Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám problém:
Teče mi olej z motoru u Š Felicia 1,3. Kamarád se mi na to mrkl a mluvil něco o bloku motoru nebo hlavě motoru...
Nebojte, stav kontroluji, abych nezadřela, jsou to loužičky průměru 3 cm, asi za 14 dní...Prostě neteče to moc, na zadření to není ( pravidelně kontroluji - projistotu, se fakt bojim )...
Jenže kamarád mne vystrašil, že je to hrozná oprava, že se bude muset rozebrat a vyndat motor... že je to prostě blbý... v červenci mám jít na technickou. Jsem vystresovaná, že ji neudělám, a že oprava bude stát pěééékný prašule.
Olej - čurůček, nebo jak to nazýváte jsem našla jak je na obrázku ten červený puntík.
Byl by tu někdo hodný, trpělivý a vysvětlil mi to člověčinou a ne automechaničtinou? Fakt jsem z toho vystresovaná...
Opravdu je to tak zlé?
Moc díky.
jak už se psalo je to víko vahadel pokud to z něj jen kape je to sice nepříjemné nikoli tragické pokud máte v okoli aspon trochu šikovnýho kamaráda nejni problém to udělat i před barákem jak se psalo povolit šrouby stáhnout víko vyhodit starý těsnění čističem na brzdy či technickým benzínem odmastit tu plochu kde se nachází to těsnění a to jak na motoru tak i na tom víku dát nový těsnění já osobně i to nový těsnění jemně po celé delce natřu červeným autosilikonem nasadit víko a s citem dotáhnout ,pak tak hodku až dvě nechat zavadnout silikon a pak už jen pro jistotu kontrola hladiny oleje a jezdit a jezdit
cenu bych viděl i s těsněním do 500kč přinejhorším
osobně když vidim hezkou mladou babu či starší paní v nákým takovým starším voze tak nemám ani sílu si říct o peníze za takovou banalitu
doplněno 23.04.12 18:32:ne vahadla zdvihátka sem po tej výkendovej oslavě ještě kapku vedle sebe
Jistě vám tady budou psát o všem možném,ale zkuste tohle.Měl jsem kdysi Moskviče a z toho tekl olej kudy mohl.Ale jak a komu.Mně ne.Fór je v tom,že po umytí motoru Arvou a uschnutí,se nastříkají všechna místa úniku AKUTOLEM,tekutý obvaz,k dostání v lékárnách.Akutol samotný není vidět a zamezí úniku oleje.Nevěříte?Věřte.
doplněno 23.04.12 14:32:
Jestli to teče tam jak je ten červený puntík,ne až nad tím,tak by to nemělo být složité,to je víko vahadel,drží na čtyřech šroubech a když se oddělá je okolo gumové těsnění-na tento motor může stát tak max 50kč
Zajeďte za někým kdo tomu opravdu rozumí,pokud je to co si myslím tak je to práce na 10 minut a cena kolem 150kč i s prací
Z bloku motoru nemá kde,to by musel být prasklý,ale to si nemyslím,pokud by to teklo z pod hlavy,tak ani tak se nemusí vyndávat motor,sundá se hlava,vymění se těsnění,případně se srovná hlava kdyby byla nějak deformovaná a taky to není taková tragédie
Kdyby byla prasklá hlava tak seženete někde z vrakoviště za pár korun a výměna je taky pár korun
Osobně si myslím že je to to víko vahadel,zajedte do servisu,tam si určitě budou vědět rady,takové ty kamarádské zaručeně osvědčené rady někdy vážně miluji,to je něco někdy vážně k pobavení-třeba jeden člověk jednou tvrdil že mu na motoru praskl rozvodový řemen,a že ještě dojel 40kilometrů do servisu,že prý svítila kontrolka od dobíjení...tak je jasné který řemen praskl,ne rozvodový,ale k alternátoru
Samozřejmně jak radí předemnou bude to sáknout pod víkem jak ste označila stačí možná skusit dotáhnout vpřípadě dát nové těsnění za pár kaček zajedte k serioznímu kutilovy a ten vám to za pár kaček vymění nebo dotáhne ale nějaká kapka o 3 cm za 14 dní není nic je to u starších aut běžně nějaký olej ukápne a na STK vám nic neřeknou pokud před tím motor dobře umyjete
Na STK záleží na mechanikovi.Já s předminulým autem udělal na cestě (nonstop jen s čúrpauzami) JH-KV a z5 čtyři výměny oleje (pro rýpaly auto mělo TZV monoblok -společná olej náplň motor i převodovka) a poté jsem s ním absolvoval i STK.Nasypal jsem popel na hlavu,že nemůžu najít únik i když jsem věděl ,že tekl pravou poloosou ,resp guferem.Mechanik mi ještě poradil jak nejlépe umít a čím na zjištění stavu.
