Nejste přihlášen/a.
Proč zkrachovala firma TONA? Když se to ještě dělalo u nás, kvalita byla hodně dobrá, proč to tedy zavřeli a dnes to vyrábí někde v Číně?
Protože by se po Plyšáku muselo přestat krást, utáhnout si opasky a dělat od rana do večera za málo, abychom zachránili zastaralé státní firmy a dohnali všeobecné zaostávání. Místo aby, se investovalo do inovací, řemeslnosti a tvůrčích schopností a pár let jsme jezdili ve starých autech se starou elektronikou a ošoupaným kancelářským nábytkem, tak se stavěly opulentní banky, úřady, markety pné bbarevných jogurtů a komerčního šrotu. Takže jsme prožrali budoucnost a dnes jsme jen trh pro cizích výrobky a zdroj pracovní síly. Postupně se stáváme rukojmí a nájemníci ve vlastní zemi a poddaní oligarchů a nadnárodních monopolů.
Dobře nám tak, jsme ovce.
doplněno 11.01.15 13:43:Miramira: přece jsem psal, že by se muselo přestat krást. Místo toho se kradlo daleko více a ve velkém než dříve. Klausovci otevřeli dokořán a zhasli.
doplněno 11.01.15 13:52:Tonu získal anglický Stanley. A ocel museli stejně kupovat jinde páč Poldovka byla zlikvidovaná.
Tona dělala výborné ořechy, ráčny byly ale zoufalství. V dílně mám dost nářadí od Tony, svého času jsem je i prodával. Před časem jsem si koupil dvě sady ATX "golovek" a to je naprosto super, stalo něco přes tisicovku. O Vánocích jsem viděl v akci v Globusu podobnou sadu za 1000,-. Ti není co řešit. Od Tony stojí podobné sady cca 3x tolik.
pardon, zde se musím ohradit. A není to také trošku tak, že nás (naše podniky) naše vlády prodaly za hranice, resp. to co zbylo z rozkradení po privatizaci.
Co už... zachovali se jako běžný standartní čech..
Pokud chci kvalitní nářadí beru pouze Wurth..cokoli vedle byl přešlap, na radu okolí bude zkoušena makita...
Ale akkučka bosch s Li-xxx články drží déle než dva roky včetně batt, denně několik hodin používání...
Přepínání převodovky etc...
Tože jsou u nás s velké části lidi vysranci a prodalico mohli je věc druhá...
Můžeme jen marně doufat že se najde někdo jako bata...
Nicméně když čtu co o úplatcích v rámci žlutých vlaků absolvoval a psal Jančura tak dost pochybuju...
A to že u nás někdo koupí klíč za 100 ptž za 300 je moc drahý a pak se vzteká jak prd vydrží..nechápu.
Pračky kdysi stály +/- 15 tis a výplata nebyla u některých ani to...
Dnes to lze koupit už za cca 3900czk každý kupuje ale pak se vzteká špatně to pere, málo vydržela...
Tak nějak o tomhle to celé je...jinak já z číny kupuju kvalitní kusy..jde jen o to kde co a u koho koupíte...
obvykle to bylo tak, že přišla "vinikající" privatizace, kdy podnik někdo koupil obvykle zahraniční investor v daném oboru a měl za smluvní povinnost udržet běh podniku jen několik málo let. Po uplynutí doby byl tento podnik zavřen obvykle s odůvodněním nerentability. Tak se u nás podniky zavřely a zahraničním investorům zanikla konkurence. Jde i o cenu zboží, kde lidé často nekupují podle kvality a vezmou kdejaký šunt z čínyco moc nevydrží, a dražší zboží se moc neprodává. Dnes má čína prim, kdy jsou schopni vyrábět za bezkonkurenční ceny a na kvalitu se moc nehledí. To naše české firmy moc neuměly.
Možná v tom byl i záměr původního majitele - než složitě firmu transformovat a obnovovat technologie, dosti investovat, aby se udržela na trhu je lepší ji prostě prodat a rychle zbohatnout.
Netvrdím, že to tak bylo jak píšu, ale jsou to obvyklé scénáře.
doplněno 11.01.15 12:39:pokud se jedná o nábytek, velkou konkurencí je i poslko, kde se snaží maximálně dodávat na český trh.
No jo miro, ale podívej se na ty ceny značky TONA! Vždyt i přes to, že se to vyrábí v číně, tak to stojí velký prachy!
aha... no tak jestli je výroba v Číně, tak proč to nazývat hned krachem. Vy snad nežijete v globalizované společnosti? Půlka věcí na škodovky se nevyrábí u nás. Myslím si, že (bez urážky) nejste moc v obraze.
doplněno 11.01.15 12:51:pardon, ale dnes je vše soukromé (ev. vyjmečně státní), takže je to věc majitele resp. představenstava a akcionářů dané firmy, jak s ní budou nakládat. Obyčejný občan na fungování soukromého subjektu nemůže mít vliv. Kdybyste měl firmu asi byste neočekával, že Vám někdo bude radit či připomínkovat, jak s ní máte nakládat. Chápete.
Jak už jsem psal, byly kvalitní, nedávno jsem povoloval matici, plochý klíč se mi však docela omačkal. Výroba se přesunula do Číny, protože prý neměli odbyt. Takže pro mě to je "krach". Avšak nevím tedy, jak jsou na tom s odbytem teď, když ceny mají stejně vysoké jako měli když se to dělalo u nás.
moc výrobků dnešního globalizovaného kapitalizovaného světa se nevyrábí tak, aby dlouho vydržely. Jde o spotřební trh, tak to prostě je. Doma máme "gola" sady ještě předrevoluční a jsou téměř nezničitelné.
doplněno 11.01.15 13:00:to milan23: jo jo, je to jak píšete. Někdy jsou tyto výrobky jakoby z "bláta".
