Nejste přihlášen/a.
Zdravim,
Pred cca mesicem jsem tu resil problem s Feldou. Baterii externe dobiji a jezdim na ni cca 2 tydny. V prubehu teto doby se baterie postupne vybiji az jednoho dne nenastartuji. Denne najezdim cca 100km, baterie je nova banner 56Ah. Vymenil jsem uhliky ve starteru a zkontroloval ukostreni motoru. Autoradio to nedela (delalo to i u stareho radia i u stare baterie). V alarmu jsem vymenil zalozni zdroj. Mam podezreni zda altik nedobiji malo. Jaky na to mate nazor a pripadne jak zkontroluji funkcnost altiku?
Diky
doplněno 29.03.12 18:54:je to Felicia 1,3MPi rv. 2000 najeto 200.000km
měl bys naměřit 13,8 - 14,3 V dále koukni jakej je klidovej odběr z baterie zavři auto vše vypni odpoj z baterie plus a mezi svorku a kontakt baterie vlož ampérmetr aspon na 10A počkej asi 2 minuty až se auto uspí a pak mrkni kolik je na měřáku nemělo by tam bejt víc jak 30mA pokud je víc něco ti cucá baterku a je třeba zjistit co to dělá
Zkus to. Ale hlavně bych vyzkoušel to napětí, nastartuj a zapni světla. Při přidání plynu by se mělo trochu zvednout i napětí. (a bude rozhodně vyšší než při vypnutém motoru). Tím můžeš odhalit případnou chybu dobíjení. A jen tak pro jistotu, nesvítí ti na palubovce kontrolka dobíjení? A svítí při vypnutém motoru s klíčkem v poloze 1?
ZMERENO:
Samotna baterie (dnes rano jsem nenastartoval a roztahoval jsem auto): 11,8V
Volnobeh: 14V
Vse v aute zapnute na max: 11,5V
Proud jsem meril pri spustenem alarmu. Merak jsem mel nastaven na 10A a display ukazoval 0,29 - 0,3.
Pokud tedy chapu dobre tak auto ma v klidovem stavu vetsi odber nez by melo mit.
0,3 je 300mA a to je hodně. Mělo by to být 0,03 tedy 30mA. To je jako nechat zapnuté světlo v interiéru. Začal bych odpojením ISO konektoru u rádia a změřil bych proud znova.
Mám teď v autě (Favo 1990) taky Banner, ale Unibull (čtyři svorky) 69Ah a alternátor Felicie 70A (řemenice Favo 1992 60mm klínová). Problém bývá v tom, že tyto regulátory víc jak 14V nedají a při zátěži napětí klesne na 13,8 většinou a to je pro dobíjení těchto typů akumulátorů s vápníkem někdy problém. Chtějí totiž při zátěži minimálně 14 - 15V a max 16V. Banner to píše i na štítku (max 16V). Já mám alternátor po GO, takže zatím stíhá. Kouknul bych na uhlíky regulátoru a na komutátor rotoru, jestli v něm nejsou vyjeté koleje od uhlíků a taky na diodový můstek, jestli jsou diody řádně připájeny a někde není studený spoj.
doplněno 29.03.12 19:55:Na fotce není namontovaná rozpěra s Fel (černá origo) a pokličky horního uložení tlumičů + matice, jinak se vpoho vejde. Ale nemám tam žádného žrouta energie jako alarm,DO centrál,... takže bych v klidu auta (motoru) rozpojil + svorku a mezi ní a akumulátor vrazil ampérmetr.
Není zbytí. Původní baterka odešla a už mám jen tu Bannerku .
Altík Fe mi dává na volnoběh se světli 14V jen díky řemenici s Fa 1992 60mm (černá).
Zatím ho občas doštouchnu nabíječkou, ale ten trik s diodou asi spáchám, protože kdo ví, jak tam ten unbull bude dlouho .
Motor jsem na bloku zezadu a zespod nechal lehce zaolejovaný k vůli konzervaci. Hlavně nesnáším nějaké stříbřenky, jak jsem to viděl na vrakáči u jednoho Fáva a tak jeu mě vše čistý hliník (ARVA a někde okartáčovaný)
doplněno 29.03.12 21:40:Taky bych dal bod, ale už nemám
kdyz uz jsme u te diody
jakou pouzit a kam presne ji zapojit (a v jakem smeru)
myslim, ze by se to mohlo hodit vice lidem
to djala:
Co máš na tý Bannerce přesně napsáno (typ)? Tak by jsme jí identifikovali lépe, jestli se jedná o vápník (Ca-Ca). Pokud by byla obyčejná, tak bý jí ta dioda uškodila, protože by začala po nabití vařit a byla by jí velká škoda, pokud je nová.
mam bezudrzbovou se zvysenym startovacim proudem...dnes mrknu na oznaceni
dle toho co jsem vcera nameril tak je altik v poho ale neco mi v idle zere stavu...
