Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
V září se budeme stěhovat. Zatím není kupec domu (ten se bude prodávat a bude prázdný). S ukončením dodávky elektřiny a plynu nebyl problém. Ten nastal s výpovědí smlouvy o poskytování připojení k internetu. Společnost požaduje platit měsíční splátky až do dubna 2015 (tedy ještě dalších 8 měsíců), i když v domě bydlet nebudeme. Nemají pokrytí tam, kam se stěhujeme, takže nemůžeme pokračovat ve smlouvě. Poslal jsem výpověď i s čestným prohlášením o stěhování a nabídl jsem doložit i další doklady, že opravdu budeme bydlet jinde. Nevím, jak se bránit!? Kdyby to byl solidní poskytovatel internetu, tak to pochopí, ale chtějí zřejmě ze všech dostat maximum a nehodlají přijít o žádný výdělek...
Děkuji moc za případné odpovědi!
Jirka
Pokuď jsi smlouvu podepsal až do dubna 2015, tak je snad logické, že muset po celou dobu platit. Pokuď ti to nevyhovovalo, tak jsi jí neměl podepisovat.
Vem to z té opačné strany. Poskytování internetu je ze záčátku u většiny společností prodělečné.(většinou je zapojení zdarma či za malý poplatek). Trvá řadu měsíců, než se alespoň zaplatí náklady, které do připojení byli vloženy. A právě proto se často sepisují smlouvy na delší dobu, aby poskytovatel měl jistotu, že na tomto připojení neprodělá.
Proto se nemůžete divit, že pak chce dodržet smlouvu. On již své prostředky do konektivity vložil, teď je řada na Vás.
Dobrý den.
Už jsme měli smlouvu 3 roky (takže se jim prostředky musely vrátit) a automaticky se prodloužila o rok. V té době, co se to prodlužovalo, jsme ještě nevěděli, že ke stěhování dojde tak brzy. Tohle jejich jednání se mně zdá nelogické a neslušné. Abysme platili za něco, co nemůžou na nové adrese poskytnout.
V prvé řadě si opravdu přečtěte smluvní podmínky, které nesmí být v rozporu se zákonem, zde konkrétně § 63 z.č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikací:
§ 63 odst.1, písm.p) cit.zákona:
(1) Ve smlouvě o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti musí být srozumitelným, úplným a snadno přístupným způsobem uvedeno vždy
p) výše úhrady v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, výpovědí ze strany účastníka nebo podnikatele nebo dohodou obou smluvních stran, přičemž výše úhrady nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek,
Dobrý den,
kde bydlíte? A kam se budete stěhovat? Internetovou smlouvu máte pravděpodobně na dobu určitou, tedy do dubna 2015?
HouK
Ja bych se na to podival obracene. Co kdyby jste Vy trval na dodrzeni smlouvy o pripojeni na nove adrese?! Pokud v tom neni nic jineho z vasi strany a opravdu se na nove adrese nelze pripojit, tak nemate co resit, jelikoz dojde ze strany poskytovatele k nedodrzeni smlouvy. Jinak co je to za poskytovatele?.-)
/
Dobrý den.
Ptal jsem se, jestli tam firma JaroNet má pokrytí, ale nemá. Takže chtějí, abysme platili dále, i když na staré adrese nikdo nebude (zatím není dům prodaný - pokud by byl, mohl bych požádat nové majitele, jestli by převzali poskytovatele). Bydlíme ve Zbýšově (u Rosic) a stěhujeme se do Kroměříže.
Smlouvu na internet podepisuji na 1 rok. Takže vy máte platit ještě za 8 měsíců, to znamená, že před 4 měsíci jste obnovil smlouvu a to jste už musel tušit , že se budete stěhovat. Neměl jste smlouvu prodlužovat a ty 4 měsíce být bez internetu nebo najít jiného poskytovatele bez závazku. Bohužel, takto musíte smlouvu dodržet.