Nezničitelné možná jsou, pokud se nepoužívají. Jinak se opotřebovávají stejě jako cokoliv jiného. A jedna rada: nekupujte to nejlevnější, kupte nářadí cenově odpovídající původní ceně staré goly. Kvalita bude minimálně stejná.
Není to tak trochu nesmysl - koupit firmu, abych ji pak nechal zkrachovat? Pokud by ta firma měla nějaký potenciál, tak je přece hloupost ji zavírat, když už je moje. Jestli ono to nakonec nebyla tak trochu pravda, že se ve výsledku ukázala jako nerentabilní a že to v podstatě tím pádem původně ani žádná konkurence nebyla.
Jirko, to Vám nikdo přesně nesdělí, jen se můžeme dohadovat a vymýšlet spekulace.
Já se domnívám, že nastačila konkurenci. Spousu firem v privatizaci postupně získali ředitelé podobných firem, páč měli přehled a možnosti. Proč by pak nechali krachnou svoji firmu? Jedině že neuměli vládnout své firmě, což s mnohým stává.
Je to ekonomika a boj.
Pokud je to tak vynikající výrobek, proč si nezaloží podobnou firmu ti, co tomu rozumí?
Proč lidi koupí hlavně levné věci a v akci, pak se kvalitní výrobek nemůže dostat ne cenu levného...
Toto je současná oficiální prezentace:
TONA byla založena v roce 1892, původně jako slévárna železa. Postupně byla zaváděna výroba všech druhů utahovacích klíčů – otevřených, zavřených, nástrčných, zástrčných, šroubových a hasáků. Do výrobního programu patřily též komplety s tehdejším označením „Gola“. Úspěšně byl také dokončen vývoj a zahájena výroba momentových klíčů.
Roku 1992 se v rámci privatizace, stal podnik součástí americké korporace THE STANLEY WORKS a tím získal nejen pevné finanční zázemí, ale i možnost rozšíření výrobního a obchodního sortimentu o ruční nářadí této renomované značky. V následujících letech se pravidelně zaváděly nové výrobky do výroby, zejména s ohledem na potřeby mechaniků, kteří využívají nářadí TONA jak pro profesionální účely v autoservisech či průmyslu, tak pro práci v domácích dílnách.
Roku 2006 realizovala společnost THE STANLEY WORKS akvizici francouzské firmy FACOM – významného evropského výrobce nářadí pro autoservisy a letecký průmysl – s využitím jejích zkušeností pak došlo k postupnému rozšíření nabídky o nářadí specifické pro autoservisy.
V roce 2010 se uskutečnilo spojení se společností BLACK & DECKER, čímž vznikl největší světový dodavatel ručního i elektrického nářadí – STANLEY BLACK & DECKER a současně došlo k vnitřnímu rozdělení firmy na části podle zaměření zákazníků. TONA se stala součástí divize IAR, zaměřené na dodávky nářadí pro autoservisy a průmysl a také celosvětového projektu EXPERT, v jehož rámci probíhá transformace a modernizace nabídky pod novou značkou – TONA EXPERT.
PROČ SI VŠICHNI KUPUJEME NEJLEVNĚŠÍ VĚCI?
PROČ SI NEKUPUJEME KVALITNÍ ČESKÉ VÝROBKY?
PROČ SE VŠICHNI DIVÍME, ŽE SE TU ZAVÍRÁ VÝROBA, KDYŽ SI VÝROBKY OD ODMÁCÍCH VÝROBCŮ NEKUPUJEME?
Prosím odpovězte si všichni na tyto otázky a pak se zeptejte proč jste zavřeli například výrobu v Tona Pečky. Tento výrobní podnik byl naddimenzovaný pro celou východní Evropu bez jakýchkoliv investic před revolucí a snahou firmy Stanley na oživení a naplnění výroby. Bohužel český člověk si rád ušetří a koupí čínský nebo taiwanský klíč a pak se diví že zavřeli domácí výrobu ...
Dnes se Tona Expert výrobky vyrábějí v Evropě (chápej Francie a Itálie) tedy ve stejných fabrikách kde se vyrábí FACOM, USAG, MAC TOOLS, PROTO a jsou určeny pro používání ve výrobě, zudíž Vám v železářství prodají raději sadu kde je sada za cenu výkupu starého železa. (Sada 100 ks nářadí za 1000Kč = 10 Kč za kus; z toho je samozřejmě polovina nepotřebných bitů )
Závěrem, kvalita klíčů, ráčen, ořechů je pořád dost dobrá, ne-li lepší než před 20 lety a používáme je ve výrobě.
Konce firmy Tona je sice škoda, ale už to nebyl český výrobce, pouze něco málo vyráběl v Čechách.
Není pravdou, že Tona před rokem 89 byla bez investic - investovala, jenže nějaký pííííp přišel na to, že ji prodá. Takže ji prodal (úmyslně?) do cizích (zahraničních) rukou a tím nastartoval její konec. Konečně - není to konec jediné, před rokem 89 prosperujícící, firmy. Privatizační klasika - prodáme to do zahraničí, klidně "za hubičku", hlavně že jsme to prodali a už to není státní. Že to zahraniční vlastník, většinou konkurenční firma, koupila jen proto, aby to po čase prohlásila za nerentabilní, zbavila se tím konkurence a zavřela to, to už svedeme na trh.
Zvláštní je, že tady sám píšete, že výrobky Tona Expert se dnes vyrábějí ve Francii a v Itálii - takže byla to nerentabilní výroba a nebo bylo jen potřeba ji vycucat a zbavit se jí?