0,3A v klidu je opravdu hodně, mohlo by to dělat rádio, pokud máš nějaké starší, taky mi to jedno dělalo, vyřešil to až vypínač natvrdo před rádio (na napájecí i "pamětovou" větev). Další u Felicie by to mohl dělat ten alarm nebo centrál, jinak tam nemá co žrat (podsvícené hodiny či něco takového předpokládám v interiéru nemáš)
altik jsem meril vcera a vsechny hodnoty OK
baterii mam tuto: pneuconex.cz/...
radio mam cca rok a pul stare Pioneer DEH-5200SD ale jak rikam delalo to i u 10 let stareho radia
budu odpojovat pojistky az na to prijdu...
doplněno 30.03.12 16:15:tak omyl...mam tuto baterii autodoplnkybk.cz/...
ale je to jedno protoze je take CA-CA
Takže je s vápníkem (Ca-Ca) a potřebuje dobíjení na cca 14,5 - 14,8V. Ta dioda se dává do serie k bílému drátku, co vede na regulátoru napětí do diodového můstku (na alternátoru). Budí se jím rotor. Odpojí se ten drátek od diodového můstku (je zakončen Fastonem 6.3) a mezi to se dá ta dioda. Nejlepší je koupit diodu,Faston zásuvku,Faston vidlici a vše komplet dát do smrštovací bužírky a teplem smrštit. Takto je možné kdykoliv diodu zase odpojit a vrátit vše do původního zapojení (v případě bezvápníkové baterie).
S těmi pojistkami přikládám schéma pojistkového panelu, k čemu která je:
presny typ diody by nebyl?
a zapojuje se v jakem smeru (kam prijde bily prouzek)? nejak jsem elektro na stredni zanedbaval
Vyhový jakákoliv usměrňovací od 3A. Použil bych třeba 1N5408, nebo nějakého většího macka třeba P600K. Jde o to, aby tam nebyla nějaká drobná, která se mechanicky uklepe a upadne (pak by alternátor nedobíjel). A ještě ty Fastony 6.3 a bužírku, at jde odpojit a je chráněná.
V Praze je GME a u nás EZK nebo eshopy. Co se týče polarity, tak když se dá opačně, tak to je jako když se drátek odpojí (nebudí a nedobíjí)
S výběrem by mohl pomoc i martinhajek
super
ted jsem koukal a je to tedy tento jediny bily dratek z regulatoru do diod. mustku nahradne-diely.autovia.sk/...
Ano, ten. Rozhodně ho nestříhej a jen si k němu připoj tu diodu s konektory, které jí připájíš na nožičky (nebo nakrimpuješ). Takto to bude variabilní a vratné.
zitra zkusim promerit a uvidi se...videl bych to na diodovy mustek nebo regulator dobijeni...
Až vymontuješ s altíku ten regulátor (nemusí se k vůli tomu vymontovat alt od motoru), tak do té díry po něm v altíku dej prst a nahmatej dva měděné kroužky komutátoru. Nesmí tam být vyjetá kolej, ale i sní to nějak dobíjí. Pro orientaci na ty kroužky dosedají uhlíky, takže budou někde nazačátku na té hřídeli rotoru.
pokud se potvrdi spatne dobijeni altiku tak ho ceka repase...novy loziska, diodovy mustek, regulator a uhliky...kdyz uz se s tim budu srat tak at to ma nejaky vysledek
Však už by to zasloužil po 200 000km . Já, když jsem zrepasoval ten svůj s vrakáče (bouraná Feli s 160 000km), tak jsem byl velmi překvapen (jako nový).
altik neni puvodni...puvodni prebijel takovym zpusobem, ze vyvaril baterii
pak se tam dal repasovany...ani nevim pri kolika km se menil...
Jsem doufal, že by se našel kus, který bez údržby vydrží 200 000km :D. To jsem ještě nezažil, to ta baterka musela pěkně šumět
doplněno 29.03.12 21:06:Ty výpary krásně narušují lak skeletu nad baterkou
v te dobe s ni jeste jezdil otec...prisel k autu a neodemkl ani alarm...baterka total KO a krasne vonela )
Je to ten horní symbol na tím žlutým trojúhelníkem žíravé. Je tam max 16V a obrázek nabíječky. Po uložení a zvětšení to půjde vidět.
Tento údaj se ale týče pouze dobíjení nabíječkou. V žádném případě to neznamená, kolik má dobíjet auto.
Takže nabíječka může na ní mít max 16V a auto klidně i více? Přece ten symbol nabíječky signalizuje obecně nabíjení a to at už v autě nebo doma na nabíječce...
