Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vybijeni baterie Felicia 1,3MPi rv.2000

Od: djala* odpovědí: 63 změna:

Zdravim,

Pred cca mesicem jsem tu resil problem s Feldou. Baterii externe dobiji a jezdim na ni cca 2 tydny. V prubehu teto doby se baterie postupne vybiji az jednoho dne nenastartuji. Denne najezdim cca 100km, baterie je nova banner 56Ah. Vymenil jsem uhliky ve starteru a zkontroloval ukostreni motoru. Autoradio to nedela (delalo to i u stareho radia i u stare baterie). V alarmu jsem vymenil zalozni zdroj. Mam podezreni zda altik nedobiji malo. Jaky na to mate nazor a pripadne jak zkontroluji funkcnost altiku?

Diky

doplněno 29.03.12 18:54:

je to Felicia 1,3MPi rv. 2000 najeto 200.000km

 

 

63 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

měl bys naměřit 13,8 - 14,3 V dále koukni jakej je klidovej odběr z baterie zavři auto vše vypni odpoj z baterie plus a mezi svorku a kontakt baterie vlož ampérmetr aspon na 10A počkej asi 2 minuty až se auto uspí a pak mrkni kolik je na měřáku nemělo by tam bejt víc jak 30mA pokud je víc něco ti cucá baterku a je třeba zjistit co to dělá

djala*

pokud budu merit proud mam to zkusit se spustenym alarmem? jestli to nahodou nedela on...

Zkus to. Ale hlavně bych vyzkoušel to napětí, nastartuj a zapni světla. Při přidání plynu by se mělo trochu zvednout i napětí. (a bude rozhodně vyšší než při vypnutém motoru). Tím můžeš odhalit případnou chybu dobíjení. A jen tak pro jistotu, nesvítí ti na palubovce kontrolka dobíjení? A svítí při vypnutém motoru s klíčkem v poloze 1?

djala*

kontrolka je v poradku...vizuelni kontrola take...

djala*

ZMERENO:

Samotna baterie (dnes rano jsem nenastartoval a roztahoval jsem auto): 11,8V

Volnobeh: 14V

Vse v aute zapnute na max: 11,5V

Proud jsem meril pri spustenem alarmu. Merak jsem mel nastaven na 10A a display ukazoval 0,29 - 0,3.

Pokud tedy chapu dobre tak auto ma v klidovem stavu vetsi odber nez by melo mit.

gumidek*

0,3 je 300mA a to je hodně. Mělo by to být 0,03 tedy 30mA. To je jako nechat zapnuté světlo v interiéru. Začal bych odpojením ISO konektoru u rádia a změřil bych proud znova.

djala*

spis bych si vsadil na alarm...zalozni baterii jsem sice vymenil ale myslim, ze problem bude v nem...

 

gumidek*

2x

Mám teď v autě (Favo 1990) taky Banner, ale Unibull (čtyři svorky) 69Ah a alternátor Felicie 70A (řemenice Favo 1992 60mm klínová). Problém bývá v tom, že tyto regulátory víc jak 14V nedají a při zátěži napětí klesne na 13,8 většinou a to je pro dobíjení těchto typů akumulátorů s vápníkem někdy problém. Chtějí totiž při zátěži minimálně 14 - 15V a max 16V. Banner to píše i na štítku (max 16V). Já mám alternátor po GO, takže zatím stíhá. Kouknul bych na uhlíky regulátoru a na komutátor rotoru, jestli v něm nejsou vyjeté koleje od uhlíků a taky na diodový můstek, jestli jsou diody řádně připájeny a někde není studený spoj.

doplněno 29.03.12 19:55:

Na fotce není namontovaná rozpěra s Fel (černá origo) a pokličky horního uložení tlumičů + matice, jinak se vpoho vejde. Ale nemám tam žádného žrouta energie jako alarm,DO centrál,... takže bych v klidu auta (motoru) rozpojil + svorku a mezi ní a akumulátor vrazil ampérmetr.