Jinak, co mne se týká, já jsem patriot. Nářadím Tona, Narex, Pilana a další firmy mám ještě z dob socialismu vybavenou skoro celou dílnu. Čas od času něco málo ale stejně dokupuju - ne proto, že by se to "socialistické" nářadí porouchalo, ale protože zastávám teorii, že "nářadí není nikdy dost". Ale při koupi koukám nejen na kvalitu a cenu, ale taky komu dávám své peníze. A proč bych měl kupovat dnes třeba značku Tona, když vlastník je zahraniční (takže nepodpořím českého výrobce, ale namastí si na tom kapsu někdo cizí) a de facto stejnou (nebo přesněji mnou požadovanou) kvalitu mi nabídne kdokoli a ještě za lepší peníz. Takže je mi pak celkem jedno, jestli dám vydělat nějakému čínskému výrobci.
A netajím se s tím, že firmám, které koupili nějakou, původně českou firmu, firmu a zlikvidovali ji (jako třeba v případě Tony firmy Black Decker a Stanley) se už ze zásady a z principu vyhýbám, tzn. že si od nich nic nekoupím, i kdyby jejich zboží bylo zlaté.
Jen tak na okraj, znáte někdo nějako firmu, (at to byl státní podnik, akciovka a různě přejmenovaná firma) , která před rokem 1989 byla ztrátová, prodělačná, neplnila plán?
Já pamatuji Textil státní podnik, který neměl roční plnění, tak se dohodl s Oděvy státní podnik a prodával několik měsíců rifle (to byl podpůlták), texasky a podobné oděvy, aby se plán splnil.
To že po roce 1989 mnoho firem zkrachovalo je správné, páč vyráběli, prodávali, hospodařili špatně neekonomicky.
Pokud by nějaký podnik byl opravdu tak dobrý, tak proč ty výrobky nikdo neprodával, nevyráběl dál. Páč jak píše někdo nademnou, ekonomika je neúprosná.
Nezlobte se, ale to je dost primitivní pohled. Já jako bývalý distributor vím, jak to chodí. Tona vyráběla extra kvalitní ořechy-kované do tvarů za tepla. I kdyby Tona měla sebekvalitnější výrobky, tak je těžké konkurovat zahraničním nářaďovým korporacím, které dávají distributorům za prodej jejich výrobků velmi zajímavé "bonusy" Kapitalismus dnešní, jak ho známe není v žádném případě stejná příležitost pro všechny, v podstatě to všechno jde k monopolům-velkým korporacím. Takže monopol.
Pak tu máme výrobce převážně z číny, kterým také nelze samozřejmě konkurovat. Protože český zaměstnanec stojí více než čínský.
Bohužel, ti, co si myslí, že firma Tona zkrachovala prostě jen tak z "ničeho nic" protože přestal být zájem nejsou schopni opravdového myšlení. Kdyby Američani chtěli-Black and Decker, co vlastnil Tonu, zachovat naši Tonu, tak by to nebyl vůůůbec problém, stačilo nasměrovat výrobky z Tony klidně na jiné trhy, které má Black Decker pokryty. Ona by stačila i pomoc některého z manažerů od Black Deckera, protože Američané, pokud chtějí, tak prosadí svůj výrobek všude.
A bůh ví, jak to tam v Toně naši kamarádi amíci vlastně vedli, že prý údajně klesnul zájem kvůli krizi? To už ale nezjistíme, faktem je, že Black Decker disponuje ohromnými prostředky i trhem, kde by se Tona prodávala.
Já jako bývalý distributor jsem se setkával s tím, že se lidé hodně ptali, kde je ta Tona, jenomže to už byla ta doba, kdy údajně už Tona nemohla moc vyrábět protože "neměla zakázky"
Komunismus=kapitalismus=vláda monopolů a obrovských koncernů
Bohužel jak jsem psal lidi jsou primitivní a nechají si vypláchnout mozek kde jakýma směšnýma informacema
Nevím o co se tady dohadujete-asi jste zapoměli kde bohižel čtvrt století po slavné tzv.Sametové revoluci žijeme...A na to co VŠE tady ůmyslně zkrachovalo rozkradlo se zničilo atd atd...Tak proč by tzv.nezkrachovala taková menší firma jako byla KVALITNÍ Tona když mohla zkrachovat Tatra ČKD Vagonka Studénka sklárny nejen v Lenoře zemědělství atd atd...A až lehne na hadr škodovka v Boleslavi tak se třetina prodaného kdysi světoznámého národa ta co má ještě vůbec práci půjde pást...Kde že jsou ty slibované lepší zítřky?...Tak lidé bděte než se z toho-ůplně-po...e a ahoj v lepších časech...Kdy že to ale bude to nikdo dnes už neví...Čundras
Raz o tom bola reportáž,Tona šla kvalitou dole a tak jej klesal odbyt,kto to zapričinil si domyslite sami,tak asi iná možnost neostala ak chcel niekto zachránit aspoň značku.
Ano, Tona šla kvalitou v posledních letech i výrobně v ČR dolů, avšak vinou Black Deckera, který diktoval od koho má Tona nakupovat ocel, samozřejmě nakupovala levnou ocel na výrobu, aby Black Decker měl větší zisky.
Předrevoluční Tony jsou super, jsou z kvalitní výchozí oceli a kované za tepla.
Nedávno mi odešla stará ráčna Tona, která mi vydržela "jen" 25. let. Pravda je, že jsem její smrt uspíšil
i tím, že jsem na ni občas nasadil trubku a rval jsem jak tygr.
