Nejste přihlášen/a.
Ahoj myslíte že odvezu na 2 m vozíku za atuto 4,5 m trámky?
odvoz v pohodě za vozík trčelo asi skoro 1,8m jel sem cca 50 km/hod táhl jsem za octavii comby
pane Lorenc, uvezu to?
ne!
a teď?
teď jo!
Ahoj, ta otázka je míněna vážně? Záleží na nosnosti vozíku a váze trámů, či jiných převážených břemen. Ty trámy mohou být neomezeně dlouhé, pokud budou dobře připevněné
Mám na takové převážení přídavné prodloužení oje, jen odšroubuji žehličku a našroubuji dvoumetrovou trubku s prodloužením na el. a žehličkou. Jen vždy doufám abych nepotka pomahača a chrániče.
Zmiňujete se tu často o rozhoupání vozíku díky vyšší rychlosti a následném zkončení mimo silnici. K tomu mám zajímavou zkušenost.
Vezli jsme na vozíku dlouhém 3 metry - těžké fošny dlouhé 4 metry. Tedy pouhý 1 metr přesahu. Při rychlosti cca 30 - 35 km/h se auto stalo neovladatelné. Kára nám díky přesahu nadlehčovala zadní nápravu a na dírách silnice 3.třídy se malinko rozhoupala. Celé nás to strhlo do jedničky. Auto se otočilo o necelých 180° - přívěs nám narazil do auta, oj se ohla a zaklínila až pod nárazník, předkem jsme skončili v pangejtě a narazili do kamenné zídky. Výjimečně jsem neřídil a snad poprvé v životě jsem nebyl připoután. Praštil jsem se hlavou o sklo. Přívěs zníčenej, auto nabourané zepředu, z boku, hlava rozbitá.
Některé věci si člověk musí zažít sám aby pochopil. Nicméně tato rychlost a její následky mě vážně překvapily.
Ono je nejhorší, že když je to takto blbě vyvážené, tak při rozhoupání to lze srovnat pouze přidáváním rychlosti, aby se prdel auta zamáčkla k asfaltu, jenže tím se zvyšuje rychlost a zvětšuje houpání, takže to je něco, jako když ti tchýně sjede ze srázu ve tvém novém autě. Není jasné, zda se smát, či plakat.
Přitom proti rozhoupání stačí zatížit zadek auta/ přední část vozíku Pak vozík zadní kola kola nezvedne/ oj vozíku netáhne za kouli nahoru a nezvedá zadní kola auta, jako když je náklad jen trámy s těžištěm daleko vzadu za kolama.
Taky pozor na brzdění - pokud prudce tak trámky vjedou zadním oknem do auta = pořádně přikurtovat k vozejku a jet tak aby se prudce brzdit nemuselo (velký odstup od auta před váma)
Pokud se rozhoupe, tak přidáním rychlosti to jde srovnat a pak můžete poooooomaloučku zpomalovat přitom je třeba jet přímým směrem . Zatáčet je třeba bez brzd nabo i lehce pod plynem a zpomalovat se může zase až za zatočením. Pokud neni kam jet a zabrzdit se musí, tak bývá veselo (nebo i smutno)
Za prvé, čím ten vozík budeš táhnout? Je rozdíl mezi např Fábkou a třeba Jeepem. Výhodu máš v tom, že ty trámy mají jak píšeš poloviční váhu zatížení vozíku. Máš totiž možnost vozík dovážit, aby co nejméně ojka nadzvedávala auto. Zkušenost mám s dovažováním dlaždicemi a to, že je budeš skládat na straně ojky. Položíš jeden trám na vozík tak jak ho povezeš. To je asi 0,5m dopředu a 2m dozadu. Dovážíš přibližně dlaždicemi a pak krát počet odvážených trámů. Na trámy dáš dopředu i dozadu příčně prkna a hřebíky spojíš, aby se na nerovnostech držely pohromadě. Pak pořádně popruhy přivázat k vozíku. Neimprovizovat žádnými provazy nebo drátama, ale popruhy s ráčnou a dotáhnout. Možná bude potřeba i trochu dozatížit i kufr. Dobý je mít pomocníka aby sledoval přívěs, co to bude dělat za jízdy. S takovým nákladem bych nejel vic jak dvacítkou. Kdyby se trámy po pár výmolech trochu pohnuly, opatrně zastavit a popruhy dotáhnot. Pokud na trase nebude velké klesání, neměl by to být problém. Přeji zdar.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.