchý vzduch, to vím a už se nebudu opakovat. Proto jsem si koupila ten měřič, abych zjistila, jak to u mne s tou vlhkostí je. A najednou jsem se od vás všech dozvěděla, že tady mám naopak až příliš vlhko a nemohu z nikoho vypáčit odpověď, jak se vlhkost v bytě má správně projevovat, abych ty příznaky případně našla. Ale i tak všem děkuji, asi mám nějaký divný baráček a nějak mi to tady funguje obráceně.
Já bych se spíše než na vlhkost v bytě zaměřil na ten vlhkoměr. Zkus ho dát do koupelny, když se koupeš nebo když sučíš hodně prádla. Počítám, že ručička půjde za roh. Nebylas štastnější, než sis ten krám koupila? jestli je vzadu nějakej šroubek, zkus s nim jemně otáčet a nastav si vlhkost, která tě nebude iritovat a zase budeš klidně spát
doplněno 20.03.15 08:29:Dej nám sem fotky toho zázraku, nejlépe pěkný ostrý detail zepředu i zezadu. (mám na mysli ten vlhkoměr)
Ahoj Hujere, máš naprostou pravdu. Ale schválně ten krám od číňanů dám do té koupelny a budu vidět. Ale jsem sama a koupelna je dost velká a když se sprchuji, tak moc páry nemám. Prádlo suším venku, někdy i v zimě, protože mám krytý altán a tam suším když prší, nebo v zimě. Tím pádem v koupelně suším opravdu málokdy. Ale mám doma kytky, které potřebují vyšší vzdušnou vlhost, jinak se jim nedaří a právě těm musím uměle vlhčit vzduch, jinak se jim kroutí listy.
Lybore, to je sice hezké, ale jak ho asi mám seřídit a podle čeho? Vzadu sice šroubeček je, ale čímpak se mám podle Vás řídit? Na kterou stranu mám kroutit?
doplněno 20.03.15 11:03:Tak pardon, znova jsem si přečetla jak to děláte Vy. Teploměr už je v ručníku a čekám... Pak dám vědět, jak to bude fungovat.
doplněno 20.03.15 11:23:Tak tím šroubečkem vůbec nejde pootočit, je to na nějaké pružince. Asi máte nějaký lepší než já. Když jsem ho vybalila z ručníku, ručička byla na 95, teď už zase stoupá nahoru. Já už to nechám plavat.
Na kterou stranu poznáte - nastavit na 100 % , příště raději čínu nebrat , tak uvažuji že jsem také dlouho neseřizoval ,
Nojó, Vy máte nějaké extra měřidla. To já nemám. Mám to co je na mé fotce. Je to evidentně nějaký šunt, ale reaguje to, ale na co to reaguje ve skutečnosti, to ovšem nevím...
Nejste plachtař, nemusíte to znát. S vlhkostí vzduchu je to tak. Množství vody rozpuštěné ve vzduchu v gramech na kilogram se nazývá absolutní vlhkost. Tu ovšem běžný vlhkoměr neměří a běžného člověka ani nezajímá.
Toho zajímá "vlhkost relativní". To je poměr toho, kolik vody ve vzduchu je a kolik by mohle být při dané teplotě maximálně. Relativní vlhkost se udává v procentech a měří ji běžné vlhkoměry. Maximální množství vody rozpuštěné ve vzduchu závisí na teplotě. Za mrazu se ve vzduchu nerozpustí skoro žádná.
Znamená to tedy, že stejný vzduch při změně teploty bude mít různou relativní vlhkost. Zahřátím bude klesat, ochlazením stoupat.
Například vzduch s obsahem 11,3 g vody na kg vzduchu bude mít relativní vlhkost
při:
15,6 °C: 100%
18°C: 80%
21°C: 70%
25°C: 55%
Tedy vzduch, který má při 21°C relativní vlhkost 70% bude mít při 15,6°C vlhkost 100% a tedy třeba zeď s touto (nebo nižší) teplotou se bude rosit a plesnivět.
A tedy pokud si z venku pustíte mlhu o teplotě 15°C a zahřelete na 21°C, vlhkost si nad 70% nezvýšíte.