Tak jsem pořídil novou (opět Tona) aniž bych tušil, že už se to nedělá u nás.
Má kratší ručku a aretaci ořechu a i tvarově je trošku jiná. Zoubky "řechtačky" nejsou tak jemně odstupňované,
jako byly u té staré. Stála necelých 600,- tak jsem sám zvědav, co to vydrží.
Ještě se na to podíváme trochu jinak!
Takže prý firma Tona neměla odbyt, Tona je součástí koncernu Black a Decker
Pak Tona "zkrachovala" kvůli malému odbytu
A dnes Firma Tona, co se vyrábí někde v zahraničí, tak směřuje na náš-český trh? A proč proboha to tedy nemohlo být obráceně-že by se Tona vyráběla u nás a směřovala na zahraniční trhy?
To nejsou spiklenecké teorie-to je jen o jednom-skoupit firmy, nasadit tam vlastní figurky, uměle snižovat výrobu, nebo jinak vyvádět z firmy peníze a pak vyhlásit bankrot. A tím se zbavit konkurence. Nebo ani se nemusí vlastnit ta firma stačí podplatit vedení, které firmu dovede ke konci a pak firmu koupit za pár kaček.
To nejsou spiklenecké teorie-to je jen o jednom-zkoupit firmy, nasadit tam vlastní figurky, uměle snižovat výrobu, nebo jinak vyvádět z firmy peníze a pak vyhlásit bankrot. A tím se zbavit konkurence
Koupím firmu, která je výborná, eknomicky se ji daří, vývoz jede OK, kvalitní výrobky...
vy byste jí zlikvidoval, nebo dále vyráběl a prodával?
Já kdybych měl uvažování jako Black and Decker, tak po pádu komunizmu v zemích střední a východní Evropy skoupím podniky, dovedu k bankrotu a postupně budu zavírat továrny i na západě Evropy(na západě později než na východě, protože západní Evropané se daleko více rvou o svá práva, o svá místa)
A až bych zlikvidoval(já-Black and Decker) co nejvíce ostatních výrobců, tak by mi stačila nakonec nějaká továrna někde v Indii, kde to budou pro mě vyrábět za pár kaček, s tím, že to budu prodávat s krásnou přirážkou.
A takto to taky v praxi funguje.
Ruku na srdce a už to tady zaznělo i obecně v diskusích. I ten západ na nás z vysoka se_e
doplněno 01.02.15 22:45:*komunista nejsem
*cinkali jsme klíčema s vidinou, že budeme rovnocenní partneři západní Evropy,
zatímco i po 25 letech máme čtvrtinové platy v porovnání s Německem, přičemž Čech rozhodně nepracuje 4 krát méně, jak by platově odpovídalo!
Takže s argumentem typu, že máme malé platy, protože tu byl komunismus neuspěje nikdo a pokud to někdo tvrdí, tak by ho měl každý normálně myslící člověk poslat do háje zeleného
Pane Jiří 74, pokud se chcete sám pochválit, tak se nemusíte skrývat za jiným jménem.
Já se taky někdy pochválím sám, když to jiný neudělá za mne.
Kvlaitní potraviny lze stále koupit, to že čech sežere slevový leták kauflandu s párky klidně i k obědu není chyba výrobce...
hangare, souhlasím,¨proč bych nevyráběl něco levného, když to zákazník požaduje. Proč nevyrábět párek za 30-50Kč, když to lidi koupí a chtějí to.
Pane milane a hangare, co je to za šílené odpovědi? Ta diskuse se tu točí okolo toho, že tu máme hrozně mizerné platy a vy tu začnete psát o něčem ve smyslu, že si lidé mohou připlatit za kvalitní jídlo. Někdo na to třeba má, ale rozhodně hodně lidí na to nemá, nehledě na špatnou dostupnost kvalitních potravin v mnoha místech ČR.
Znám paní, která žije sama se dvěma dětmi, těch pár tisíc alimetů ji nespasí. Náklady na děti jsou obecně velké, bydlení-nájmy drahé. Ukecala zamětnavatele, aby u něj mohla dělat na černo z důvodu, aby jí mohl měsíčně dávat více peněz.
Jděte za ni a vysvětlujte ji, že má kupovat kvalitní potraviny. Ono to není jen o párku, mnoho potravin stojí za bačkoru.
K čemu nám jsou banány a jiná exotická jídla, když se zhoršila výrazně kvalita našich základních surovin. Maso obecně je po roce 1990 velký hnus, mléko taky není co bývalo, pamatuji si, jak chutnala za komančů mrkev.
Jsme to co jíme a jíme pěkné hnusy, takže si můžeme koupit mobilů kolik chceme, ale dostáváme do našich těl hnusné jedy. Pamatuji si, jak chutnaly Tatranky nebo jiné sušenky za komančů. Podívejte se na složení dnešních sušenek, hnus.
O připlácení jsem nic neříkal...pokud člověk chce, lze solidní věci koupit za téměř identickou cenu...
Já znám stovky příběhů lidí co se dostali v nějakou formu nemilosti...
Jinak je to pořád o tom "kauflandu" pokud je člověk z města lenivec a jde do kaufu neb tam je vše po kupě, nemusí nic shánět, je tam teplo, moc se nneachodí a všude SVÍTÍ AKCE SLEVA NEJVÝHODNĚJI ...k tomu dotěrná hudba...
Já kupuju maso a podobně od dobrého řezníka, ano je to 10 min zacházení navíc ale mám vonavou kvalitu za cenu jak v kauflandu, ano ale kolik to mléko stálo vzhledem k platu...pokud chcete stále si můžete koupit solidní mléko, ale každý koupí tu nejlevnější břajdu...i tu mrkev koupím u zelináře, má ji trochu menší, víc špinavou a opět si zajdu 10 min navíc ale mám rajče co chutná jako rajče a ne vařená sklenice...
