Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pokladka zulovych kostek - jaky podklad?

Od: zh* odpovědí: 5 změna:

Dobry den chtel bych si doma u meho baracku udelat vjezd ze zulovych kostek, jsou cca 10x10 cm.Nejsem dlazdic ale na svem dome si delam veci vetsinou sam a tak trochu me to i bavi,muzete mi nekdo poradit jak na to?do ceho se dava takova kostka slysel jsem,ze se dava do pisku betonaku.Ja chci delat dlazbu v miste kde je vjezd pro auto,me auto vazi prez 2 tuny nevim jetli to je tak do pisku staci?nebo do drte?Dal bych potreboval jestli nekdo nevite postup napr. kruhove nebo supinove videl jsem par obrazku ale ten opostup jsem nikde nenasel.Diky za rady a tipy.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ondranoel*

1x

Žulové kostky se většinou pokládaly do písku protože jej málo ovlivňuje mráz, protože se dá snadno srovnat a zároveň se použije k vyplnění spar. Předpokladem je však pevný a odvodněný a srovnaný podklad, který by měl unést krátkodobě stejné zatížení. Písek sám o sobě je považován za nezhutnitelný, takže při větší vrstvě písku než je ca třetina velikosti kostky vněm bude dlažba plavat, což se může projevit zprohýbáním = vyježděním kolejí. Takže jak kvalitní má být povrchová vrstva - dlažba tak kvalitní musí být předposlední vrstva - podklad. Tuto vrstvu je potřeba odvodnit, urovnat a zhutnit. Proto firmy tuto vrstvu dělají z drahé štěrkodrti nebo rovnou z betonu a ještě pod ni dávají vrstvu písku pro odvodnění. Můžete to udělat úplně jinak, ale musíte si hlídat dosažení popsaných vlastností.

Co se týká pokládání žulové dlažby, většinou se pokládala do obloučků, které vytvářely jakési klenby. To usnadňovalo pokládání včetně potlačení chyb a nepřesností. Ca centimetrové spáry se nechávají z týchž důvodů a protože se snadno vyplní včetně zhutnění výplně např. prolitím nebo propícháním.

zh*

dobra dekuji za uzitecne rady jen by me jeste zajimalo jestli to udelam spravne tak ze dam vrstvu cca 30 cm sterku kteru udusam zabou a po te kostky budu pokladat do te drte nebot ji verim vice ze unese takovou vahu,nebo je treba dat jeste neco mezi tyto dve vrstvy?take by se my hodil nejaky postup jak napr. udelat takovou tu obloukovou. dekuji

jabraka*

Pokud se pokládá žulová dlažba,aby něco unesla,tak se použije systém silniční.Vykopat zeminu,na ni štět,(kámen větší,a na něj zásyp stěrkem,pak ještě srovnat drtí a písek s cementem zamíchaný za sucha.(Téměř suchý).Do toho se kladou kostky.nesmí se zapomenout na pevně zakotvené obrubníky.Pak se opět pískem zasypou spáry.

Já bych osobně šel cestou raženého betonu.Místo kostek se nanese vrstva betonu s karisítí a speciální technikou se gumovou matricí razí do uhlazeného povrchu jakýkoliv tvar kameniva,nebo dlažby.Povrch se barví obarvenou cementovou směsí.touto technologií lze napodobit i klasická dlažba žulová.

JABRAKA

ondranoel*

Dvoutunové auto není žádné zatížení, to unese i menší vrstva štěrku a drtě. Vámi navržená skladba patrně vydrží občasný provoz deseti i dvacetitunového auta.

mh*

dobra dekuji,jen jestli nekdo nevite postup treba te obloukove nebo supinove nebo jine?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]