Jinak,ono asi záleží kde teče ten oil.může již být špatné těsnění okolo výpust šroubu nebo vany (obé lze na autě) nebo gufery na klikovém hřídeli u spojky nebo na vačkovém hřídeli (nwn jak má felda rozvody,)rozvodů. také lze bez demontáže motoru jen převodovky.Nebo těsnění pod víkem hlavy,o5 bez demontáže nebo pod hlavou,i to bez demontáže motoru z auta!
Podotýkám ale že tato auta neznám max jen š105,tam tekl olej docela dost palivovým čerpadlem.
doplněno 23.04.12 17:52:Ha,již je zde vyčerpávající odpo od fullempl přímo na konkrétní motor!
Jak tu píší, je to víko zdvihacích tyček od vačky na vahadla a po sundání (k vůli tomu se nemusí nic složitě demontovat, jen se odpojí zapalovací kabely od svíček a to je vše, co se týče přípravy. Žádné vytahování motoru s auta). ... a po sundání je to víko těsněné gumou po obvodu a ta je spuchřelá a prasklinkami to prosakuje.
Ještě olej rád utíká těsněním vany, to je ta úplně vespodu s výpustním šroubem. Vana drží asi na 12 šroubech M6 a těsní ji korkové těsnění. Většinou stačí šrouby po obvodu opatrně dotáhnout a je to.
Ahoj,
tak jsem tady s opraveným autíčkem. Oprava byla na 10 minut...
Je to tak, jak jste psali - byly uvolněné ty 4 šrouby, stačilo je dotáhnout, mimochodem, byly povolené hodně.
Takže olej neteče. Akorát se mi kamarád díval, že mi teče - opět né moc, není to nic závažného prozatím - olej ze spojky...
Takže jsem zaplesala předčasně...
Jinak moc díky všem za rady a pomoc!
Teda nevím přesně jak na felicii,ale myslím že ve spojce olej není,spojka nesmí být mastná aby měla záběr,jinak by příliš promazaná prokluzovala-nemáte třeba problémy,že auto jakoby při rozjezdu najednou nemůže zabrat a motor zařve?
No vidíte,co jsem říkal,že to není nic vážného,otázka se možná naskýtá proč to bylo tolik povolené...nezabývá se ten váš kamarád třeba amatérskými opravami aut,tímhle vás chtěl vystrašit aby mohl zinkasovat velké peníze třeba za výměnu motoru,jen přemýšlým...zatím jsem se na tomto škoda OHV motoru nesetkal že by bylo to víko povolené,někdy to třeba prosakovalo,ale vždy vinou špatného těsnění,a ne z důvodu povolených šroubů
Spojka u Favoritů a Felicií je suchá třecí. Pokud by byla od oleje (její obložení), tak bude prokluzovat.
Jestli tím nechtěl říci,že je do háji gufero klikové hřídeli u spojky?
doplněno 25.04.12 19:18:Nebo na druhé straně na převodovce.
Oboje je velká závada,pokud je to málo,tak se ještě nic moc neděje,ale pokud by to začalo téci více,tak jako se prakticky nerozjede,protože ta spojka bude prokluzovat
Tohle už bohužel je závada na vyndávání motoru,dokonce se musí i do určité míry rozdělat a vyměnit vadné gufero klikové hřídele nebo gufero převodovky
Já jsem měl naštěstí na rapidu závadu,že to neteklo do spojky,ale unikalo to z převodovky kolem poloosy ven,takže oprava nebyla složitá a celkem laciná,ale tohle už bude dražší jen z důvodu vyndání motoru z auta...a řešit se to musí,než to začne valit pořádně
a nebo je to opět prkotina a teče to v místě kde je napojena řadící tyč do převodovky to by se jen vyklepl čep schodilo razení a vyměnil symering
Nee, určitě ze mně nechce nic inkasovat - je to opravdu mooc dobrý známý. Takže mu věřím v tom, že když něco řekně, že to tak je. Auta dělá už 15 let, naučil jej to jeho tatínek, který je hodně šikovný. Takže z toho obavy nemám.
Co se týče aut, tak mu věřím...Protože pochybuji, že by dělal "vlany" jenom proto, aby něco dělal zbytečně a zadarmo...
Určitě si vsaďte, že jsem to popletla já...já těm auto věcem fakt moc nerozumím ... no jo, holt ženská!
Jeslti je to hlavou motoru tak to neni takova hruza pode jen praskle tesneni pod hlavou, vubec se nemusi vydelavat motor jen se odsroubuje viko a hlava motoru, vymeni se tesneni nasroubuje zpatky...popr doleje olej a melo by to byt O.K. pres znameho me to pred 4 roky stalo 3 500 Kč nevim jak je to ted a v servisu jake maji ceny.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.