A sušenky, ano souhlasím, stačí si přečíst složení na obalu 10 let zpět...a co to znamená prostě tyto hnusné tyčinky xy let nekupuji, kupuji jen ty dobré, kdyby každý kdo je nespokojen už nekoupil firma bud krachne anebo změní složeí..
ALe v čr ne, najde se někdo jako kdo řekne xkrát jak hnusná ta tyčka je ale stejně si ji občas koupí, a akorát si pobrečí a zafňuká..a tak je to u nás se vším...úplně se vším...
Nevím zda jsem to tu již ale v polsku demonstrace při rušení hornických 13-14 platů a barborky došla do stádia kdy do nich cíleně šili gumovímy projektily...u nás sto lidí projde transparentem, a za týden podepíší novou smlouvu na horší podmínky...v polsku tito lidé třeba 3-4 dny z dolu nevijeli a bylo...
O tom to je celé...
ahoj hangare, určitě máš v některých věcech pravdu, ale každý člověk je v trochu jiné situaci. Nevím jakou prodává zeleninu ten tvůj zelinář, ale kvalita zeleniny šla v posledních letech taky dolů, jsem ročník 74, pamatuji moc dobře jak dříve chutnala zelenina, jak chutnalo maso. Mnoho malých obchodníků se zeleninou jsou jen překupníci, co nakupují jednou tam, podruhé jinde a kvalita hodně kolísá.
Ta ženská nemá už sílu jezdit autem, aby sháněla různé potraviny, ta musí pracovat, pak vyzvednout děti, uvařit jídlo, učit se s dětmi, vyprat prádlo, starat se o domácnost.
Není pravda, že solidní věc se dá koupit za identickou cenu, možná tak ve výprodeji. Aby třeba i ty blbé sušenky byly kvalitní, tak by sis musel dojít do nějaké zrdravé výživy a to nemyslím, aby byly vyrobeny z nějaké pohankové mouky, klidně pšeničné, ale bez těch hrozných přídavků.
Maso dříve chutnalo jinak, naši zemědělci, aby mohli konkurovat EU přistoupili na stený systém pěstování jako se to dělá v EU.
Tvůj způsob života chválím, ale nejsi v situaci jako je ta žena, co je sama s malými dětmi. A že takových je. Ale vůbec spoustu jiných lidí, co mají plat 14 000kč měsíčně.
Kdybychom chtěli mít vlastní podniky a založili je, třeba na výrobu strojírenství, tak by to stejně zanedlouho skoupil nějaký strojírenský kolos EU a zase nasadil nízké platy.
Jsi z oboru Elektro, podívej se jak skončilo ELTODO. Které koupili Francouzi a podívej se, jak si tam pracovníci pohoršili. To mohli dříve jezdit i vlsastními vozy, dnes jim šlapou na paty noví majitelé.
"...pokud je člověk z města lenivec a jde do kaufu neb tam je vše po kupě, nemusí nic shánět, je tam teplo, moc se neachodí..."
Tak mi to nedá a musím taky reagovat. Jsem z Prahy, takže z docela velkého města. Nepovažuju se za lenivce. Nepatřím mezi chudé a nevyhledávám nejlevnější výrobky, když to jde, vybírám výrobky (nejen potraviny) české, bez ohledu na ceny. V minulosti byla v okolí mého bydliště řada menších (ale i řekněme středních) obchodů. Tam jsem nakupoval potraviny. Jenže... napřed postavili Lídl cca 3 km daleko. Vzápětí zkrachovalo pár večerek a koloniálů. Pak přibyl Kaufland, vzdálený 2 km. Zkracovaly 2 střední samoobsluhy. Nakonec se objevil další Lídl, prakticky na dohled. Tržby malých bchodníků klesli pod udržitelnou mez. Výsledek je, že těch pár zbývajících českých obchodů obsadili Vitnamci (u kterých skoro nikdo nenakupuje a přesto náramně prosperují) takže pokud nechci chodit k Vitnamcům (a to rozhodně nechci, znám důvěrně zázemí jejich krámů) musím chca-nechca nakupovat v Lídlu, či Kauflandu. A nemá cenu ani jezdit do vedlejších čtvrtí, všude je to podobné. Nehledě na to, že tam díky přiblblým parkovacím zónám zaparkuju zase jen na parkovištích supermarketů. Pokud bych chtěl k řezníkovi o jakém se zmiňujete, nebylo by to 10 minut chůze, ale minimálně několik desítek minut jízdy autem. To si fakt dovolit nemůžu (projetou naftu nepočítám). Takže ano, výjimečně ještě lze koupit kvalitní potraviny (nebo jiné zboží), ale vyžaduje to zcela nepřiměřené úsilí, náklady a nervy. Jestli na to máte Vy čas, tak mi nezbývá, než Vám závidět.
Nabízí se otázka,proč vládnoucí Pražáci podporovali výprodej podniků do zahraničí.Proč se třeba prodal Prazdroj cizákům,když mohl zůstat český a ještě by přinesl zisk.Teď jdou všechny zisky z něho do ciziny.A my utřem hubu.Stejně tak Stock Plzeň.A spousta dalších v celé republice.
Měl jsem možnost mluvit s polákem který pracuje na klimazitačních zařízeních pro polské,české,německé a slovenské doly... člověk by nevěřil co se dá dozvědět...spousta zajimavých věcí...
