Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Trvaly pobyt na urade

Od: jenn* odpovědí: 13 změna:
Dobrý den. Pokud mám správné informace, když se přestěhujete a musíte ukončit trvalý pobyt, zůstane vám na úřadě města toho posledního vašeho bydliště.? A má otázka zní, jestli lze převést trvalý pobyt z úřadu toho jednoho města převést na úřad města jiného? (např. mám trvalý pobyt na úřadě v brně, nyní bydlím v praze a potřeboval bych i ten trvalý pobyt v praze kvůli vyzvedávaní zásilek a vyřizování všeho možného- úřad práce atd.atd. ale nemám jej kde nahlasit. Snad je to srozumitelné. :D ) děkuji za jakoukoli odpověď nebo radu.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pohanka*

1x

Pokud budete bydlet stále na stejném místě a budete chodit na jednu nejbližší poštu, tak si zde můžete zřídit tzv. odnášku, která je zdarma, anebo si zřídit poštovní schránku - box, který je placený.

Pro Vás to bude znamenat, že se budete v pravidelných intervalech chodit ptát na přepážku, nebo nahlédnete do boxu. Běžná pošta nebude problém.

Problém je trochu s dopisy se zeleným pruhem, /úřední dopisy od exekutorů/, musel byste všude při zadávání doručovací adresy napsat tyto údaje, aby odesílatel správně napsal adresní stranu. U některých dopisů si úředník totiž na obálku přímo napíše - odnáška vyloučena.

Takže záleží, jestli máte co do činění s dluhy. Potom ten městský úřad ano, ale důležitou poštu Vám nepřeberou, vezmou od pošty jenom výzvu a Vy se stejně na MÚ musíte chodit ptát v pravidelných intervalech.

Jinak jsou i dopisy s krátkou úložní lhůtou, nebo s poznámkou Neukládat. Takže ty se buďto dají ten den do příslušné poštovní schránky, a pokud není, vrací se druhý den zpět odesílateli.

Nedostane se k Vám tudíž nějaká důležitá věc, a nemůžete potom argumentovat, že jste to nevěděl. Je to potom vaše chyba. Tak to prostě chodí.

jenn*
Děkuju pohanko. Mě jde o to, že si momentálně nemám kam dát trvalý pobyt. Mám jej na úřadě v místě mého bývalého bydliště. No a všechny záležitostí se řeší v místě trvalého pobytu. Já ale potřebuju ty věci řešit v místě, kde se nacházím a ne neustále jezdit přes půl republiky. Už vůbec ne v pravidelných intervalech.

 

ben®

0x

Dobrý den, se změnou trvalého pobytu je spojena i výměna OP. Obecně - radnice nejsou z občanů hlášených na úřadě nadšené. Předpokládám, že žádný převod z jedné radnice na druhou není možný. Řešte to jako spousta jiných občanů sdělováním trvalého pobytu a zároveň nahlášením jiné zasílací adresy (tam, kde skutečně jste a můžete přebírat poštu). Zdravím!

doplněno 22.02.15 09:37:

jenn - uděláte to, co Vám zde radíme. Přijdete na úřad, řeknete jim trvalý pobyt a tu doručovací adresu. Není to tak složité.

doplněno 22.02.15 09:50:

jenn - není pravda, že se vše musí řešit v místě trvalého pobytu. Statisíce lidí bydlí jinde, než mají trvalý pobyt a řešit to umí. Dříve byl i pobyt přechodný a tak to bylo podobné.

A existuje i pošta, telefon nebo internet.

doplněno 02.10.15 15:16:

jarin - špatně zde čtete. Do OP se nic nezapisuje, ale (tuším) do 30ti dnů od vyřízení trvalého pobytu (i když je na radnici) si musíte zažádat o nový OP, kde to bude zapsáno.

Měla by Vás o tom poučit i ta úřednice, kde si vyřizujete trvalý pobyt.

 

uska*

0x

Když se přihlásíte k trvalému pobytu někde jinde, automaticky se vám ručí pobyt předchozí. Tohle je u normálního bydlení v bytě, domku atd., jak to funguje mezi radnicemi netuším. Bydlíte-li v Praze a máte nájemní smlouvu, tak se přihlásíte na tuto nájemní smlouvu, dřívější pobyt se vám zruší automaticky.

 

jenn*

0x
Právě že nemám nájemní smlouvu. Jsem vlastně bezdomovec. Bydlím u známého, ale tam si nemůžu nahlásit trvalý pobyt. Co můžu udělat pro to, abych mohl veškeré záležitostí vyřizovat ve městě, ve kterém se nacházím teď a ne v tom, ve kterém jsem bydlel dřív?
danys*

najděte si bydlení, kde si budete moct udělat trvalý pobyt a máte po problému! Ale to by měl exekutor a další složky moc snadnou práci že? Možná jste vyjímka, ale moc slušných lidí s pobytem na úřadě neznám!

