Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rapid 136-chcípá

Od: fulllempl odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,řeším problém s kterým jsem se ještě nesetkal,rapid při jízdě výrazně cuká,když sešlápnu spojku před křižovatkou tak pokaždé chcípne,neudrží volnoběh a startuje velice obtížně,i za tepla

Věci co jsem prověřil

ZAPALOVÁNÍ-bezkontaktní z favorita,všechny svíčky pálí,předstih OK,kabely OK,cívka OK,elektronický spínač OK-kamarád má favorita,tak jsme to tam přeházeli a na zapalování jsme závadu nenašli

KARBURÁTOR-jikov sedr 32,vyrobený na zakázku firmou Roman Jiroš(OCELOT)starý asi tak rok a půl,fungoval výborně,nikdy s ním nebyl problém,na dálnici rychlost 160 nebyl problém-prvně jsem myslel že je to odpojovač volnoběhu(elektromagnetický ventil)ale tam jsem nepochodil,tak jsem karburátor vyndal,naložil jej na noc do ředidla,druhý den pečlivě profoukal stlačeným vzduchem,skoro žádná špína tam nebyla(mám přídavný filtr),tak jsem jej namontoval zpátky a problém pořád stejný

Udělal jsem i seřízení hladiny paliva a informativně jsem změřil klapky,ale tam žádný problém

Někdy mě to připadá jako by tam nešel benzín,občas to začne jet i skoro normálně,a z toho třeba do kopce to začne cukat div to nechcípne,někdy i na rovině,na volnoběh to chcípne po každé a nastartování trvá tak 5 vteřin-palivové čerpadlo jsem namotoval záložní,žádná změna,prověřil jsem všechny hadičky jestli to někde neteče a taky bez výsledku

Voda do oleje neutíká,olej do vody taky ne,falešný vzduch nepřisává

Zároveň to začalo mít neúnosnou spotřebu,z dřívějších 6 litrů klidně i 13-15,už vážně nevím,budu rád za každou radu

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Jako první mě napadá, jestli jsi někde nevzal velmi nekvalitní palivo s vodou...

fulllempl

No vidíš,to mě nenapadlo,máš u mě bod,byl jsem nucen vzít u takové družstevní benzínky tak kdoví co v tom mohli mít,já vždycky tankuji u osvědčené benzínky,ale tentokrát by mě už nevyšel benzín,tak jsem byl nucený vzít tam kde to neznám...docela to odpovídá,začalo to první náznaky tak dva kilometry za benzínkou,a druhý den už jsem málem neodjel

Ještě dneska to zkusím pořádně zředit ověřeným benzínem a uvidí se

martinhajek*
Ano, to by tomu odpovídalo.

 


0x

to mi připomíná mou anabázi s tátovo 120 krátce po vojně bral sem ho od vojáků a jednou sem dostal pár kanystrů benzínu namíchaných s naftou 14 dní sme nevěděli co stím

 

fulllempl

Tak zředění nepomohlo,měl jsem tam toho tak 10 litrů,dotankoval jsem do plné,takže zředěno hodně a ani po trošku delším projetí absolutně žádná změna

Určitě to je v karburátoru,ale nevím co,karburátor jsem nerozdělával už dlouho,od doby co jsem koupil ten nový jsem neměl absolutně žádný problém,až teď

Jen mě tak napadlo,jestli někdo tady máte s tím karburátorem třeba trošku odbornější zkušenosti...jak je jehlový ventil,před plovákem který pouští palivo do plovákovky,mohlo by to dělat kdyby byl vadný,tím myslím že by pouštěl třeba moc a přehlcovalo se to,nebo naopak málo,že by se tomu nedostával benzín

Ta spotřeba by odpovídala spíše přehlcování,seřízená výška plováku je,přesně podle návodu-10mm

sundej víko karbecu a skus ten ventil profouknout a prověřit zda těsní pokud netěsní bude plováková komora vrchovatá a pokud zůstává viset nebude v ní skoro nic

martinhajek*
Měls zjistit jestli jehlový ventil těsní. Nejlépe stlačeným vzduchem. Pokud to nebude bordel v palivu, a je to skutečně bohatou směsí a nejde to seřídit, opravdu se tomu může přeplavovat plováková komora.
Nemáš ten plovák děravý? Nedělal jsi něco s AC pumpou a nemáš velký tlak paliva?
Jo, a voda v benzínu se drží u dna nádrže, měl jsi jí spíše vypustit.
fulllempl

Když ručně zapumpuji s AC pumpou tak tam palivo jde,ale jen tak na jedno napumpování,pak už to nejde a páčka se promáčkne až dolu bez efektu,což značí že je tam paliva asi hodně

Děravý určitě není,to je karburátor starý rok a půl,dělaný nový na zakázku,AC pumpu jsem měnil,ale nepomohlo to,tak jsem tam vrátil původní,v tom to nebude

Nevíš jestli ten ventil jde někde koupit nový,že bych jej vyměnil a hned bych věděl,to musí být otázka pár korun,taková pí*ovina

Zkusím ten ventil,a když to nempomůže tak vypustím nádrž

ten ventil nemusí bejt v háji moh se tam jen dostat bordel a bud zůstává viset nebo špatně zavírá ještě mrkni do toho průtokovýho šroubu u karbece mělo by tam bejt sítko jestli je čistý

doplněno 23.04.12 21:44:

trochu odbočím skoušels jinej palec a víko rozdělovače dnes hlavně ty palce prd vydrží

dále koukni zda nemá vůli rozdělovač bejvá to na tom ozubeným kolečku vyčvachtaný nabo se střihne ten zajištovací kolíček a to se pak dějou věci

fulllempl

To s tím zapalováním jsme zkoušeli všechno,jelikož tam mám stejné zapalování co ve favoritu,tak jsme tam zkusili přeházet snad všechno,i rozdělovač,na to to vůbec nemělo vliv

martinhajek*
Jehlový ventil do SEDRu by měli mít v každé zásobenější prodejně škoda dílů. Ale nejdřív opravdu vyzkoušej jestli ten tvůj těsní.

 

fulllempl

Tak už je to snad vyřešený,ten původní ventil jsem vyndal a dal nový,rázem jako by auto ožilo,pěkně zrychluje,necuká,nechcípá,pěkně startuje a spotřeba se rázem vrátila k normálu

Takže se to přeplavovalo,a asi hodně,taková debilovina a co dokáže udělat,neznalý člověk by dle toho soudil že je auto totálně v prdeli,a přitom je to věc za pár korun

Je to moje druhá neplánovaná závada za 3 roky,první ani tak nebyla závada,ale to že olej prosakoval z převodovky kolem poloosy,vyřešilo to výměna těsnění taky za pár korun,jinak kromě plánované údržby absolutně vůbec nic

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]