A to je jedna z věci které absolutně nechápe a nejdou mu do hlavy, hlavně jak je možné že je tu xset tisíc lidí bez práce a přitom u v česku na dole pracuje přes 50% ext firem z polska, kupa ukrajinců a kd ví co další...absolutně to nechápe...
Vyloženě říkal, když chtějí sahat na platy i přes stále se zvedající ceny tak se prostě vyrazí stávkovat, říkal že stávkuje vše, od uředníků přes živnostníky etc...prostě nastane kolabs v městech a to se prý hodně rychle začnou dít věci k lepšímu, absolutně náš systém postoje nechápe a celkem se mí líbí jejich vtipy ohledně češi a německá armáda...
Ale jinak celkově jsme prý jako první práskači a hned poté úžasně šikovní na ruce...
doplněno 03.02.15 14:38:Však se to taky ukazuje v plné síle... 90% pracovních fleků, tedy těch nově vytvořených poslední 5-15 let jsou jen montovny typu TPCA s shimanem anebo velkosklady díky umístění republiky v evropě...
CO jsem se ještě od toho poláka dozvěděl bylo že tam na několika demonstracích i pár lidí zatřelil protože jich bylo na málo složek příliš moc...tady každej stáhne ocas a hotovo...
Jinak ten polský vtip zněl...
...a křičí čech, pozoor, němci jsou tady, už se ženou, a češi běží a už jsou schovaní ve sklepeních a domech , kolik jich je? chlap jen polohlesle, jen jeden ale taaakhle vzteklý...
Ale co už vzhledem k výhře voleb stran s hesly bude líp, či postaráme se..na tu máš dvě koblihy, je víc než jasné jak to tu bude fungovat...
jojo,ne nadarmo se říká-Češi jsou šaškové a klauni,co neumí držet při sobě.Umí jen lézt do zadku Němčourům,hlavně ti dnešní přihlouplí mladí.Vidí Němce a po.erou se.Nějaká národní hrdost,Masaryk,je jim cizí.Každý český trouba si hrabe na svém písečku a aby vstoupili do odborů,na to kašlou.A přitom v jednotě je síla.I ti Poláci si to uvědomují.Čech se bojí vstoupit do odborů a ani neusilují něco takového organizovat v mnoha zločinných firmách.A pak je vidět jak na tomhle foru brečí plno hlupáků,které v práci dřou z kůže a kteří nejsou ochotni ani zorganizovat založení odborů v práci.Češi jsou prostě ideální otrocká síla pro zahraniční firmy.Hrbí se a drží hubu a nejsou schopni organizovaného odporu a stávek.Vládnoucí Pražáci si schválili zákony na výprodej všeho do ciziny a každý mlčí.
Včera jsem se ptal v práci kolegů na to, jak většina (primitivních) lidí argumentuje na dneší zoufalé platy (v porovnání s EU) u nás v ČR. Ptal jsem se proč za tak malé platy by měl být zodpovědný komunistický režim, co tu byl. Řekl jsem pár zahraničních firem, které tu přibližně už 20 let podnikají, mají tu továrny, kde lidé vyrábí výrobky, co jdou na trh Evropské Unie. A jak už jsem psal, tak ti lidé vykonávají stejnou práci jako ta samá firma co vyrábí v Německu, akorát, že dělníci v Německu mají platy 4 krát větší při naprosto srovanatelné ceně všech věcí v Německu a ČR. Pracuje snad český dělník 4 krát méně než německý? Ne, nepracuje.
Takže ani jeden z kolegů nebyl schopen mi věcně odpovědět. Dokážete to zdůvodnit vy?
A co má s tímto proboha společného to, že tu byl dříve komunismus? Samozřejmě že nic, je to jen ubohá výmluva, jak dávat Čechům pár tisíc a snížit si náklady na výrobu, kterou pár lidí bezmyšlenkovitě papouškuje. Škoda Auto má rekordní zisky, přesto jim chtějí sahat na platy, tohle by si v Německu nedovolili.
Pro EU jsme jen ubohá levná pracovní síla. Já kvalifikaci naštěstí mám, ale mnoho lidí ne, takže jejich možnosti pracovat v zahraničí jsou menší.
Především mi není známo, že by Škoda Auto plánovala snížit mzdy (nikoliv platy). Další věc je ta, že srovnáváte německou a českou mzdu, aniž byste zohlednil už prostý fakt, že německá a česká hrubá mzda je něco jiného. Mimo to by bylo vhodné zohlednit také zdanění hrubých mezd. Ve výsledku též porovnat reálné výdaje, nikoliv pouze pár vybraných položek z potravin a drogerie a prohlásit, že je tam stejně draho. No a také si přiznat, že Německo je trochu jinde ekonomicky i velikostí. Ale především - pokud si našinec nechá srát na hlavu a bude akorát fňukat, tak se určitě nic nezmění.
Znám hodně lidí, co se odstěhovali do Německa, usadili se tam, koupili si tam svoje bydlení. To tam mají průměrné platy a 4 krát větší platy než tady v ČR. Kamarád, co žije v Mnichově si tam koupil novostavbu za 250 000 euro, tedy skoro novostavba-postaveno v roce 2003. Byt 55m čtverečních. Žije v průmyslovém městě, má střední technické vzdělání plat téměř 3000euro měsíčně na účet. Byt je sice jen 1+kk, plus koupelna a záchod. Avšak orientace na jižní stranu. Je to malá bytovka-domeček, kde jsou 4 takovéto byty a vedle další takovýto domeček. Ale klidná lokalita.
Jinde v Německu se dají byty sehnat i za méně, ale jsou tam i menší platy. Ale pořád je to oproti ČR nádhera.