martinhajek*
Fuj, to je ale hnusně čistej motor
Regulátor alternátoru Fa/Fe 1.3 by měl dávat 14,2V. Při rozsvícených světlech 14,0V. I při volnoběhu.
A Unbull opravdu do Favoritu nepatří, má mít v autě za provozu aspoň 14,4V. Jde to ale vyřešit křemíkovou diodou v buzení, jak asi víš.
gumidek*

Není zbytí. Původní baterka odešla a už mám jen tu Bannerku .

Altík Fe mi dává na volnoběh se světli 14V jen díky řemenici s Fa 1992 60mm (černá).

Zatím ho občas doštouchnu nabíječkou, ale ten trik s diodou asi spáchám, protože kdo ví, jak tam ten unbull bude dlouho .

Motor jsem na bloku zezadu a zespod nechal lehce zaolejovaný k vůli konzervaci. Hlavně nesnáším nějaké stříbřenky, jak jsem to viděl na vrakáči u jednoho Fáva a tak jeu mě vše čistý hliník (ARVA a někde okartáčovaný)

doplněno 29.03.12 21:40:

Taky bych dal bod, ale už nemám

honzaj*

Naprosto přesné údaje! Dávám bod!

djala*

kdyz uz jsme u te diody

jakou pouzit a kam presne ji zapojit (a v jakem smeru)

myslim, ze by se to mohlo hodit vice lidem

martinhajek*
Ta tvoje bannerka je Ca-Ca akumulátor? Pokud ne, na tuningovou diodu zapomeň. Ty máš zřejmě v hajzlu celý alternátor, on ho má v pořádku a jen řeší zvýšení napětí na 14,5 - 14,8V.
gumidek*

to djala:

Co máš na tý Bannerce přesně napsáno (typ)? Tak by jsme jí identifikovali lépe, jestli se jedná o vápník (Ca-Ca). Pokud by byla obyčejná, tak bý jí ta dioda uškodila, protože by začala po nabití vařit a byla by jí velká škoda, pokud je nová.

djala*

mam bezudrzbovou se zvysenym startovacim proudem...dnes mrknu na oznaceni

dle toho co jsem vcera nameril tak je altik v poho ale neco mi v idle zere stavu...

martinhajek*
Ano, máš tam nějak velký klidový odběr, ale jsi sis tím alternátorem jistý? Měřit u Felicie napětí na volnoběh při spuštěných spotřebičích je ptákovina, je potřeba měřit při zvýšených otáčkách a napětí nesmí klesnout pod 13,6V na alternátoru a pod 13,2V na baterce.
Po rozsvícení světlometů a topení na dvojku musí být na akumulátoru 13,8V a více. To jsi taky měřil?

0,3A v klidu je opravdu hodně, mohlo by to dělat rádio, pokud máš nějaké starší, taky mi to jedno dělalo, vyřešil to až vypínač natvrdo před rádio (na napájecí i "pamětovou" větev). Další u Felicie by to mohl dělat ten alarm nebo centrál, jinak tam nemá co žrat (podsvícené hodiny či něco takového předpokládám v interiéru nemáš)

martinhajek*
Stačí když si bude vyndavat pojistku po pojistce až do chvíle, kdy mu proud klesne. Tak postupně zjistí, čím to je.
djala*

altik jsem meril vcera a vsechny hodnoty OK

baterii mam tuto: pneuconex.cz/...

radio mam cca rok a pul stare Pioneer DEH-5200SD ale jak rikam delalo to i u 10 let stareho radia

budu odpojovat pojistky az na to prijdu...

doplněno 30.03.12 16:15:

tak omyl...mam tuto baterii autodoplnkybk.cz/...

