Nejste přihlášen/a.
Ahoj, v panelákovém bytě jsem zrušil příčku mezi obývákem a kuchyní a problém je,co ze zásuvkama které byly v té příčce z jedné a protější straně.Takže mně zůstali zásuvka směrem do obýváku a druhá směrem do kuchyně.Ty zásuvky chci zrušit ale nejsem si jist jak,jestli stačí ucvaknout dráty a zasvorkovat(popřípadě jak) a pak zstrčit do podlahy.A jak zjistím,jestli ty zásuvky nejsou propojené s dalšíma v kuchyni a obýváku?Jsem pokrývač a elektrice nerozumím.Elektrikáře si volat nechci.
A teď mi řekněte. Potřebuju pokrýt střechu, ale nikdy jsem to nedělal a pokrývače volat nechci. Co Čech, to elektrikář. A pak to tak dopadne. Elektrika není taková sranda, jak vypadá. Na dálku těžko určíme, jak to máte zapojené. Elektrikář přijde, mrkne, proměří a zapojí. Budete to mít v pořádku, nevyhoříte a ani to nikoho nezabije.
Elektrikáře volat nechcete , ovšem až vám vyhoří dům a vy se nezapomene pochlubit že jste si to zapojoval sám , tak nejen že nedostanete žádné peníze jako pojistku ale možná i budete muset nějaké peníze zaplatit . Takových jako vy jsou plné hřbitovy V takovéto věci vám elektrikář pomůže když jen pojede o kolo nejde o nic velkého.
pánové,nestačilo by napsat,že je to nebezpečné,když nejsem z oboru a abych si toho elektrikáře raději pozval?Jestli jsem se náhodou dotkl nějakého elektrikáře tak pardon,já jen že v práci se chlapy chlubili,že si zásuvku rušili sami,že natom nic neni...
Místo vysvětlení coby-kdyby,jsem se dověděl jen to,že jsem škrt-aspoň z odpovědí to tak zní.Tak děkuji za cennou radu..
žádný poctivý elektrikář Vám takto na dálku bez znalosti místní situace kloudně a zodpovědně neporadí.
možná ti chlapi, kteří se v práci chlubili, že na tom nic není...
ovšem rady těch přede mnou jsou zodpovědné, a věcné... Elektrikář přijde, mrkne, proměří a zapojí. Budete to mít v pořádku, nevyhoříte a ani to nikoho nezabije... V takovéto věci vám elektrikář pomůže když jen pojede o kolo nejde o nic velkého. ...
o tom, že chcete ušetřit, nepíše nikdo. A opravdu těmi cennými radami jen získáte...
zdraví Vás další elektrikář...
a ta rada: volejte elektrikáře, zásuvky jsou ve většině případů propojeny za sebou, z pokoje do pokoje atd. Ucvaknutím si můžete obvody i přerušit, cvaknuté dráty se dost špatně nastavují a jsou zdrojem poruch.
Jednoduše, nestačí!
Zkuste odšroubovat kryty u zásuvek (raději si vypněte jistič na tyto zásuvky) a zkuste vnitřky zásuvek nafotit, nebo alespoň popsat, kolik drátů do každé zásuvky vede...
Díky za foto, hned je vše jasnější, obě zásuvky jsou "průchozí", takže jejich prostým odstraněním byste odpojil i další záuvky na tomto okruhu. Zručný elektrikář Vám napojí přívod k první zásuvce s odchozím kabelem z druhé zásuvky tak, aby to vyhovovalo předpisům a zůstalo to v podlaze. Sám se do toho fakt raději nepouštějte...
Máte pravdu-raději si ho pozvu.Jen by mne zajímalo,jak zjistit zda nejsou na ně propojeny další zásuvky?Je možnost jak to zjistit sám-ze zvědavosti?
Přívod bude z oblasti obýváku a z této zrušené to vede dále do kuchyně.Bývá tam ještě jedna zásuvka vedle sporáku.Zásuvky na bytovém jádře mají vlastní přívod.
JABRAKA
když budu chtít tyto zásuvky namotovat na zeď viz.foto(radiator),jakou svorkovnicí bych měl napojit dráty(prodloužit ze zásuvek na stěnu),abych ji mohl zabudovat do podlahy?Jsou nato nějaká speciální svorkovnice?
A všem vám děkuji za užitečné rady a odpovědi
Díky moc
Jak už jsem psal, je nutné přívodní a odvodní drát napojit v zemi, prodloužit. A to je práce pro elektrikáře!
Je strašně jednoduchá možnost - vzít lampičku, zapnout lampičku, shodit ostatní pojistky tak, aby fungoval jen okruh s lampičkou. Vytáhnout lampičku (nebo dle počtu lampiček v domácnosti) nastrkat do ostatních zásuvek lampičky. Co svítí, je na stejném okruhu.
Tomu zbytku nerozumím :o)
logické a jednoduché..jen nato přijít ,díky za radu.
