Nejste přihlášen/a.
Máte někdo zkušenost s montáží lpg do starého auta? Mám 14 let starou lagunu, která má najeto již 200 000km. Motoricky je prozatím v pořádku, ale nevím, zda se vyplatí do ní investovat za montáž lpg.
bez problemu, ja ho mam ve 13 let starem aute z 500 000 na tachometru. kilometrovy najezd za to nema skoro zadnej vliv . Akorat tech 200 me prijde nejak malo. Jen bych nebral bejt vama levnou montaz plynu a ne v dilne kde delaji jen lpg ale i normalni servis a jdete do posleho stagu , lovato brc ci landi renzo jsou dobrý ale kupodivu stag je o dost lepsi (na to ze je polsky)
Právě že autem jezdím téměř denně a 9 litrová spotřeba benzinu začíná být pro mě vážný problém. Proto chci auto na lpg, jen se rozhoduji, jestli pořídím o pár let mladší auto již s lpg, nebo si ho nechám namontovat do současného. Nechci se zadlužovat s mladším autem, ale zase se bojím, že lpg nainstaluji do současného a při 250 tisíci se mi rozsype.
Nejde o pověry, vím že dnes už jsou systémy lpg mnohem kvalitnější, než ty první, díky kterým vznikaly ony fámy.Bojím se jen jak dlouhob motor v mém autě vydrží.
Jde o to kolik rocne najedete, to je cele. Kupovat nove auto je uz uplny nesmysl, vetsinou, spocitejte si do nakladu na provoz ztratu hodnoty (vetsinou pak vyjde, ze je nejlepsi koupit 3l limuzinu ktera zere 15, protoze je to skoro zadarmo ) Taky pocitejte, ze kdyz to zere 9 benzinu tak to bude zrat tak 11 LPG.
Tak jsem si to ted spočítal a do toho plynu půjdu. Podle výpočtu se mi plyn (za cca 25000) vrátí za deset měsíců a pak už budu šetřit. To moje laguna snad vydrží o pár let více, takže si myslím že se to vyplatí.
Jen chci upozornit,že montáž Stagu vyjde na 32tis.s daní.Mám ho na Renaultu Megane celkem dobré,jen po prvních 20000km mi totálně odešly vstřiky,jako by byly z bláta.Jezdím za 8,5lpynu.
Tak to asi montoval slusnej oddil, ja mel na V6 motor instalaci za 28 a 2 roky a cca 40000km jsem ani nevedel, ze tam nejake LPG je (krome tankovani) ted jsem to teda demontoval a budu to montovat do dalsiho auta... V realu se da za 25 instalace poridit. Nebo to dokazou namontovat Polaci podstatne levneji a i legalizace se nejak zaridi. Doporucuji Polsky system STAG300 nebo novejsi.
ted tu chteji uz 41000,- za 4valec alespon v e stredu kdyz jsem tam byl nouzove koupit filtry. Jina stag jsem schopnej dat na v6 za 23 000 i z mim rabatem
jsou to jednoduché počty-LPG je ani ne za 1/2 ceny litru benzínu-a strašení státem,že i u plynu se bude zvedat dan je nesmysl(mezinárodně smluvně vázáno-poněvadž plyn je -narozdíl od benzínu a nafty,i topivem)-takže není co řešit...Ceny montáže plynu jsou různé(konkurence poměrně velká-ovšem řídil bych se hlavně pozitivníma referencema,zkušenostmi s tou kterou firmou...A co se výdrže motorů týče-v 90.letech byla auta ještě auty(nebyl tlak na až nesmyslné em.limity a úspory automobilek-tzn.vše bylo nejen materiálově "poctivější") ,osobně mám R19 16V rok 96 a zcela běžný(a i levný)servis a údržba-samozřejmě občas si s ní i pořádně zařádím-po ohřátí klidném motoru(od toho ony verze vůbec byly,že),a drží-to jsem přes 300 000 km...Takže pokud pravidelně měníte olej(s plynem i po 10 000 km bude olej jak nový-žádný bordel-plyn je totiž úplně čisté palivo a nevzniká karbon a další sajrajty),filtry atd.-nebude problém...