Podle mne může poskytovatel připojení požadovat maximálně 20 % ze zbývajících měsíčních paušálů.
doplněno 08.08.14 14:06:Vidím, že už to napsala Aaella (měla jsem dlouho otevřený panel a neobnovila jsem ho před vložením odpovědi).
Dobrý den.
To by bylo mnohem lepší, než plná cena. Ale nikde to ve smlouvě nevidím, tak mám obavu, že na to nebudou chtít přistoupit.
To je jedno, jestli to je ve smlouvě nebo není. Není-li to ve smlouvě, platí zákon. Je-li to ve smlouvě jinak, pro Vás nevýhodněji, platí rovněž zákon. Od zákona se, v tomto případě, nelze odklonit.
Takže jim mám naznačit, co je v zákoně (konkrétně § 63 z.č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích) a jen takto vysoký měsíční trvalý příkaz nastavit?
Ano,rovnou jim napište (sdělte), že jste se radil s právníkem, který Vám řekl, že výše požadované úhrady nesmí být v rozporu s ust. § 63 z.č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, tudíž jim úhradu ve výši 100% zbývajícího plnění hradit nebudete.
Zdravím, tak po tom, co jsem komunikoval (po dobrém i po zlém) s šéfem JaroNetu jsem dostal tento výhrůžný email...
Na základě informací našeho právního oddělení mi bylo doporučeno z Vás udělat exemplární příklad špatného zákona. Budete tedy vymáhán právním způsobem a to zřejmě dlouhodobě. Spor se tímto prodraží mým odhadem na právních výdajích cca na 100.000.- Kč, které budeme později v případě výhry požadovat uhradit po Vás. Tedy pokud neuhradíte námi požadovanou částku ve 100% do konce platnosti smluvního období. Protože si nevážíte služby, kterou jste odebíral, nechám vše proběhnout soudním systémem. Náš právník je ze 100% případů úspěšný, i v tomto mu věřím. V tomto případě mi nejde o peníze, ale o precedens, kde Vy budete bohužel tím předmětem a zřejmě i plátcem.
Zde je názor kolegy právníka:
na základě tvé žádosti a zaslaných podkladů tímto předkládám stanovisko v kauze dlužníka a uvádím následující:
V případě tohoto dlužníka se jedná o smlouvu na poskytování internetu ze dne 4. 4. 2011, uzavřenou v době, kdy nebyla platná a účinná příslušná novela č. 214/2013 Sb. o limitaci výše smluvní pokuty při ukončení smlouvy na 1/5 zbývajících paušálů.
Jsem přesvědčen (stejně jako mnoho mých kolegů), že nelze ze strany státní moci zcela nepřípustně retroaktivně vstupovat do smluvních vztahů mezi poskytovatelem a zákazníkem, pokud byly smluvní podmínky dle tehdy platných a účinných předpisů platně v souladu se zákonem nastaveny a byla v roce 2011 uzavřena řádná smlouva.
Bohužel ČTÚ zaujímá zcela opačné stanovisko a tvrdí, že si poskytovatelé měly na základě této novely upravit nejen smlouvy, ale také nesmějí od 8. 8. 2013 (tj. ode dne účinnosti novely) vymáhat smluvní pokuty nad rámec 1/5 zbývajících paušálů a dokonce dle oficiálního vyjádření ČTÚ chtějí takové uplatňování nároků poskytovatelů služeb elektronických komunikací postihovat.
V daném případě se tak nabízí vzorový případ, u něhož můžeme příslušné nároky ve 100% uplatnit, počkat na stanovisko dlužníka a na stanovisko ČTÚ při vymáhání, přičemž jejich nesprávný právní názor můžeme vyvrátit, jak jsem uváděl již dříve. Toto bude ovšem trvat a spor bude časově náročnější.
Počkejme si tedy na úhradu několika desítek tisíc korun, je to v pořádku, ten precedens potřebujeme.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Jiří Čermák
JaroNet s.r.o.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.