Teď nevím ,jaký zbytek máte namysli , ale ony zásuvky na podlaze,bych chtěl protáhnout na stěnu jak je ten radiator.A jde oto ,že udělám rýhu do podlahy až k té zdi k budoucím zásuvkám.Tyto stávající zásuvky rozeberu a prodloužím dráty až na stěnu-zeď,ale nevím čím nejlépe napojit ty dráty z těch puvodních zásuvek na nové dráty.Je nějaká speciální čokoláda nebo svorkovnice?Když ty kabely budou v té drážce v podlaze?Vypínač jsem už také prodlužoval kabelama-potřeboval jsem ho na jiné místo ale když jde o podlahu nejsem si jist zda je nato nějaká norma atd.
Správně by se kabely prodlužovat vůbec neměly , pouze v nouzových případech a není to práce pro někoho kdo tomu rozumý asi tak jako že když zamontuju žárovku tak svítí ... nějak , ale prostě svítí. Je to práce pro elektrikáře , když budete chtít natáhnout plyn do nové kuchyně tak si na to snad také zavoláte instalatéra , plynaře.
OK.Jsem z Litoměřic ,nejste náhodou někdo poblíž? ,Nejraději bych ty dvě zásuvky vyřadil z provozu,kolik si mám připravit peněz?500,1000.2000kč?A co je podle vás nejlepší,vyřadit je a nebo je přemístit na stěnu?Ale jak jsem psal nebudu je potřebovat protože v obýváku jsou ještě tři a v kuchyni dvě.
ty Vaše rady jsou opravdu k nezaplacení...ikdyž jsou to jen komenty. Vím že elektrika pro laika je nebezpečná,to ví i dítě jinak bych se tu neptal a pustil se bezhlavě dotoho!Nicméně rád se přiučím i novím věcem a nemám v úmyslu si volat třeba kuchaře jen proto,že mám chut na svíčkovou!Už slyším ty komenty,že to je hloupé přirovnání ale přestaňme bagatelizovat tak jak to máme v tomhle státě ve zvyku .
Každopádně ostatním moc děkuji
takže po hodinách času strávených zde na foru a zjištování informací jsem se rozohdl zajít do obi a zeptat se tam přímo pána z oddělení elektra-náhodou to byl elektrikář! Čistě náhodou to byl soused a ejhle...mrknul se a povídá..to nebude problém,dodal svorkovnice se třema zdířkama-neznám přesný název a v té jedné svorkovnici propojil dvě fáze a v druhé dva nuláky-tot jedna zásuvka.To samé uděláno i s tou druhou zásuvkou.V še je projistotu obalené ještě iz.páskou a uložené v podlaze.Ostatní zásuvky fungují jak mají.Práce cca 15 min a investice 60 kč.Co tím chci říct?Myslel jsem ,že se zde dovím rady a info jak postupovat atd.ale jak vidno až napár vyjímek je zde rádoby chytrolínů kteří radi zbůsobem-raději si pozvěte elektrikáře a tak dále a ještě se považují za elektrikáře?Chápu,obavy z toho ,že někomu poradíte a on zbůsobí nějakou škodu či smrt jsou namístě ale nestačilo by ke konci rady napsat-každopádně jsou to rady na dálku,tudíž zaně neručím a raději si pozvěte odborníka!Tím pádem jste krití,a nebo mám dojem že tomu většina sama nerozumí a jenom píše rádoby chytré komenty.to raději nedělejte sám,takovích bylo a skončili vyhořením atd.Pánové nepřihříváte si jen polívčičku abyste měli více kšeftu?Když mohu taky rád poradím a neodrazuju ho tím,že spadne ze střechy a takový keci-jsem pokrývač-tesař.Jestli že se tu někdo ptá na radu,tak to asi nebude nějaký antitalent když má chut se něco přiučit a dozvědět-a je zřejmé že si nechce zvát odborníka!Každopádně,ti co nejvíce komentují at si šáhnou do svědomí...kolik z vás jste odborník daného řemesla do kterého komentujete a tváříte se chytře?
Z2
doplněno 21.04.13 21:21:Pardon, to patřilo jinam, ale tady to snad může být také - myšleno pravidlo "Je zakázáno: - Z2 - psát vulgárně, napadat a urážet uživatele."
doplněno 21.04.13 21:21:Tohle se tak na Darwinovu cenu.
doplněno 21.04.13 21:22:Už jenom to, že nějak zapomněl na PE (nebo ho ani nemá?)...
doplněno 21.04.13 21:27:Tak to se omlouvám, nepodíval jsem se.
doplněno 21.04.13 21:33:Já už jsem ty fotky viděl, ale nechtělo se mi zkoumat, co tam vlastně je.
Nezlobte se, ale můžete vaše finální řešení nafotit a zveřejnit zde?
