Nejste přihlášen/a.
Mám pověření dát sem za kamaráda téma,na jeho škodě favorit 136(rv 1988)46 kw,karburátor začal motor z ničeho nic žrát neuvěřitelné množství oleje,tak litr na týden...předtím motor úplně v cajku,najeto asi 140 000,olej se nemusel dolévat od výměny do výměny,vždycky na měrce za 10 000 km ubylo tak milimetr,maximálně dva
Poznal to tak že se mu za jízdy rozsvítilo mazání,tak zastavil,zavolal mě,odtáhli jsme to na laně a čekal nás oba šok,300 kilometrů po výměně nového oleje,kterou jsem prováděl já sám,nebylo na měrce ani náznaky,a když jsem povolil výpustový šroub,tak vyteklo asi ČTVRT litru oleje?
Nejdřív jsem kontroloval jestli to někde nevyteklo-šroub úplně suchý,kolem filtru také a nikde na motoru ani náznaky že by utíkal olej,to jsme vyloučili-dále jsem kontrooval čistotu vody jestli neprolíná olej těsněním do vody,ale tam taky ani náznaky ničeho neobvyklého-pak jsme vzali auto na analyzátor výfukových emisí a tam nám řekli že je to v normě,že emisemi by to normálně prošlo,takže že by to sežralo se mi taky zdá nepravděpodobné,a že by to začalo žrát v takové míře tak náhle?
Už mě vážně došly nápady kam by to mohlo zmizet,motor nekouří,ani po studeném startu,vážně nevím...do převodovky?ale to by musela klouzat spojka a někde by to z ní muselo týct ne?
Budu rád za kždý nápad,zatím díky
Měl jsem podobný problám u favorita. Prasklé čidlo oleje a při určitých otáčkách olej vytekl ale to jsem poznal podle mastnoty na motoru.
Skoro jste na to kápl,až na to že nám to nevytíkalo po motoru,ale rovnou na silnici,takže motor byl suchý
Bez emocí,,mne napadá zase že jsi to nalil někam jinam.To co píšeš není možné.Taky se mohlo stát že tě kámoš podrazil a doma si ho vypustil,abys mu dal jiný.Naplňte ho společně a adié.
Hoši,to co tady píšete je možná hezký,jenže já jsem tam po téhle příhodě nalil nový olej,jeli jsme oba na celkem dlouhou jízdu a ani jsme nedojeli zpátky,už 20 km před cílem zase začalo svítit mazání a olej v prd*eli...cesta cca 120km
Vážně nechápu,nikde to neteče,v garáži sucho,motor i převodovka suchá,žádná oblaka kouře za autem nejsou,a kdyby to žralo takovým tempem tak by oblaka být musely...s ničím podobným jsem se ještě nesetkal,v rapidu 136 mám úplně stejný motor,takže nějaké zkušenosti s tímto typem motoru mám a ani vzdáleně nevím o nikom komu by se něco podobného stalo
Ono u fáčka moc možností kam to nalít jinam nejsou,maximálně tak do expanzní nádobky chladiče nebo do ostřikovačů,případně bych tím mohl ještě dolít akumulátor,ten by pak měl kapacitu
Je jen málo možností,kam se olej ztrácí.
1. Netěsnostmi kolem kroužků a pak se spaluje v motoru.To ale motor kouří jako prase.
2. Netěsnostmi kolem těsnění hlavy.pak se ztrácí do chladicího systému.
3. Netěsnostmi vany,pak vytéká na silnici.
Čtvrtou možnost naznačil kolega,někdo ho krade.
Pokud ani jedna možnost nesedí,tak nás houpeš.
JABRAKA
Tak už jsme na to kápli,jak je čidlo oleje,bylo prasklé,jakmile se motor natlakoval tak to přes ně začalo vytíkat,ale tak dobře že to neteklo po motoru,ale rovnou to teklo na zem,a to že nebylo v garáži na zemi olej je jednoduché vysvětlení,jakmile se motor chcípl,polevil tlak a olej netekl.jenom opravdu pár kapiček
Tak banální závada a jak dokáže člověka potrápit,po druhé projížďce a výměně čidla se už olej nestrácí
Mě to bylo hned nějaké divné,140 000 není na tento motor zase tak příliš aby žral takového oleje,a navíc tak náhle
...jednou jsem si díky staršímu autobusu, ze kterýho taky vytýkal olej na silnic pěkně rozbil mašinu a málem i držku. Naštěstí to nebylo ve velké rychlosti, ale zato v prudší zatáčce. Věk aut na silnicích bych omezil na max 20 let! Mj.jsou konstruována na životnost 10-15let.Už jsemzažil autobus, kterého s kopce předběhla zadní dvojmontážka.