Jinak si zřiďte datovou schránku a tu všem subjektům sdělte.

ertl
Ty jsi tak chytry... nebo jsi jasnovidec? Uprimne: lidi jako ty nesnasim.
pohanka*

Je adresa trvalého pobytu a potom je doručovací adresa, která se liší.. Pokud si všude nahlásíte, že chcete poštu zasílat na doručovací adresu, ale ne adresu trvalého pobytu, na všechny možné známé, úřady atd, tak by to mělo fungovat. U známého je potřeba si pořídit zvláštní poštovní schránku, označenou Vaším jménem, nebo přidat svoje jméno na jeho schránku.

Já jsem nyní též na ÚP, na trvalém bydlišti se moc nezdržuji, jsem více u přítele, tak jsem na ÚP při registraci uvedla adresu přítele a všechna pošta mě chodí k němu domů. Jistě se takto dá požádat všechny ostatní - zdravotní pojištovna, a jiné pojištovny kde máte účty a pojistky, telefony - vyúčtování.

doplněno 22.02.15 09:56:

Datová schránka je také řešení. Ale pozor, je nezrušitelná, již ji budete mít do konce života. Pokud se nic nezmění.

iz*

Datová schránka by podle mne byla nejlepším řešením.

Fyzické osoby mohou datovou schránku /....

Jenom právnické osoby nemohou datovou schránku zrušit.

 


0x

Ne. Trvalé bydlište na městský úřad si nahlásit nemůžete. Právně vzato trvalé bydliště teď nemáte a adresa úřadu je jen takový náhradní údaj. Nejlepší způsob je samozřejmě mít trvalé bydliště tam, kde skutečně bydlíte.

 

nikdo*

0x

Všechno potřebné najdete v tomto souboru:

www.szrcr.cz/uplo/...

Jen malá výčitka: stačilo zadat do googlu heslo "doručovací adresa"a je to hned první odkaz.

macek7411*

"Trvalý bydliště na úřadě" - "bezdomovecké trvalé bydliště"

V poslední době se čím dál víc setkáváme s případy, kdy má osoba bydliště na obecním (městském) úřadě, což vyvolává často pochybnosti o ekonomické situaci této osoby, přičemž v mnoha případech jsou tyto pochybnosti oprávněné. Nicméně trvalý pobyt (nesprávně trvalé bydliště) na úřadě může vzniknout také bez souvislosti s dluhovou pastí dnešní doby. Tak např. to bude situace nově narozeného dítě, u nějž není známa adresa trvalého pobytu matky nebo demolice objektu, kde bylo trvalé bydliště umístěno.

Běžnější variantou vzniku trvalého bydliště v místě ohlašovny (obecní úřad) je situace dle § 12 zákona o evidenci obyvatel, a to, že ohlašovna trvalý pobyt (TP) zruší, jestliže:

trvalý pobyt byl zapsán na základě nepravdivých skutečností
právní titul k užívání nemovitosti zanikl a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.

Správní řízení o zrušení trvalého pobytu je pak nejčastěji zahajováno na návrh vlastníka nemovitosti.

Mít TP na úřadě ("bezdomovecký trvalý pobyt") pak přináší určité výhody i nevýhody. Předně na první pohled tato skutečnost není znát, nebot se jedná o standardní adresu, bez uvedení, že se jedná o městský úřad apod. Jak už bylo naznačeno, je tato cesta často volena z důvodu obavy před možnou exekucí (movitých věcí), ale důvodů tu může být více.

Nevýhodou je pak doručování úředních písemností, nicméně i to lze vyřešit sdělením kontaktní adresy pro doručování. V podstatě je tedy jedinou nevýhodou negativní společenský statut s tím spojený a větší administrativní zátěž pro občana.

 

jarin*

0x

Dobrý den a zapisuje se tento trvalý pobyt na úřadě do občanského průkazu? Jde mi o to, že mám v OP adresu dřívějšího bydliště a nyní jsem z důvodu odhlášení mého trvalého pobytu z bytu prtnerky hlášený na obecním úřadě. A nevím zda při změně trvalého pobytu do jiného bytu budu potřebovat nový OP s adresou na úřadě, což mi příjde jako zbytečnost? Ale ten předchozí pobyt u partnerky je vlastně už neplatný, tak nevím Děkuji za odpověď.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]