Jen k te dani - srovnani dani ma byt prave na zaklade nejake smernice EU, odkaz bych musel hledat... LTO se taky topi a je to nejak osetreno, ze...
Jj-srovnání ano-ale u nás(divné,že)je dan už tak vysoká,takže jí není ani kam zvedat-je to právě mezinárodně vázáno,aby si třeba zdejší vláda nechtěla "přilepšovat" spotřebku ještě dalšími komoditami...
No ale u nas to nejde, aspon ne v malym - vlak s LTO je v pohode ale jak si nekdo cucne z nadrze u baraku, je v lochu
U Renaultů a vůbec dost často u francozských aut je probém s vymačkáváním ventilů do hlavy i při provozu na benzín. Při přestavbě na LPG se tento problém ještě více projeví, zvlaště, když se LPG nastaví na chudší směs. Poté jsou velice horké spaliny s velkým přebytkem kyslíku a ventily se ještě rychleji vymačkaji dohlavy, nebo se podpálí. Proto pokud LPG do Francouze, tak správně nastavit, at pak nejsou zbytečné investice. Francouzi dělají motory z měkčích slitin. Ale zase, co je měkčí, tak není tak křehké. Spočítal bych si návratnost a auto bych na LPG rozhodně přestavěl.
solenza-jen tak v reakci-zrovna zkraje týdne jsme se s p.Lounkem(což je ten pán,co staví vrtulníky Huricane,a mimojiné i onen celorepublikově vyhlášený servis ALU hlav v Činěvsi u Poděbrad) probírali spolehlivost-poruchovost hlav motorů podle země původu(samozřejmě z 80% je problém v řidičích-ne autech,resp.motorech,poněvadž honí už studenej motor)-a z jeho každodenních letitých zkušenostech jsou na tom nejhůř němci...Samozřejmě ventil nemůže být slitina ALU,tudíž je to nějaká vysoce legovaná tech.ocel(u aut-moto mají u vysokootáčkových vesměs titan)-no a je jasné,že tvrdší materiál "vymyčkává" ten měkčí-takže hodně v kostce a zjednodušeně řečeno-tohle se děje u všech aut(krom starých litinových hlav)...Ale je pravdou,že správné seřízení plynu je alfou omegou celé montáže LPG...
ono 99% podpaleni ventilu je pouze o tom ze pri montazi nastavi chudou smes ktera je teplejsi a auto ani tolik nejede a majitel je spokojenej ze to zere malo a potom nadava ze lpg nici motor. Jinak po servisu ve strakonicich jsem ted predelaval lpg v aute co jsem koupil a vyhrev reduktoru zapojily az za klapku co poustela vodu do topeni takze v lete lpg zamrzalo, ale stejne to predchozi majitel nechaval opravovat i ve 2 servisech v praze a ani tam na to neprisly, a v jinem aute kam jsem si nechal namontovat lpg drive (jeste jsem ho nedelal) tak me utikal plyn (12km/40l lpg) a ted to musim predelat take , diferak pri propruzeni narazi do nadrze ventil nejde zavrit protoze se tam kolem difu nedostanete a plno nesmyslu
Máte někdo zkušenost s českým HL Porpan a systémem Magic 2? Slyšel jsem z 80% dotázaných na něj chválu už jen z důvodu, že případné náhradní díly jsou podstatně lacinější.
to uz radsi magic 3 , jinak legalizace pres hl propan kdyz u nich vezmete dily a nekdo bez licence vam to namontuje neni problem
No ale Polsky STAG funguje o mnoho lip, ma vic moznosti nastaveni a je levnejsi. Navic treba vstrikovace pouzivaji vsechny systemy tak nejak stejne, proste se v konfiguraci nastavi typ vstrikovacu. Nejdulezitejsi soucastkou je reduktor, aby dobre drzel tlak a hlavne u vetsich vykonu 8mm trubka od nadrze. Kazdopadne, pokud se bavime o cene vstrikovacu LPG, jako ND, tak to jsou 2-3 tisice, proste nestoji za rec.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.