Nejste přihlášen/a.
Zdarec,dneska manželce poprvé vypověděla pračka službu (má na to po těch 19 letech právo) začala vyhazovat jistič.Je mě líto se jí zbavovat,když je to ještě asi kvalitní práce ty dnešní asi,už moc nevydrží.Chtěl bych udělat generálku a tak se ptám co všechno udělat a povyměňovat?Já bych to vyhazování tipoval na kondík a otopné těleso (už delší dobu se hřála přívodní šňůra)Dále bych dal určitě nové ložisko a nějaký ten silenblok nebo na čem je buben uložen nevím ještě jsem ji nerozebral.Dále bych překontroloval vše gumové a vyčistil jí od vodního kamene.Čím vyčistit vodní kámen z bubnu ,čerpadla atd.Samozřejmě překontrolovat elektroinstalaci a určitě bych vyměnil přívodní šňůru.Co mě radíte vy?
20 let starý stroj,pokud nejste sběratel anebo fanda,pustte to z hlavy.je to loterie,zgenerálkujete 80% a za měsíc odejde něco jiného,na co jste nemyslel.oprava by mohla stát více,než nová pračka...dále vemte v potaz spotřebu energie a vody...dnes už by jste asi negenerálkoval trabanta,aby jste s ním běžně jezdil?
S tou spotřebou energie to nebude tak horý není to lednička ,ale pračka je to daný příkon motoru se moc nedá ubrat a spotřeba vody to neřeším.a co se týká financí,tak nevím,ale můj názor,že se vejdu do 2000kč.Ložiska a gumové díly zase tak moc nestojí pokud se nakupuje u správných firem.Samozřejmě práce,ale to udělám sám,tak,že Okč.Neřešte jestli se to vyplatí.Já se ptal čím odstranit kámen a tak.
Jak píše ovczaak,Na jednom konci začnete a skončíte na druhém. Těleso, ložiska, uhlíky... Záleží co s pračkou je zda to stojí za to opravovat. Já mám pračku 15 let,těleso jsem měnil už dvakrát ložiska také,uhlíky taky.Zatím ale mám z čeho brát.Kdysi jsem získal dvě stejné s vadnými ložisky tři roky staré.Kdybych měl něco kupovat tak jde z baráku.Sice ty nové nic nevydrží,ale dají se koupit kolem pěti tisíc s pětiletou zárukou.
Já bych zjistil, co pojistky vyhazuje, třeba je jen někde zkratovaná ta šňůra, když se hřála, tak se mohla někde izolace protavit a zkratovat. Pak jít po tom tělese - odpojit z něj oba konce a zjistit, že není průraz na kostru, pokud není, tak jen k němu + ke kostře ochranný vodič - připojit přívod 230V a na na krátký okamžik - jen pár vteřin ho zapnout do sítě, jestli nevyhodí, tak prošlehlé není. Pozor - nenechat ho připojené déle jak těch pár vteřin, pokud není v pračce voda, tak by se rychle přehřálo a spálilo ! A takto postupně zjištovat, kde je zkrat. Ale generálku bych nedělal, to se opravdu nevyplatí - vyměníte ložiska v bubnu, odejde motor, vyměníte motor, odejde programátor, prostě generálka se nevyplatí, jen výměna vadného dílu. Stejně tak jsem postupoval já u naší 10let staré pračky - teklo u ní čerpadlo, tak jsem sháněl gufero, naštěstí mě ho sehnal kamarád v Hradci Králové - je tam taková malá prodejnička-servis na hlavní třídě kousek od nádraží, po celé Praze jsem ho nemohl sehnat, tam ho měli, stejně tak převodové kolo k robotu Eta 022. V Praze mě řekli, at ho vyhodím, že je 20 let starý, že to nikde neseženu a v Hradci jsem ho sehnal
No asi jo půjdu tedy jenom po závadě a zkontroluju alespoň ložisko a uložení bubnu dost to vybrovalo.
Ještě by mě zajímalo proč se hřála přívodní šňura?Bylo to kvůli vodnímu kameni na topném tělese?
