Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čím spojit prasklou, železnou kolejnici?

Od: viky® odpovědí: 21 změna:

Dobrý den. Chtěla bych poprosit o Váš názor, na opravu prasklé kolejnice. V příloze, jsem se snažila udělat obrázek a popsat.

O co se jedná. Vrata stodoly. Jedna půlka vrat se nemusí otevírat, to je ta prasklá kolejnice. Druhá půlka vrat, ta se otevírá a kolejnice je v pořádku. Problém je u prasklé kolejnice. Z pohledu na pravé straně se prasklá kolejnice, když se nezatíží pařezem, vymrští nahoru asi 5 cm x 30 cm. Problém je, že venkovní kolejnice, která praskla asi 20 cm od místa, kde se vrata spojí a je tam vchod do stodoly. Čím by se dala tato kolejnice spojit, aby držela v rovině. Jakým materiálem? Máte někdo nějaký nápad? Jen informace: I když je kolejnice prasklá, vrata jdou normálně po kolejnici otevřít. Děkuji za vaše názory a rady.


 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


Druhý obrázek, zatížená kolejnice

 

tesyk*

0x

Obnažit-přeplátovat-zavařit-zbrousit-zabetonovat.


Nazvala jsem to kolejnicí, protože po tom jezdí vrata, sem a tam. Kolejnice nesmí být větší průměr, než je kulatina, která je na fotce. Jezdí po ní kolečka, které mají v sobě žlábek, 4 kolečka nesou jednu půlku vrat. /vypadá to jak když používáte vrátek, kde se nahoře točí kolečko a v jamce má provaz./ Kolejnice musí zůstat sedět, nahoře na betonu, musí zůstat hladká, beton se nedá zvednout. Při mrazech kolem 20 stupňů, se celý beton zvedá, i když je podlaha ve stodole betonová. Stáří stodoly, je kolem 100 let.

doplněno 14.03.12 09:37:

Důležité je, že zrovna v tomto místě, kde došlo k prasknutí, se obě půlky vrat překrývají a kolejnice musí být volná. Nemůže být na pevno v betonu. Pnutí.

 

e250td*

0x

No,přece stejně tak,jak jsou běžně kolejnice spojovány. :D Vytvořit otvory a spojkama sešroubovat ...Přečtěte si... cs.wikipedia.org/...

instalater*

Pro e250td - paní to nazývá kolejnicí , ale pravděpodobně to klasická kolejnice není. Tak že spojit to lašnama asi nepůjde. Ztotožňuji se s názorem co napsal - tesyk - a ještě bych tam dolů navařil nějaký packy , aby mně to beton lépe chytil.


Čím to přeplátovat, aby kulatina byla stejně silná, jako je zbytek kolejnice? Stačí, když se ke kolejnici dostane kamínek a vrata nejdou otevřít, tak se kamínek musí odstranit.


Jak už jsem psala nahoře, je to kulatina, po které jezdí kolečka s drážkou, která nesou vrata stodoly. Po opravě musí zůstat kolejnice kulatá a sedět na betonu. Nelze dát žádné spojky ani šrouby.

robin1*

Ty spojky se šroubama jsou ale pod tou kulatinou. Když jede tramvaj nebo mašinka tak jí taky ty spojky nevaděj. Vyrobil bych kusek kolejnice co chybí rovnou se spojkama, odřízl špatné konce svrtal a sešrouboval. Nebo dát celou kolejnici novou.

 

pecenkav*

0x

Kolejnici bud vymenit za novou, coz by asi bylo podle fotky zapotrebi a nebo se s tim potrapit a svarit termitem, coz asi tezko nekdo zvladne podomacku, pokud se tim zrovna nahodou nezivi. cs.wikipedia.org/...

doplněno 14.03.12 08:30:

Kolejnice nejsou ze zrovna idealne svaritelne oceli, bude to praskat porad.

doplněno 14.03.12 08:41:

cs.wikipedia.org/...


Kolejnici vyměnit za novou, udělali bychom, největší chybu, co můžeme. Mimo tohoto místa, jsou obě kolejnice, každá asi 8 metrů nejen v dobrém stavu, ale drží v betonu i když v zimě betonový chodníček pracuje. To co udělali před lety, to nemá chybu. Odkaz, který je psaný dole není funkční? Ve Wikipedii dosud neexistuje stránka se jménem Termit (chemie.

moto*

Termitem se svařují kolejnice na dráze. Byl jsem i u toho. V tomto případě je to ale ptákovina, dostat tam na svaření někoho se zařízením a výbavou by bylo ukrutně drahé a stejně by se musela ježtě přizpůsobit forma na tvar kolejnice. Je to jako kanonem na komára.