Zase nejake univerzalni omezeni bez rozliseni? Co auta, o ktera se pecuje a jsou ve stavu jako skoro nova?
Kazdopadne ten olej musi vytect, pokud po zastaveni nekape z vyfuku, to proste musi byt nekde videt.
To je blbost,ono jsou auta neudržovaná,ty bych dal sešrotovat všechny,a pak ale stará auta udržovaná,například já mám rapida 136 a škodu 120 ve výborném stavu,myslím že určitě lepším než 5 let staré auto které jezdí denně...obě auta prošla nákladnou generální opravou a používám je jen na veteránské účely...pro takové lidi jako jsem já by něco takového znamenalo zhroucení jejich celoživotního koníčka
Ten kamarádův favorit servisuju já,je také v perfektním stavu,nikde žádná koroze,všechno funguje na 100%,to prostě byla náhoda že jsme si takové blbosti nevšimli,a navíc to nemohlo téct zase tak razantně když to vyteklo až na 120 kilometrech
Ale ono bohužel únik oleje netrápí jen stará auta,podívejte se na parkoviště před supermarketem,jak jsou na každém stání olejové skvrny,a rozhodně jenom stará auta by takových skvrn neudělala
i 2-3 roky stare auto bez servisu je olejnicka, nezalezi na stari ale na stavu. Kdyz vezmu auta co me jezdi na dilu leje olej ze vsech co prijedou a pak muj explorer z 96-97 (nevim presne) z toho nekapne ani kapka oleje (nemuzu jezdit broby a baziny z olejnickou)
to ja zazil take ve ctvrtek , kdy brachovy naboural jeden machyrek jeho fiestu (1,8 xr2i 1992 v puvodnim stavu top stav) a zacal tam machrovat ze je tam skoda par korun ze to nema vetsi hodnotu nez 10 000,- (posledni nabidku mel bracha 120 000,- a poslal je do haje) a sam tam mel octavii 1 pred faceliftem 5 dvere od oleje a zakourene jako prase a kdyz jsem mu rekl ze ta fiesta ma 2x vetsi hodnotu tak slibil ze za 10 000,- jich sezene mraky tak jsem zvedavej rekl jsem mu ze jich beru za 10 000 neomezene mnozstvi
No tak to měl smůlu,olej totiž zdaleka neteče jen ze škodáren
Já jsem zase s rapídkem zažil trochu jiný zážitek,stál jsem v křižovatce do prudkého kopce,normálně jsem vyřadil a zatáhl ručku,když ji zatáhnu za jízdy tak pomale jdou zadní kola do smyku,na písku jdou do smyku krásně...takže stav naprosto OK,stejně jako celého auta
Auto které přijíždělo za mnou,a neviděl že stojím na brzdě,protože brzdovky nesvítili,tak se bál že mě to asi nějak ujede a že mu do toho třísknu,tak chudák zastavil tak 10 metrů za mnou a ještě blikal že je za mnou,asi abych jej viděl nebo co
Tak jsem schválně udělal když padla zelená,že jsem to nechal sjet tak o 6 metrů k němu,jako že se nemůžu rozjet a že mě to nebrzdí...chudák,až mi ho bylo líto,narval tam zpátečku,málem nakorbil auto za sebou,vyjel do protisměru,otočil a jel do hajzlu
To je hrozný co si kolikrát lidé o starých autech myslí
Nebo ještě lepší to je na přechodech,když někdo chce přejít tak normálně zastavím a nechám jej přejít,ale jednou jsem jel se 120tkou,za zatáčkou byl přechod a na něm přecházela taková padesátiletá ropucha,na sobě samý zlato a kožich s norka,prostě taková stará ku*va...když uviděla rychle se přibližující 120tku,tak ztratila důstojnost,dala se do klusu a rychle utíkala na druhou stranu,asi se bála že mě nejdou brzdy,to jsem se nasmál,jak se na ní všechno houpalo a jak trtala do bezpečí...přitom bych úplně s přehledem před tím přechodem zastavil i kdybych jenom podřazoval,vůbec bych ani nemusel brzdit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.