Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kompresor nuair

Od: buban76* odpovědí: 6 změna:
Dobrý den,syn koupil od kolegy v práci bezolejový kompresor s tím,že má na výpustním ventilu stržené ovládací kolečko,jinak funkční. Po opravě ventilu se zdálo vše v pořádku,natlakoval se,vypnul,vzduch foukal. Po několika cyklech ale začal utíkat tlak dírkou ve válci,jakoby tlak z nádoby tlačil vzduch přes válec zpět. Je na vedení z válce do nádoby nějaká zpětná klapka,která mohla odejít nebo špatná komprese nebo čím by to mohlo být?
doplněno 01.05.11 14:10:

Ještě přidám obrázek dírky pro lepší představu


 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ferda60*

2x

Před časem jsem měl jeden bezolejový kompresor rozebraný, funkčně to tam bylo dělané tak, že sání vzduchu šlo do prostoru klikové hřídele, píst měl v sobě (na sobě) gumovou membránu sacího ventilu, v hlavě válce na výtlaku byla jako membrána ocelová planžeta a pak byl vzduch veden do zásobníku, kde byl na vstupu ventil, který teprve definitivně bránil vracení vzduchu ze zásobníku zpět. Na vedení mezi kompresorem a zásobníkem byl připojen ještě elektromagnetický odtlakovací ventil, který se otevíral při vypnutí motoru a zajistil tak to, aby se při příštím zapnutí nemusel (ani by to nešlo) motor rozbíhat do zátěže - protitlaku.

U Vašeho kompresoru je dírka předvrtaná a tedy tam zřejmě má nějakou funkci. Může to být výstup z odtlakovacího ventilu - vlastní odtlakování trvá ale poměrně krátce a tak je-li únik trvalý, bude na vině ventil na vstupu do tlakové nádoby. Jedině zkusit trochu rozebrat a zkontrolovat ho (pokud je mechanické provedení podobné jak popisuji). Zpětně skládejte vše jak bylo, já jsem tu ocelovou membránu v hlavě dal obráceně a tak zakrátko praskla. Rovněž namáhané díly (membrána na pístu) nesnesou většinou náhradu jinými materiály, provoz vydržel až originál od výrobce.

doplněno 01.05.11 17:30:

"Černá věcička" vypadá na fotce dost záhadně, jestli propouští úplně hladce tak to bude spíš jen spojka(?). Nicméně zkuste ventil(y) nalézt a prověřit funkčnost, mělo by to jít rozumně rozebrat i dát dohromady.

buban76*

Možná už tomu začínám po vaší odpovědi rozumět. Je to tu řešené trochu jinak,stlačený vzduch jde z hlavy do nádoby,ale vedení je přerušeno černým plastovým elementem,který je pravděpodobně tím zpětným ventilem a ona inkriminovaná dírka plní funkci vámi popisovaného elmag. ventilu,čili odpustí se jí tlak mezi pístem a tím zpětným ventilem,pro ulehčení dalšího rozběhu. ta černá věcička nicméně propouští vzduch z obou stran a to bych viděl jako zdroj celého problému

doplněno 01.05.11 20:23:

Tak jsem dokončil průzkum a došel k závěru,že ta černá věc bude opravdu jen spojka,zmátlo mě,že jsem něco podobného našel tady eshop.lindr.cz/pr/... jako zpětnou klapku. Ta se však nachází před vstupem do nádoby a je skutečně K.O. Otázka zní,kde se po té klapce pídit?

buban76*

tady je ještě vcelku

buban76*

tady rozebraná

 

nuair

0x

Pane Bubane,

Pokud to již nemáte vyřešeno, s velkou pravděpodobností netěsní zpětný ventil.

Libor Choleva

NuAir servis ČR

buban76*

Je to tak,a bohužel se mi nedaří ventil sehnat,máte nějaký tip? Díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]