Pane kovis, píšete o zdanění hrubých mezd, ale i kdyby česká hrubá mzda byla zdaněna 2 krát méně, tak je to pořád vzhledem k malosti české hrubé mzdy zanedbatelné
Vůbec jste nevysvětlil, proč by měl Čech dostávat za práci odvedenou 4 krát méně peněz než za stejnou práci Němec.
A argument, že se nemůžeme srovnávat s Německem velikostí taky neobstojí. Polsko je taky velká země v porovnání s námi.
Jděte k českým dělníkům a řekněte jim ten váš argument, že dostanou mzdu pár korun, protože ČR je totiž malá země To je strašná blbost...
Škoda plánuje převést stovky lidí na externí firmy, hrozí stávka
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto připravuje plán na převod stovek zaměstnanců na externí firmy a propuštění části manažerů. Pracovníci se obávají, že by jim přechodem pod jiné firmy klesly platy a přišli by o výhody. Odbory kvůli tomu hrozí stávkou. Škoda se prý připravuje na horší časy, ačkoliv loni prodala nejvíce aut ve své historii. Více na: zpravy.e15.cz/...
Ale nikdo dosud neporovnal pracovni moralku-ceskou a nemeckou-to je take DEN a NOC! (ne vsichni,ale vetsina)ale platy srovnavat to jo.
Benule: on by se každej určitě víc snažil kdyby věděl že z vejplaty dá na všechno spojený s bydlením jenom 30% a né 60-70% jako je to u nás.
Přesně tak pane "lujs" Ono už jít do práce s vidinou, že si vyděláte jen na jídlo a na pití není nic příjemného.
Češi nejsou líný, jak se tak rádo říká, stejně tak nejsou zloději, ono je to i o podmínkách pro pracovníky, které jsou v Německu jiné.
To nejsem komunista, ale bohužel jsme pro EU jen levná pracovní síla.
I na vesnici v Itálii poblíž Bergama se mají i ti nejprachobyčejnější dělníci, co mají častokrát jen základní školu mnohem lépe než Češi.
To je další lichý argument, protože za český plat by Němci ani do práce nešli, i kdyby dostali více než Češi. Navíc pokud se někdo v práci fláká, tak at se s ním zaměstnavatel rozloučí.
Dělníci ve Škoda auto Vás mohu ujistit, že dělají svou práci velmi dobře a vzhledem k pásové výrobě se tam flákat nemůže nikdo, i přes to, se podívejte, co se ve Škoda auto chystá...
Mí známí, co žijou v Německu, říkají, že Češi jsou blázni, když pracují za takové peníze.
Tímto končím s diskusí na toto téma.
zajímalo by mě,jestli takovým způsobem probíhala privatizace i v Polsku,Madarsku.Jestli takovým způsobem byly v Polsku rozprodáni do ciziny i ziskové podniky jako u nás.Nebo je to jen speciální česká metoda ministerských dacanů z Prahy.Viz film Kurva hoši gutenták.
kovis,vy jste určitě pražák.Ti jsou často mimo realitu ostatní republiky.Jen dokáží vše zmršit.
Omyl, jsem z východni Moravy a myslím to zcela vážně. Snažím se ovšem hodnotit situaci s použitím mozku, nezaujatě, s patřičným odstupem a hlavně - bez emocí. Jakmile máte před očima rudo od vzteku, nejste schopni věc posoudit objektivně. Což chápu a respektuji, že toho není zdaleka každý schopen. Navíc také tak trochu znám situaci v těch zemích. Nehledě k tomu, že jsem nikdy netvrdil, že privatizace proběhla ideálně a hladce. Mnohem více mě ale trápí jiné věci, které zde vidím v poslední době.
tak mi potvdte správnost té věci,že i podniky,které byly velmi výnosné,byly prodány do ciziny,aby stát nebo český vlastník utřel hubu a nešly z nich žádné zisky státu.Logicky každý správný hospodář neprodává slepici,která nese zlaté vejce.Tahle jdou všechny zisky do ciziny, u nás není nic.Jen bída a určitě pochybné provize pražákům,kteří to způsobili.Byly prodáno do ciziny podniky,které záhadně začaly krachovat a být neziskové až poté,aby mohly být prodány.A sám Havel,jak se píše,se zapříčinil o to,aby plno podniků přestalo vyrábět pro Rusko a tím byly nahraný
Jak nás můžete srovnávat s ostatními zeměmi východního bloku? To chcete srovnávat technologicky vyspělé Československo například s Polskem, Rumunskem, nebo Bulharskem?
Uvědomujete si pane kovis, že Československo bylo natolik technologicky vyspělý stát, že jsme vyvíjeli vlastní automobily, narozdíl od jiných, co jen vyráběli licence? A že vyvinout vlastní automobil není vůbec nic lehkého. Nebo, že jsme vyvíjeli a vyráběli špičkovou elektroniku do některých sovětských družic? Národní podnik Tesla dodávala své výrobky dokonce i firmě SONY.
Dalším unikátním artiklem, které Československo vyváželo byly Kaplanovy turbíny u nás byla pokud si dobře vzpomínám dlouhá 31 metrů, vážící přes 1100 tun. Do USA dodalo Československo turbíny ještě větší. Asi si nedokáže tady nikdo představit, jak tato obří turbína musí být dobře vyvážená, aby to při roztočení nezpůsobilo neštěstí. Něco takového vyrobit je i dnes obrovské umění.
Prostě jsme dopadli tak, že nás tu zaměstnávají i Jihokorejci, pro které jen montujeme dohromady již vyrobené.
taky to nechápu,jak je možné,že děláme blbce a dělníky Španělům na výrobu dílů do aut v Plzni,když jsou 100 let za opicema a ještě v 18.století tam upalovali čarodějnice a měli tam inkvizici.V roce 1990 dokázali vyrobit auto jen poskládané z jiných aut.To jsme to s Pražákama vyhráli.Ti kdyby mohli,tak by nás prodali všechny.
