Nejste přihlášen/a.
jak moc je slozite si postavit svoje auto po papirovej strance . Jde me o to dat do skody 440 startaka v6 z explorera nebo defacto vymenit kastle a upravit ram , jeden zbytecnej se me doma vali a jestli je realne to udelat jako stavbu noveho auta. O par lidech co si postavily svoje auto jsem slysel ale jak na to tot otazka.
Poskládat cokoliv není problém, ale výrobce ( to je i individuální stavitel 1 auta) musí splnit podmínky DNEŠNÍ legislativy...Jako kldyby vyrobil jedno nové auto...Na globální homologaci ES dnes individuální výrobce nedosáhne, bude ale muset absolvovat zkoušky podle dnes paltné legislativy, emisní systém bude muset splnit normu EURO 5, dále platné podmínky elektromagnetické kompability, účinek brzd, podmínky hluku atd...
každé nové auto bude muset mít zařízení signalizující pokles tlaku v pneu, sigalizaci zařazeného rychlostního stupně atd...
Ten kdo tvrdí že technická není problém má sice pravdu, ale ne každá STK je typovou zkušebnou která je vybavena k tomu aby provedla potřebné zkoušky a měření...a nebude to levné...TUV, Dekra a.s., ptejte se tam kolik to bude stát
takze bez sance, stara v6 nesplni eur5 ani nahodou a jiny motor je financni sebevrazda a hlavne by to bylo o nicem abych tam dal nejakej civilizovanej motor, to uz tam muzu dat HTP
A z tou technickou jsem to myslel tak ze jakekoli auto me projde stk a dostane znamky na 2 roky bez toth aniz by na nej nekdo kouknul ale o to zrovna nestojim.
A jak je to kdyz bych jezdil na ukrajinskych papirech v cr jako cech?
u nás-nejen,kdekoli v EU, smí být kýmkoli (kdo má patřičné ŘP oprávnění)provozováno auto registrované v jedné z asi 223 zemí světa(ona Vídenská úmluva)-a pojištění není problém-jediným směrodatným údajem,krom platnosti,je VIN(u Spartaka výr.č.) auta...Fakt bych zkusil decentně navštívit nějakou ambasádu zemí tzv.3.světa-myslím,že by to mohlo klapnout-ve chvíli získání nějakých Alžírských,Nigeriiských apod.dokladů není problém se pustit do "stavby"
Z hlediska papírů (technické) to bude docela velkej oříšek. Kamarád měl docela problém udělat technickou s MBčkem - vytažený chladič dopředu + Favorit motor. Což není nějaká extrémní úprava, ale technickou se mu podařilo získat až "přes známost"
technicka neni problem ale me jde spise o to to nejak zlegalizovat jako stavbu noveho auta ale pokud to bude muset splnovat nove emisni normy tak jsem nahranej . ALe pamatuji si ze nekdo si takto postavil sportaka z tatry 6? a zlegalizoval to ale nikde nemuzu nic najit
asi 3,4 roky zpátky jsem se v Brně na tunning srazu poptával toho maníka, co stavěl toho oranžovýho Rapida s VR6 motorem(nemluvě o chopu-takže auto bylo asi o 20-25 cm nižší) a měl ho na cedulích-tuším někde morava a víceméně legálně ofiko cestou-zkusil bych zalovit v historii (ted nevím v kterém konkrétním časopisu to bylo),myslím Autotunning magazín-měl by tam být i kontakt...To je jedna cesta-dostat to na bílé značky-anebo nejdřív udělat veterána přes krajskou akreditaci a až pak udělat zástavbu motoru(on to nebude jen motor-spíš posadit kastli Spartaka na šasi s motorem ) Ale pokud ti vydrží nervy-mohl by to být zajímavý kousek a už ted držím palce! Kdysi jsme takhle implantovali s kámošem VR6 do Scirocca GT II-a to bylo podstatně mín úprav a práce-takže si dovedu představit oč jde(ale Šíro mastilo jak vzteklý)-jenže to byly 90-léta-takže ani na silnici nebyl ze 6 válcem problém,ačkoli v dokladech 1.8i...:D - a to ještě četníci kolikrát-"hm,to má pěknej zvuk..."
doplněno 15.04.12 00:46:ještě taková myšlenka-je možná ještě cesta jak dosáhnout svého-a sice sehnat za malý "bakšiš" doklady třeba z Alžíru apod.na onoho Spartaka s tím VINem(i když dřív to bylo pouze asi 6ti místné výr.číslo)-ve chvíli,kdy by se fakt třeba zadařilo a z nějaké ambasády takovéhle nějaké země se povedlo "něco" vymyslet (otázkou asi je jak moc si ceníš svého nápadu-čili jak moc by byla třeba Alžírská ambasáda-v Praze za Spartou směrem ke Stromovce,ochotna ti pomoct-víš jak ...?! ,pokud bys získal jejich nějaký jakože doklad a značky-můžou ti tu u nás "pomocníci" tak akorát zasalutovat,nepřísluší jim jakkoli hodnotit,natož zadržovat a zkoumat vozidlo z cizí země-pokud není v databázi odcizených(Vídeňská úmluva)...Osobně bych řešil něco takového,protože ofiko to dostat na naše značky(asi krom veteránských) bude asi utopie...
takze teotericky by stacily spz ze zemí byvale CCCP coz by nemel bejt takovej problem jestli tomu dobre rozumin?
A prave ze explorer ma ram a po sundani karoserie muzete jezdit na ramu , je to porad pojizdne (samozrejme az na par detailu) a spartak je to same , jen najit nejakeho spartaka kteeho nebude skoda na takovou upravu (jednoho uz jsem zrenovoval a to do stavu 1+)
Ono ve finale udelat to tak aby to jelo je otazka jednoho dne ale chtel bych neco ve stylu hotrodu ale z ceskym autem . To uz jsem kdysy chtel udelat s tim co jsem renovoval ale to byla vyvozni vezre kterych bylo malo ( byl tam vykonejsi motor 2 barevny lak a par detailu ) takze jsem to radsi nedelal
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.