ale je to jedno protoze je take CA-CA

gumidek*

Takže je s vápníkem (Ca-Ca) a potřebuje dobíjení na cca 14,5 - 14,8V. Ta dioda se dává do serie k bílému drátku, co vede na regulátoru napětí do diodového můstku (na alternátoru). Budí se jím rotor. Odpojí se ten drátek od diodového můstku (je zakončen Fastonem 6.3) a mezi to se dá ta dioda. Nejlepší je koupit diodu,Faston zásuvku,Faston vidlici a vše komplet dát do smrštovací bužírky a teplem smrštit. Takto je možné kdykoliv diodu zase odpojit a vrátit vše do původního zapojení (v případě bezvápníkové baterie).

S těmi pojistkami přikládám schéma pojistkového panelu, k čemu která je:

skoda.panda.cz/...

djala*

presny typ diody by nebyl?

a zapojuje se v jakem smeru (kam prijde bily prouzek)? nejak jsem elektro na stredni zanedbaval

gumidek*

Vyhový jakákoliv usměrňovací od 3A. Použil bych třeba 1N5408, nebo nějakého většího macka třeba P600K. Jde o to, aby tam nebyla nějaká drobná, která se mechanicky uklepe a upadne (pak by alternátor nedobíjel). A ještě ty Fastony 6.3 a bužírku, at jde odpojit a je chráněná.

V Praze je GME a u nás EZK nebo eshopy. Co se týče polarity, tak když se dá opačně, tak to je jako když se drátek odpojí (nebudí a nedobíjí)

S výběrem by mohl pomoc i martinhajek

djala*

super

ted jsem koukal a je to tedy tento jediny bily dratek z regulatoru do diod. mustku nahradne-diely.autovia.sk/...

gumidek*

Ano, ten. Rozhodně ho nestříhej a jen si k němu připoj tu diodu s konektory, které jí připájíš na nožičky (nebo nakrimpuješ). Takto to bude variabilní a vratné.

martinhajek*
Ano, není na tom nic složitého. Na vývody diody se připájejí krátké kablíky a na jejich konce nakrimpují fastony. Na anodu dutinku na svorku D+ altu, na katodu (označený vývod) nožový a připojit na dutinku kablíku regleru.
djala*

zitra zkusim promerit a uvidi se...videl bych to na diodovy mustek nebo regulator dobijeni...

gumidek*

Až vymontuješ s altíku ten regulátor (nemusí se k vůli tomu vymontovat alt od motoru), tak do té díry po něm v altíku dej prst a nahmatej dva měděné kroužky komutátoru. Nesmí tam být vyjetá kolej, ale i sní to nějak dobíjí. Pro orientaci na ty kroužky dosedají uhlíky, takže budou někde nazačátku na té hřídeli rotoru.

cobrak*

Krásně udržovanej Favoušek Gumide, moc chválím!

gumidek*

Dík, snažím se

djala*

pokud se potvrdi spatne dobijeni altiku tak ho ceka repase...novy loziska, diodovy mustek, regulator a uhliky...kdyz uz se s tim budu srat tak at to ma nejaky vysledek

gumidek*

Však už by to zasloužil po 200 000km . Já, když jsem zrepasoval ten svůj s vrakáče (bouraná Feli s 160 000km), tak jsem byl velmi překvapen (jako nový).

djala*

altik neni puvodni...puvodni prebijel takovym zpusobem, ze vyvaril baterii

pak se tam dal repasovany...ani nevim pri kolika km se menil...

gumidek*

Jsem doufal, že by se našel kus, který bez údržby vydrží 200 000km :D. To jsem ještě nezažil, to ta baterka musela pěkně šumět

doplněno 29.03.12 21:06:

Ty výpary krásně narušují lak skeletu nad baterkou

djala*

v te dobe s ni jeste jezdil otec...prisel k autu a neodemkl ani alarm...baterka total KO a krasne vonela )

honzaj*

Můžete nafotit a zveřejnit ten štítek na Bannerce, kde se doporučuje 16 V?

