Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,řeším na škodě 120 problém s topením,v zimě když jsem jezdil tak auto topilo vzhledem k koncepci docela dobře,už po 3 kilometrech foukal hodně teplý vzduch i za tvrdých mrazů...už jsem dlouho nemusel topit,a teď když brzo ráno byla zima tak jsem zjistil že topení netopí,teprve až tak po 15 kilometrech to mělo nepatrnou snahu foukat vlažný vzduch,ale na to že byly venku plusové teploty teda úplná bída
Možnosti které už jsem prověřil-odvzdušnění-OK
-ventil topení funguje
-termostat určitě taky,to by muselo vařit
-když zmáčknu hadici která jde k topení tak v ní voda je
Díky za rady
nevím jak u Vašeho topení, ale já měl molitan na klapce co uzavírá vzduch zvenku potrhaný a netěsnil, i když byl přívod studeného vzudchu uzavřen, stále tam proudil.
také jsem vyměnil radiátor za vymytý Fixinelou a topilo to lépe, nežli dnešní Fábie..
(měl jsem Rapid 130 a pohoda)
doplněno 11.04.12 21:50:pokud byl termostat OK, tak nevadí, že v chladiči je zima...
z motoru jde hned voda do topení...
Jeden z dobrých důvodů že se přestaly tyto vozy vyrábět,byl ten že netopily.Řešilo se to tak že byly na zimu jiné průměry řemenic.Ventilátor se otáčel pomaleji,míň chladil,líp se topilo.
To si možná pletete se škodou 100,škoda 120 má chladič ve předu a ventilátor řízený termospínačem
Když se podíváte zdola pod palubní desku, uvidíte komplet topného tělesa. Zleva z boku jde malá hadička, která vede pod kapotou kufru de vyrovnávací nádržky. Zkuste stáhnout tuto hadičku s topného tělesa-opatrně, vývod-nátrubek , je tenký, plastový, snadno se ulomí.a pročistěte ho drátem. má průměr necelé dva milimetry, snadno se ucpe. Někteří řidiči(i já) nechávají topení celý rok otevřené. Výhoda je v tom, že při pomalé jízdě městem za horkého léta Vám nebude auto "vařit".
Tak pokud to vaří tak tam taky je nějaký problém,věřte že pokud je tam všechno v pořádku tak se topit nemusí a neuvaříte to ani v koloně při 35°C-ozkoušeno při jízdě do Chorvatska,kolona jak prase,teplo že se nedalo v autě vydržet ale motor nepřelezl 90°C,a to jsme tam popojížděli skoro 4 hodiny
To vyzkoušet můžu,ale mě to spíš přijde jako by někde byl ucpaný přívod od motoru,protože termostat musí být dobrý,když už po 3 km je na budíku 80°C,možná se tam někde uvolnila usazenina vodního kamene a zacpala tu trubku co přivádí teplou vodu do radiátoru topení...protože když po delší jízdě máknu na trubky přivádějící teplou vodu do topení tak i při zapnutém topení jsou úplně studené,a ty co vedou do chladiče ve předu jsou už normálně teplé,zahřáté na provozní teplotu
Nebo je možné,že nějak neotvírá ten kohout topení,jak se ovládá lankem z palubní desky,on sice normálně jezdí ale může vypadat jako otevřený,ale přitom je zavřený-nevím jestli to je takto možné,ale zkusím jej vyměnit
Mě spíš udivuje, že to v zimě topilo tak záhy. Jezdil jsem s Š 130 GL asi sedm let a to topení fakt nebyla žádná výhra.
Ale termostat může zůstat stále otevřenej, to se pak ohřívá zoufale pomalu. Musel jsem ujet přes 50 km než se hnula ručička teploměru.
Ale tento problém to asi nebude,už po tak 2-3 kilometrech je na budíku normálně 80°C a ani se to odtud nehne,ani v tropických vedrech to nevyleze výše a v zimě to neklesne níže...takže termostat bude OK
Právě mě to topilo výborně,já mám tu 120tku v porenovačním stavu,v zimě s ní jezdím spíše vyjímečně a jenom tam kde se nesolí a auta s jinou koncepcí by měly problémy s průjezdností-zapadlé silnice na vysočině...a to topilo opravdu krásně,nemohl jsem si stěžovat,po 4 kilometrech už jsem měl v autě na mikinu a to bylo venku -15°C
Pak může být ještě zavzdušněný výměník - zkouštel jste odvzdušnit? Ventil je na hadičce u nádržky ostřikovače...
Jo to dělám pravidelně,to je základní pravidlo aby to topilo,pokud to je zavzdušněný tak bych si moc nezatopil,jenže to odvzdušňuji dvakrát do roka,a tedˇjsem to zkoušel odvzdušnit také,normálně žádný vzduch nešel,hnedka voda
Jak píše Jenyk, může to být termostat.
Při správné funkci je zpočátku zavřený a pouští ohřátou vodu POUZE do topení, proto vůz topí brzy. Teprve po ohřátí vody se postupně otvírá a pouští vodu do chladiče.
Vadný termostat (pokud nezavírá) pouští do chladiče vodu stále, ta se ohřívá daleko pomaleji, takže topeni netopí.
takže tam nejde teplá voda, a příčinu hledejte v termostatu. Když šáhnete za filtr dozadu, tam je hadice s teromostatem, ta je po nastartování a studená, a musí být tak dlouho, nežli pustí termostat...
tady je pohled zezadu a není tam hadice ke chladiči, zde je vidět hadice cukrar.rajce.idnes.cz/...
tak tu něčím stiskněte, aby neprotýkala voda do chladiče. Pak by se měla zvednout teplota vody v topení.
POZOR na přehřátí motoru, hlídejte teplotu...
Tak jsem zkusil ten experiment,uzavřel jsem trubky co jdou do chladiče,motor už skoro vařil,ale topení pořád nic...tzn že musí být nějak ucpaný ten přívod k topení,nebo neotevírá ten hlavní uzávěr,na to se kouknu zítra
Předpokládám, že jste zkontroloval ovládací strunu, že když hejbete páčkou na palubce, tak se hejbe i packa od ventilu na spolujedcovýma nohama...
hope, to snad udělal, zkrátka rukou tam zašátral a zjistil, že se kohout opravdu otvírá...
tím snad začal...
To bych snad poznal i podle toho že to jde na prázdno ten jezdec...tím jsem opravdu začínal že jsem se díval jestli se ten uzávěr hýbe...ale je možný že se sice pohybuje,ale stejně nic nepropouští,někde jsem slyšel že se tato závada už taky objevila
full, to nepoznáte podle polohy páčky. Občas jsem demontoval táhlo, a přepínal ručně, od krajní polohy do krajní...
páč topení na podzim zapnete a v létě vypnete..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.