Podle mých zkušeností v OBI a podobných hobbymarketech pracují spíše "podavači" než prodavači a pokud ten pán byl zkušený a znalý elektrikář, těžko by skončil jako prodavač v krámě...
Vím, že několik kolegů, kteří Vám zde konstruktivně a dobře radili, to mysleli dobře, tak aby byla zachována bezpečnost při úpravě.
Opravdu nevím, jestli jste zvolil dobré řešení situace - zatím toto řešení neznám a nevidím, nemohu tedy soudit...
doplněno 21.04.13 21:20:PRAIVO, vykašli se teď na pravidla a uraženou ješitnost, tady sakra může jít o život!
doplněno 21.04.13 21:24:Praivo, nemá, z fotek je jasné, že má soustavu TN-C, tedy PEN + L, drž se raději compů...
doplněno 21.04.13 21:29:Praivo: Jo, příště si raději prostuduj celé vlákno, at víš o co go, nebudeš si muset rozbíjet hlavu o zeď!
doplněno 21.04.13 21:34:Aha, tak to už raději nebudu komentovat...
pánové ,klid vše je v pohodě,opravdu jsem mněl tu elektrikáře.Chtěl jsem jen odradit ony chytrolíny,Každopádně Vám pane @hop děkuji upřímně a vím že jste to myslel dobře a děkuji.Zítra to nafotím až dorazím z práce ...děkuji a omlouvám se těm co jsem urazil a nezaslouží si to..
Když už jsme u toho, tak se taky něčím pochlubím: Tohle jsem našel doma (v bývalém dětském pokoji)
Nejspíše to bývalé majitelce i prošlo "revizí"(cca. 1993)...
doplněno 21.04.13 21:46:No tak to je síla
Mě naštval hlavně ten chybějící kolík a okouřený kryt, hlavně proto, že to bylo tam, kde to bylo, kdyby to bylo jinde, vadilo by mi to méně, ale když mi došlo, že jsem před lety díky tomu mohl přijít k úrazu (naštěstí nepřišel)...
doplněno 21.04.13 21:49:Za dva týdny se chystám u prarodičů řešit uvolněnou zásuvku, tak jsem zvědavý, co tam najdu...
Klasická instalace TN-C podle předpisů, přívod shora, zespoda odvod k další zásuvce, kromě chybějícího kolíku nic špatného, dodnes je takhle zapojeno MNOHO fungujících zásuvek...
doplněno 21.04.13 21:41:... více mne naštve když najdu třeba tohle:
Ano, ale pokud TO chcete zabetonovat do podlahy, není to správné řešení. Izolační páska není zcela vodotěsná, navíc nenahrazuje další izolační vrstvu v tom směru, aby tento výtvor mohl být v podlaze. Až Vám vyteče pračka nebo Vás někdo vytopí, případně Vám praskne vodovodní vedení, budu Vám držet palce...
doplněno 21.04.13 21:59:... trvám na tom, že žádný opravdový elektrikář by Vám tohle snad neporadil, podavač z OBI se Vás chtěl zbavit (možná navždy) a chtěl jen něco prodat...
zítra to prý dodělá,co bych mu mněl tedy vytknout aby to bylo správné a bezpečné?ptal jse se ho,jestli by to nemělo být třeba v nějaké kabičce a on říkal ,že je to zbytečné.Mohl byste popsat jak byste to vyřešil vy?
Já bych mu vytkl celkově tento způsob řešení, Waginy patří do krabičky ve zdi, nikoli do betonu.
Na vodotěsné spojení drátů jsou opravné sady - trubička, do které se drát zalisuje, přes to smrštovací bužírka, to celé do mechanicky odolné vodotěsné kapsy - pak bych se nebál to celé zabetonovat do podlahy...
zkusím mu to zítra popsat svíma slovy,aby se neurazil že jsem si něco vyčetl na internetu atd .Myslíte,že bych ho to mněl nechat předělat? a nebo si pozvat jiného co nato řekne?Každopádně už Vás nebudu otravovat a děkuji mnohokrát ,jinak s tou cenou jsemtrochu fixoval,nepočítal jsem práci 300,takže celkem necelích 400kč.
Ještě jednou Vám děkuji
Zkuste ho nějak přimět k tomu, aby to předělal tak, aby to bylo aspoň trošku předpisově. Tohle je těžká fušeřina a opravdu nebezpečná, možná byste to i Vy jako pokrývač udělal lépe.
Nemluvte o otravování, proto jsme zde, raději "otravujte" a zůstaňte mezi živými, než abyste se nezeptal a doplatil na to.
... a v tomto případě nepočítejte každou korunu, jde o bezpečnost, zdraví, život...
... není zač, přeji hezký den a držím palce!
doplněno 21.04.13 22:40:... ještě to čtu znovu, ty svorky co Vám tam dal se jmenují WAGOsvorky, lidově Waginy - to jen pro Vaše info...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.