Jiří, nebo Pavle, nebo, to je jedno kdo,
ale neslíbil jste toto:
"Tímto končím s diskusí na toto téma."
doplněno 09.02.15 08:20:Vážený Jiří, Jirko Jirků a Pavle,
vůbec se nezlobím, i když použijete slova jako: "ale to je dost primitivní pohled...Bohužel jak jsem psal lidi jsou primitivní a nechají si vypláchnout mozek kde jakýma směšnýma informacema"... co kdyby to někdo sdělil o Vás, že máte vypláchnutý mozek, líbilo by se Vám to?
Jelikož jste ragoval na můj názor tímto, nemám zapotřebí Vám vysvětlovat dále svůj názor na věc, páč máte spoustu spekulací a ty se Vám těžko vyvracejí.
Jelikož se začal míchat problém Tony a politika, bez argumentů, byl jsem rád, že jste usoudil, že Vás nikdo nepřesvědčí a navrhl, že končíte tuto diskuzi.
Máte samozřejmě plné právo diskutovat jak dlouho chcete a o čem se vám líbí.
Hezký den.
Zdravím Vás pane Milane. Ano slíbil, přiznávám, nedalo mi to, že někdo hodil Československo do jednoho pytle s ostatními státy vých. bloku.
Ale teď také trochu k Vám-už ta vaše první reakce byla zvláštní na to, jak jsem napsal, že zde diskusi končím, Vy jste si neodpustil takové až trapné plácnutí "konečně" ale přešel jsem to...
Je mi líto, že člověk jako Vy, co dokáže poradit v mnoha věcech není schopen se více kontrolovat, zvlášt pokud je starší než mnoho jiných účastníků diskuse(jsem ročník 74)
Uvítal bych z Vaší strany raději nějaké rozumné argumenty, nějaký zajímavý příspěvek, ne jen takové plácnutí, nebo kopání.
Problém je v tom, že jsem vyvrátil Vaše argumenty a Vy jste to už "nerozchodil" Nikdo však není dokonalý a tedy se na Vás nezlobím.
Jestli Vás to tu nějak zvlášt rozčiluje, tak tuto rubriku nečtěte a pohybujte se v tématech, na kterých se cítíte jistější, určitě téma zateplování je stále aktuální...
Mně nevadí tržní hospodářství, ale od začátku tvrdím, že tady už nějaké tržní hospodářství být nikdy nemůže. Protože obrovské koncerny(black and decker a mnoho jiných) mají tak velké prostředky, že jsou schopny skoupit postupně veškerou konkurenci.
At si to chce přiznat každý nebo ne, tak komunismus i kapitalismus v poslední době je monopol.
V tržním prostředí nejde jen o privatizaci, ale také, a to především, o nabídku a poptávku, nejen zboží, ale i lidské práce. Lidská práce je nabízena (hlavně nezaměstnanými) a nakupována za nejnižší nabídku, jako veškeré ostatní zboží.
Jen otázka. Koho by jste zaměstnal přednostně? Toho kdo požaduje vyšší odměnu za svoji práci a nebo toho, který se spokojí s nižší odměnou? Samozřejmě, pokud se jedná o jednu a tutéž pracovní profesi a její pracovní náplň. Neberme v úvahu ani loajalitu (sypatie) k zaměstnavateli a naopak.Omlouvám se že , ale jen zdánlivě, tyto souvislosti jsou mimo položenou otázku.
-miro
I když se ta diskuse stáčí(i díky mně) někam jinam od původní otázky, tak si dovolím na Vaši otázku odpovědět za mě.
Já bych zaměstnal pracovníka, co by měl zájem pracovat co nejlépe. Abych jen neteorizoval-tak konkrétně
-pokud by něco zaměstnanec pokazil, tak mi to musí neprodleně oznámit, aby se pochybení nedostalo k zákazníkovi
-aby dbal zaměstnanec bezpečnosti práce-nošení ochranných brýlí, použití rukavic, používání ochranných krytů u nářadí
-pokud by to byl člověk, co by pracoval u lidí, tak slušná komunikace se zákazníkem
-aby se snažil zdokonalovat a mít přehled o novinkách(například vědět, že se už používají jističe s odpínáním vodiče N(mnoho elektrikářů ještě neví)
Takového zaměstnance bych já osobně preferoval, byt bych mu vyplácel vyšší mzdu. Je lepší být v klidu a mít spolehlivého zaměstnance, než být ve strachu, co vyvede Pepa, kterému stačí jen pár tisíc, aby si koupil domů lahváče a cigára.
Ono to není černobílé.
Plně souhlasím, to by bylo ideální a odpovědné, i společensky přínosné.Být Vašim podřízeným či spolupracovníkem je i můj ideál .
Je to ale v dnešních podmínkách konkurenceschopné, je to předpoklad k profitu a přežití? Postupuje v dnešních podmínkách takto většina zaměstnavatelů, ale i zaměstnanců? Nepřináší opak větší profit a zisky, které jsou v dnešní době prvořadé? Proč tedy se velmi často setkáváme, snad všude a stále, s nesvědomitostí , pochybnou kvalitou a zneužíváním postavení? Zkrátka se chováme tak, jak je nám umožněno. Stačí jen sledovat sdělovací prostředky a uvědomit si i osobní zkušenosti. Ale o tom píší diskutéři ve výše uvedené diskusi.
Tot ode mne vše k tomuto tématu. -miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.