gumidek*

Je to ten horní symbol na tím žlutým trojúhelníkem žíravé. Je tam max 16V a obrázek nabíječky. Po uložení a zvětšení to půjde vidět.

gumidek*

Teď to je pěkně vidět

honzaj*

Tento údaj se ale týče pouze dobíjení nabíječkou. V žádném případě to neznamená, kolik má dobíjet auto.

gumidek*

Takže nabíječka může na ní mít max 16V a auto klidně i více? Přece ten symbol nabíječky signalizuje obecně nabíjení a to at už v autě nebo doma na nabíječce...

honzaj*

Pokud chcete poskytovat "fundované" rady, nastudujte si nejdříve podmínky provozu akumulátoru v automobilu se zvláštním důrazem na pojem "plynovací napětí olověného akumulátoru".

gumidek*

OK chápu. V autě se nenabije nikdy na 100% díky tomu, že nedosáhne plynování. Spíš jde o to, že Banner s vápníkem (pozná se právě díky tomu plynovacímu napětí 16V) potřebuje min k dobíjení 14,4V jak napsal martinhajek a to není v možnostech alternátoru Feli. Takže pomůže občasné dobíjení doma nebo tuning s diodou v přívodu k regulátoru (zvedne napětí o 0,7V díky úbytku).

Takže tazatel a já momentálně řešíme stejný problém s tím, že tazatel může mít v háji ještě něco jiného. Pokud chce nechat tu Bannerku ve Felině, tak musí být alt. na 100% fungující.

 

pepino82*

0x

jestli máš multimetr nejjednoduššáí způsob je nastartovat zapnout vše co jde světla blinkry rádio ventilátor a multimetr přiložit na poli baterie a sledovat nejdřív kolik dobíjí na prázdno a pak při záteži zapnití světel atd. a pak při přidáni otáček

djala*

kolik by to melo priblizne ukazovat?

 

ing*

0x

Zdravím

Doporučuji zajet s vozidlem do některého "značkového" servisu a žádat proměření spotřeby proudu při "USÍNÁNÍ" Vašeho automobilu a případně požádat o "nahrání" nového softweru do elektroniky Vašeho vozidla.

Ing. Pavel Vantuch

soudní znalec

gumidek*

Vždyt proud v klidu zná... Do značkového s Felicií? K čemu bude nový FW v řídící jednotce? Snad před tím mu to nedělalo a to je tam furt stejný firmware. Jen by mu to rozvrtali. To bych neriskoval.

djala*

co se jeste tyce ridici jednotky tak jsem si VAGem vyjel chybove hlasky ridici jednotky...vse je OK

ted asi opravdu nema smysl teoretizovat a proste zkusit vetev po vetvi nez se prijde na to co to dela...

kazdopadne vsem moc dekuji za uzitecne rady...zase jsem o trochu chytrejsi

300mA to by mohlo dělat svítící stropní světlo či zapomenuté rozsvícené světlo v kufru,nebo zůstává viset náký relé nebo pamět rádia nebo jeho zapojení nemáš v zapojení spojen dohromady drát pro pamět s drátem co se dává po klíčku to vše na stálé napětí? jak se píše vytahuj pojistku po pojistce až odběr zmizí pak už jen skoumat co je na pojistce zapojené

djala*

tak dnes promereno...dela to radio...po odpojeni je odber cca 15mA
ted nastava otazka: radio je rok a pul stare a u stareho radia to delalo take...takze chyba bude nekde jinde
napadlo me zapojit ho na 1. pozici klicku + stale napeti kvuli pameti

nebude ti to držet pamět já bych to rádio skusil reklamovat

gumidek*

Felicie mají na ISO konektoru (hned u něj) propojeny kouskem drátku piny pro stálé + a + po zapnutí klíčku. Stačilo by skontrolovat, jestli jde do toho ISO drát + napřed na stálé + a pak tím kouskem dále na + 15 a ten kousek rozpojit a vrazit tam vypínač. Tak tam bude stálé + a rádio ti pojede jen, když zapneš vypínač. Je to jednoduché a vyžádá si to minimální až žádný zásah do origo instalace vozu . Někdy u toho rádia stačí vyjmout přední panel, pokud to jde nebo si sehnat origo rádio do Felicie, což byl Blaupunkt Verona na čipovou kartu jako klíč.