Aha, tak děkuji za podrobné vysvětlení a přijde mi to konečně trochu logické. A podle toho co píšete, tak se nejvíc strefil Hujer. Než jsem si tu "blbost" koupila, nijak jsem nic neřešila, protože zdi jsou naprosto suché a problém s plísněmi nemám.
Podle mě ten vlhkoměr ukazuje celkem dobře a nijak bych s ním nekroutil. Když v ručníku ukázal 95 %, tak se skoro trefil. 5 % sem, 5 % tam, na tom nesejde. Ale jestli máte doma kolem 30 %, nebo kolem 70 %, to ukáže. Takže není, co řešit, nanejvýš si můžete pamatovat, že ukazuje trošku míň (aspoň při vysokých vlhkostech, při nízkých může mít chybu jinou).
Vlhkost ve vašem bytě a její změny jsou běžné a fyziologicky vhodné. Pocity řešte u lékaře a tabák uchovávejte v klimaboxu na to určeném !
Moulo, Moulo, k lékaři s vaším svolením nepůjdu, dokáži si to v hlavně srovnat sama. To bych tam kvůli všelijakým pocitům musela být "vařená - pečená". Třeba zrovna kvůli Vaší odpovědi mám také divný pocit ale nebojte, já to zvládnu bez úhony, jako velká holka. Ale po tom klimaboxu se poohlédnu, i když mám na tabák specielní krabici vlastnoručně vyrobenou s důmyslným větráním a velice účinnou. Jenomže se mi někdy stane, že nechám tabák volně na tácku a ten mi do druhého dne vyschne. Kdybych ho vrátila do té mé krabice, nevyschl by. Už jsem to psala.
víte co je plynoucí z této diskuze? to jak jsou mnozí nakupující najivní. myslí si že kdy si koupí za pětikorunu šroubovák že něco vydrží a nebo za dvacetikorunu vlhkoměr, že to co bude ukazovat je reálné. Podobně je to s meteostaniemi, pokud jde cena dolů ukazují celkem nesprávné údaje. Ba dokonce i dražší přístoje moho být naprosto špatné.
Ra, já si to myslím také. Po vašem vysvětlení to fakt sleduji a dnes jsem měla zase celý den otevřená okna, vlhkoměr v tuto chvíli ukazuje 50,03. takže je to podle mého vnímání v pohodě. Já už netopím, protože mám v baráčku fakt teplo. Schválně jsem měřila tlouštku zdí a je to 70 cm. A verandu, která byla přistavěna až následovně a nemá tu samou tlouštku zdí, jsem nechala zateplit polystyrenem ihned, jak jsem ten baráček koupila. Všichni nadávají na staré baráky, ale já jsem spokojená. Musela jsem teda do něj nějaké peníze "vrazit", ale nestěžuji si. Ani náhodou bych nechtěla ten novodobý stavěný "na klíč". Zrovna před týdnem se do takového stěhovala jedna známá, baráček jako dlaň, sice je to takové nové, ale nemáte pocit něčeho stabilního. nevím jak bych to vyjádřila. Taková hezká krabička na pohled. Ale co se bude dít za pět let, to nechci vidět, natož za osmdesát a více let.
Miro, já zase až tak naivní nejsem, prostě jsem šla koupit obyčejný teploměr do foliáku a tenhle tam byl také. Tak jsem si vzpoměla na diskuze na poradně a koupila ho spíše ze zvědavosti, jestli bude vůbec něco ukazovat. Nakonec jsem celkem spokojená, nebot v mém životě to vůbec nic nezměnilo a stálo mne to jenom padesát korun. To bych byla daleko naštvanější, kdybych koupila nějaký měřič třeba za tři stovky, a nakonec zjistila, že ukazuje to samé co tento a přitom bych byla ve stejné situaci a ve stejné diskuzi. Takže je vše OK, já mám vlhkoměr, teď je na něm 50,03 protože jsem měla zase celý den otevřená okna a já se z něho nakonec raduji. Ra mi to vysvětlil a já jsem spokojená.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.