Pokud chcete poskytovat "fundované" rady, nastudujte si nejdříve podmínky provozu akumulátoru v automobilu se zvláštním důrazem na pojem "plynovací napětí olověného akumulátoru".
OK chápu. V autě se nenabije nikdy na 100% díky tomu, že nedosáhne plynování. Spíš jde o to, že Banner s vápníkem (pozná se právě díky tomu plynovacímu napětí 16V) potřebuje min k dobíjení 14,4V jak napsal martinhajek a to není v možnostech alternátoru Feli. Takže pomůže občasné dobíjení doma nebo tuning s diodou v přívodu k regulátoru (zvedne napětí o 0,7V díky úbytku).
Takže tazatel a já momentálně řešíme stejný problém s tím, že tazatel může mít v háji ještě něco jiného. Pokud chce nechat tu Bannerku ve Felině, tak musí být alt. na 100% fungující.
Zdravím
Doporučuji zajet s vozidlem do některého "značkového" servisu a žádat proměření spotřeby proudu při "USÍNÁNÍ" Vašeho automobilu a případně požádat o "nahrání" nového softweru do elektroniky Vašeho vozidla.
Ing. Pavel Vantuch
soudní znalec
Vždyt proud v klidu zná... Do značkového s Felicií? K čemu bude nový FW v řídící jednotce? Snad před tím mu to nedělalo a to je tam furt stejný firmware. Jen by mu to rozvrtali. To bych neriskoval.
co se jeste tyce ridici jednotky tak jsem si VAGem vyjel chybove hlasky ridici jednotky...vse je OK
ted asi opravdu nema smysl teoretizovat a proste zkusit vetev po vetvi nez se prijde na to co to dela...
kazdopadne vsem moc dekuji za uzitecne rady...zase jsem o trochu chytrejsi
300mA to by mohlo dělat svítící stropní světlo či zapomenuté rozsvícené světlo v kufru,nebo zůstává viset náký relé nebo pamět rádia nebo jeho zapojení nemáš v zapojení spojen dohromady drát pro pamět s drátem co se dává po klíčku to vše na stálé napětí? jak se píše vytahuj pojistku po pojistce až odběr zmizí pak už jen skoumat co je na pojistce zapojené
Felicie mají na ISO konektoru (hned u něj) propojeny kouskem drátku piny pro stálé + a + po zapnutí klíčku. Stačilo by skontrolovat, jestli jde do toho ISO drát + napřed na stálé + a pak tím kouskem dále na + 15 a ten kousek rozpojit a vrazit tam vypínač. Tak tam bude stálé + a rádio ti pojede jen, když zapneš vypínač. Je to jednoduché a vyžádá si to minimální až žádný zásah do origo instalace vozu . Někdy u toho rádia stačí vyjmout přední panel, pokud to jde nebo si sehnat origo rádio do Felicie, což byl Blaupunkt Verona na čipovou kartu jako klíč.
nebo rozpojit ty 2 dratky a stale 12V bych nechal a napeti po klicku napojil ve spinacce na +12 po klicku...jen si nejsem jisty, zda to v te spinacce ten kablik utahne...
Spínačka ovládá relé, tak až na jeho kontakt ten drátek dej. To relé spíná štávu do řj,budíků,zapalovaní,výhřevu oken,stěračů,...
pokud se nepletu tak je to kontakt c.15
jen nevim jake ma radio odber pri plne hlasitosti tak abych ten kablik neodpalil (nevim jaky je celkovy odber na teto vetvi)
Najdi hlavní relé, které sepne při klíčku a na jeho kontakty to dej
doplněno 01.04.12 20:23:schema
uffff...hledani a bastleni :D
spis se zeptam znameho autoelektrikare jestli to ta vetev unese
btw: neslouzi tento kontakt autoradia pouze jako "spousteci" s minimalnim odberem? mozna by stalo za zkousku to zmerit...
myslim, ze uz jsi mi poradil dost
jinak tato elektroinstalace nemuze byt zase tak rozdilna...jak rikam radeji se poptam u odbornika popr. ho to necham rovnou zapojit hlavne ze uz vim, kde je problem
Znovu otvírám tuto otázku, ale prosím jen o jednoduchou radu, tyhle fundované odpovědi mi nic neříkají. Baterii mám ani ne rok, přes léto felda byla bez problémů, ale teď asi po 4 dnech stání nenastartovala, škytla a konec. Teploty jsou snad přijatelné, tak nevím... neporadím si, neumím měřit a nic, takže to odvezu,jen mě ale udivilo, když jsem to chtěla nabít, že v vedle baterie na té plošince i na druhé straně pod kapotou je mokro a napadané listí. Je to noirmální, že tam tak teče? Nemůže to mít vliv na baterku?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.