djala*

prave nechci mit jeste nekde vypinac...to radeji hodim rele spinane klickem na +12 do radia spinaneho klickem...par znamych to tak maji a bez problemu funguje...
djala*

nebo rozpojit ty 2 dratky a stale 12V bych nechal a napeti po klicku napojil ve spinacce na +12 po klicku...jen si nejsem jisty, zda to v te spinacce ten kablik utahne...

gumidek*

Spínačka ovládá relé, tak až na jeho kontakt ten drátek dej. To relé spíná štávu do řj,budíků,zapalovaní,výhřevu oken,stěračů,...

djala*

paja-trb.unas.cz/...

pokud se nepletu tak je to kontakt c.15

jen nevim jake ma radio odber pri plne hlasitosti tak abych ten kablik neodpalil (nevim jaky je celkovy odber na teto vetvi)

gumidek*

Najdi hlavní relé, které sepne při klíčku a na jeho kontakty to dej

doplněno 01.04.12 20:23:

schema

djala*

uffff...hledani a bastleni :D

spis se zeptam znameho autoelektrikare jestli to ta vetev unese

btw: neslouzi tento kontakt autoradia pouze jako "spousteci" s minimalnim odberem? mozna by stalo za zkousku to zmerit...

gumidek*

Rád bych poradil víc, ale nemám Feldu

djala*

myslim, ze uz jsi mi poradil dost

jinak tato elektroinstalace nemuze byt zase tak rozdilna...jak rikam radeji se poptam u odbornika popr. ho to necham rovnou zapojit hlavne ze uz vim, kde je problem

gumidek*

Tak at ráno nastartuješ

 

djala*

baterku jsem dobil tak mam min. na tyden pokoj :D

jeste udelam tu vychytavku s diodou na altiku a budu spokojen

doplněno 02.04.12 21:32:

dnes prepojeno a vse maka jak ma odber se zapnutym alarmem krasnych 20mA

zapojil jsem to na palubni sit 12V po klicku...odber je mizivy

 


0x

Znovu otvírám tuto otázku, ale prosím jen o jednoduchou radu, tyhle fundované odpovědi mi nic neříkají. Baterii mám ani ne rok, přes léto felda byla bez problémů, ale teď asi po 4 dnech stání nenastartovala, škytla a konec. Teploty jsou snad přijatelné, tak nevím... neporadím si, neumím měřit a nic, takže to odvezu,jen mě ale udivilo, když jsem to chtěla nabít, že v vedle baterie na té plošince i na druhé straně pod kapotou je mokro a napadané listí. Je to noirmální, že tam tak teče? Nemůže to mít vliv na baterku?

To mokro je tam bežná věc kouknout do boku k blatníkúm sou tam odtokové díry - kanalky a to vlevo i v pravo a musej bejt prúchozí
A k tomu vybíjení baterie bud navšteva autoelektrikáře nebo si na netu najít náký škoda klub kde se určitě poblí? vašeho bydliště najde šikula co se vam na to podívá za rozumný peníz

Děkuji, opravnu hledám, zatím je nabito a uvidím zítra ráno, jak to bude vypadat. Prý, podle kolemjdoucích radilů-sousedů, je ale možné, že se to vybíjí postupně, jezdím velmi krátké trasy, 3-4 km 2x týdně, a nestačí se to dobíjet. Každopádně to dám přeměřit, jen co někoho najdu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]