Kvůli kameni na topném tělese se šňůra určitě nehřála, tady bych viděl spíš důvod buď ve vymačkaných kontaktech v zásuvce, nebo ve vidlici, stalo se mě kdysi, že se mě hřála vidlice, protože byl vakl mezi kolíkem vidlice a svorkou vidlice, prostě bylo uvolněné to přinýtování kam se přitahuje pod šroubek vodič. Ale to připadá v úvahu u rozebíratelné vidlice, ale i u Flexo vidlice může být uvnitř zavařené vidlice horší přechodový odpor. Tu šňůru bych prostě vyměnil raději za trošku silnější, pokud se bude hřát i nadále, tak bych zkontroloval zásuvku, u pračky jsem ji už taky musel vyměnit, ten odběr při zapnutém tělese je i 15 A, což je max.zatížitelnost běžné 230V zásuvky. Ale nejdřív musíte zjistit, kde je zkrat, co Vám vyhazuje pojistky. To ložisko bubnu asi nebude úplně jednoduché, počítejte i s výměnou gufera, to že propouští vodu do ložiska je příčina zničení ložiska.
Zdarec,tak jsem se ráno do toho pustil.Šňůra vyměněná za 2,5mm zapnul jsem ji a vyhodil jistič.Pro druhý pokus jsem zkusil odpojit topné těleso a zapnul jsem ji a světe div se rozjela se.Tak jsem se pustil do sundání zadního krytu bubnu a po vyndání ven měl na sobě stopu drhnutí o topné těleso.Tady se musím zeptat vyndal jsem teplotní čidlo pro lepší manipulaci a mělo na sobě nějaké stopy jako by od lepidla nebo to byla jenom zaschlá vazelína?Dále bych chtěl sundat vodní kámen ze zadní části bubnu a toho víka s ložisky.Čím to děláte oškrabování šroubovákem mě připadá k ničemu co třeba flexa a dráták? nebo kyselina solná pěkně uvolňuje kámen,ale nevím co by udělala s nerezem a smaltem.Poradí někdo?Jinak po prohlídce jiných dílů jako je guma tak to vypadalo dobře žádná spuchřelá matná guma,ale pěkná ještě lesklá kromě prachu nevidím problém jako nová nemám důvod ji poslat do kytek ja tu někdo radil a kupovat nový elektronický brak,který vydrží jenom zaruku.
Rady
1)lepí se čidlo teploty nebo jenom zamačkne do té gumy
2)jak na ten kámen
doplněno 13.09.14 15:25:viz foto
Tak ten nános salnitru jsem vzal jemě flexou a šlo to,akorát vzniknul problém objevila se tam díra byl tam nejaký svár či co a asi jsem to drátákem urval.Nějaké rady co s tím zavařit nebo zalepit třeba pryskyřicí?a přetřít barvou?
Jinak jsem vyndal ložiska a zdají se být v pořádku (viz foto)vůle asi normální,ale když jsem je ,už vyndal tak dám nové se simeringem
Tak to asi zaletovat natvrdo mosazí, jinak nevím... Pryskyřice asi dlouho nevydrží ty vyšší teploty a agresivní prostředí...
Ta oprava stejně nebude mít dlouhého trvání. Jak do toho šáhne plamenem, bude tam vzhledem k zeslabení materiálu korozí 5 cm díra a zničí se smalt. Bez smaltu ta koroze bude rychle pokračovat ,už je vidět kolem ložiska a na dalším místě na obvodu. Také jsem býval takový restaurátor, ale zkušenost mě naučila raději koupit nový kus.
Já vím,že ta koroze je na prd a co to raději zkusit zalepit COčkem to se tak nevyhřeje a potom něčím kvalitním zatřít a třeba ještě nanést tu pryskyřici snad to ještě něco vydrží.Díra je dost vysoko nad hladinou vody.
Tak dneska jsem to zalepil Cóčkem.Díra se po očištění krapek zvětšila .Jinak jsem na zatření koupil smalt na opravu van tak to dvakrát napatlám a přetáhnu raději ještě pryskyřicí a mohlo by to být v pohodě.
Jinak cena opravy 650Kč.
Ještě jste mě nikdo neporadíl čím jestli se lepí ty čidla do těch gumových uložení co jsem vyndal asi třeba alkaprén nebo chemoprén có?
Sakra, že jsem tohle vlákno nechytil hned na začátku. Mohl jsem ti ušetřit práci. Máme v patře ardovku se sušičkou jako záložní "kdyby něco " a už snad 10 let jsme ji nepustili. Mohl jsem ti ji nechat za odvoz. Je to ta verze se sušičkou. funkční, spolehlivá ale její spotřeba vody byla pro naši studnu neúnosná. Boška která ji nahradila vypere 7kg prádla na třetinu vody.
Jsme od Hradce Králové.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.