Oprava mi nepřijde až tak složitá. Napřed bych propojil kolejnice ze předu ocelovým plocháčem který bych tam přivařil, potom bych flexou zaříznul vrchní kulatinu aby měla rovná čela, na těch bych silně srazil hrany, vyrobil z kulatiny chybějící část, na ni také srazil hrany. Tu bych tam zafixoval a postupně přivařil. Nakonec bych začistil sváry flexkou. Když nepočítám shánění materiálu, tak práce cca na dvě až tři hodinky.


Pro " Moto." Vaše rada je profesionální. U nás, se ale určitě nepoužije. Tato stodola je na chalupě, neslouží k žádnému podnikání, jen tam tak stojí, jak byla postavena. Nemá cenu, vkládat do toho velkého objektu víc peněz, než je nutné. Jde mi jen o naše bezpečí, při chůzi do stodoly a funkčnost vrat. Jak poradil Jabraka. Použiji jeho myšlenku. Kolejnice je kulatina, tak sehnat kousek trubičky, nepatrně větší, než je kulatina kolejnice a nasunout kolejnici dovnitř. Ještě musím zpevnit něčím dvousložkovým vnitřek trubičky. Musíme se podívat do OBI, nebo Hornbachu.

moto*

Ach jo, asi vás vyděsilo slovo svářečka. To je ale naprosto běžná věc pro kutily. Svářecí trafi nebo invertor je u každého druhého a na vsi zvláště. Psala jste, že i kamínek je problém a nastrčená trubka zrovna schodek udělá. Toho dvousložkového lepu tam budete muset napatlat také hodně a tato lepidla jsou ukrutně drahá. Trubka vám také rychlejí zrezaví a stejně to moc dlouho nebude držet. Předpokládám, že s tím hýbe i mráz když v zimě zvedá podloží pod kolejnicí. Pokud to budete mít pořádně pospojované přeplátovaným plocháčem a sváry, tak je šance že se prohnutí kolejnice propruží po celé délce. Pokud to nabastlíte nastrčenou trubičkou a dvousložkovým lepidlem, tak to stejně v následující zimě prdne a další jaro budete muset udělal konečně pořádně.

hujer123*

Takže sváření asi nepřichází v úvahu. Co takhle vzít kus plocháče, podsekat beton pod prasklinou na každou stranu 30 cm. Plocháč strčit pod prasklé místo, svrtat na 4 šrouby M10 buď se zapuštěnou hlavou, nebo, pokud se vám nechce zahlubovat použít vratové šrouby. Matice samozřejmě zespodu. Řádně dotáhnout a zabetonovat. Z nářadí vám na opravu stačí kladivo, majzlík, ruční vrtačka, klíče na šrouby.


Pro " Hujer," vím, že se opakuji. Kolejnice se nesmí zabetonovat. Jenom jí musím, prasklý díl nastavit. V zimě -20 stupňů, betonový chodník na kterém je kolejnice pruží. Při zabetonování, by vrata nešla otevřít. Děkuji za radu.

hujer123*

Teď tam podle obrázku také nějaký beton je, Tak když ho vysekáte aba se dalo dostat pod tu kolejnici, tak tu díru prostě zase zarovnáte betonem. Kolejnice na něm bude jen ležet jako nyní. Nebo tam pro oddělení betonu a železa můžete ještě vložit kousek polystyrenu nebo jiného materiálu.

Musíte se smířit s tím, že jednoduché řešení neexistuje.

O 100 procentní opravu nestojíte - vykopat starou kolejnici, udělat nový základ do nezámrzné hloubky , separovat od podlahy ve stodole. Samozřejmě to stojí peníze a práci, ale vydrží to ještě pro vaše vnuky.

jabraka*

Podle mého názoru by mělo stačit vyrobit z podobné trubky(třeba z lešenářské)nástavec s čepy na koncích,ty by se do staré trubky zasunuly.A nahradily tak ten poškozený kus.

JABRAKA

 


Vynikající nápad. Protože se prasklá kolejnice nepoužívá, jde o bezpečnost při chůzi do stodoly. Trubička nesmí být silnější, než je kolejnice. Budu přemýšlet co dál, jak trubičku spojit na pevno s kolejnicí. Děkuji


V noci občas ještě mrzne, tak beton spravený není. Ale díky Vám, je spravená kolejnice. Do stodoly se chodí zase bezpečně. Je to pevná trubka, jen o málo větší, než kolejnice. Díky Viky

doplněno 20.03.12 23:54:

Pro Jabraku. Omlouvám se. Viky

hujer123*

Když to v mrazu pracuje, tak to nějakou chybu má. Zvlášt, když to dokázalo zlomit kolejnici.

cs.wikipedia.org/...

 


Chtěla bych poděkovat Vám všem, za Vaše názory a rady. Určitě něco použijeme, při opravě kolejnice. Viky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]