Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer.Nechal jsem si firmou instalovat kotel Baxi nuvola 3 + rozvod topení.Mám dvě otázky
za prvé - mám od kotle papíry a prázdný záruční list.Není tam razítko,datum prodweje ,prostě nic.Jak dokážu,při případné reklamaci,jak starý je kotel.Neměla by mni firma dát nějaký doklad o koupi,nebo nějaký doklad,kde bych to mohl proukázat?Majitel tvrdí,že zavolám servisního technika a ten posoudí,zda je reklamace opodstatněná ,nebo ne.Co když řekne,že kotel je po záruce?Jak mu dokážu ,že jej mám měsíc?
Za druhé,byl u mě kamarád a říkal,že měl loni revizáka a ,že prý je norma,která nařizuje minimální výšku kouřovodu 140cm.Já mám kotel ve sklepní místnosti a mám cca 58 cm od vrchu kotle(tam kde se dává kouřovod na kotel) po vyustění do komína.Platit budu kotel až v pondělí,tak prosím o radu,jestli tato norma opravdu existuje.Pak bych zaplatiljen rozvody a kotel ,at si pán odveze.Když jsem s nim mluvil,tak říkal,že tam stačí 40cm.Dělka ke koméínu je cca 1,5m.
Tak prosím o radu ,jak to je?.Předem děkuji
Za prvé: oprávněná firma nainstaluje kotel a udělá rozvody včetně tlakových zkoušek, třeba jiná firma udělá instalaci a zařídí revizi spalinových cest. Po dokončení těchto akcí nastupuje autorizovaný servisák od BAXI, který po předložení revizních zpráv (elektro, plyn, komín) provede takzvané první odborné spuštění kotle, a potvrdí záruční list. Bez tohoto úkonu asi budete v případě problémů těžko uplatňovat záruku!
Minimální výška kouřovodu nad kotlem k prvnímu kolenu je dána výrobcem, podle mne je 140cm nesmysl, to by většina kotlů musela stát na zemi. Tuším, že BAXI má tuto délku okolo 40cm, takže s těmi Vašimi 58cm se do požadavků vejdete, přesný rozměr je uveden v návodu, který je součástí dodávky kotle.
doplněno 25.06.11 21:29:Záruka běží ode dne odborného spuštění kotle. Pokud instaluji kotel na podzim a servisák má čas až po vánocích, tak kotel uvedu do provozu sám a servisák "spouštěč" to toleruje. Ovšem určitě je dobrá předchozí domluva s tímto člověkem, nemusel by to tolerovat a pak jste bez záruky. Z kotle jde v diagnostickém režimu většinou zjistit, kolik má ve skutečnosti "najeto", hodinu provozu obhájíte zkoušením, stovky hodin už těžko...
tak jsem se ptal 4 kamaradů a nikdo nespouštěl kotel se servisákem firmy,která kotel vyrábí.Je fakt ,že nikdo nemá Baxi(Junkers,Dakon apod.).To je specialita firmy Baxi?Je tady dost lidí,kteří mají kotle.To jste opravdu všichni volaly servisáky firem od kotlů? Nebo spíše by mě zajímalo,jestli už někdo reklamoval n+jaký kotel v záruce.(nejlépe Baxi)
Je to tak jak píše hop,firma nainstaluje rozvody a kotel může i komín ale pak by mněla také zajistit revizi spalinové cesty od kominíků a revizi plynu od plyařů.Pak zjistíte ze seznamu servisního technika nejbližší vašemu bydlišti nebo z internetových stránek servisní technik po domluvě přijede kotel spustí přeměří všechny potřebné veličiny ,vyplní a potvrdí záruční list a to je vše.Divím se že vám tato firma vše nezařídí sama je to od nich špatný servis pro zákazníka.V rámci péče o zákazníka to zařídím vše sám se vším papírováním ,schůzku se servisákem domluvím v takovou dobu aby tam mohlbýt zároveň i uživatel a mohl si vyslechnout přednášku od servsního technika a případné dotazy konzultovat přímo sním protože kotle a jejich obshluhu by mněl znát nejlépe.Jinak kotle baxi jsou velice kvalitní a splolehlivé je to jedna z mých oblíbených značek hned po geminoxu.
tak je to tak,jak psal hop.musím mít revizní zprávu komína a plynu a pak zavolám servisáka a ten uvede kotel do provozu a seznám s obsluhou a až poté potvrdí záručák.Jediné na co si mám dát pozor,že kotel od prodeje musí být připojen a servisákem a spuštěn.Jinak by se musel vymontovat a poslat na nějakou revizii
Děkuji za odpovědi.
Ano, servisák svým razítkem na záručáku stvrzuje, že byl první, kdo kotel spustil, fyzicky zapnul do provozu. Pokud mně jako firmě toleruje třeba předchozí půlroční provoz, je to jen o jeho dobré vůli a důvěře, o našich dlouho budovaných dobrých vztazích...
Jinak jsem asi napsal špatně, že je to autorizovaný servisák od firmy BAXI (nebo jakékoli jiné), spíše je to univerzální servisák, autorizovaný mimo jiné také firmou BAXI (či jinou) ke spouštějí jejich kotlů...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.